yamaha_tenere_duben




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
NightWolf_93 (0) napsal 28.10.2020 v 14:26

Koupil jsem na jaře 2019 funglovku Forzu + vyšší plexi na denní ježdění 50km tam a 50km zpátky a MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST !!!

Kuzin (10) napsal 23.09.2019 v 10:14

@all: díky za reakce k článku a věcné připomínky a kritiku. Co se týče servisních intervalů o tom skutečně ukáže až čas. Každý jezdec to má samozřejmě i jinak i s nájezdem. I přes případný menší nájezd není jistě výměna po roce od věci. Nájezd je byť stěžejní,ale jen jeden z faktorů. Vzhledem k cenám a množství oleje to zřejmě nikoho nebude zas tolik bolet.
Tomhorn: Ano není to šťastný výraz a věta z mé strany je v tom kontextu zavádějící - chyba. Měli být i 400. Ty 300 ,co píšeš ručku nemají. Na druhou stranu i některé menší skútry vybaveny naopak jsou. Navíc se dá dnes řešit i "udělátkem" přes páčku, takže to zas není asi takový problém, který by nás měl obecně trápit. Jinak 400 jsou skutečně cenově a proporcemi lehce jinde, nicméně dovolím si nesouhlasit s tím, že nejsou určením do města. Pokud pominu cenu do metropole typu Brno,Ostrava,Praha budou i výhodou vzhledem k dopravě. Při jízdě se ty parametry velice rychle mažou a naopak silnější motor bude výhodou. Samozřejmě to nevylučuje i jiný akčnější rádius. Právě vzhledem k proporcím XMAX by nebyla ta brzda od věci,ale samozřejmě věcí názoru. Díky.

crhy1 (22) napsal 21.09.2019 v 06:57+1

Alesmoto má recht u těchto malých olejových náplní půjde motor brzy do kytek, když budete měnit olej po 12Tkm. Je to nesmysl a jde vidět, že výrobce jde těmto nesmyslům v dnešní době rád naproti. Výměnu by jsem prováděl nejpozději při 5Tkm/nebo rok. U auta si taky měním co 10Tkm i když výrobce píše 25Tkm.

gusangbum (310) napsal 21.09.2019 v 04:13

Petridas- no 130-140 to opravdu s x-maxem 125 ne, ale těch 110 -115 ano, z mírného kopce to ukáže i těch 130, ale ono i těch 110 tak nějak stačí na to přejetí.

alesmoto (36) napsal 20.09.2019 v 22:28+1

To bych chtěl vidět, jak u některejch majitelů bude vypadat motor, až budou měnit po 10tis, ale počkaj 3 roky, než to najedou. U aut 30tis. intervaly společně s minináplní oleje spoustě lidem ve 100 tis odrovnaly motory.
No snad se mezi skůtristama najde nějakej motocyklista, kterej ví, že je lepší ten litrapůl vyměnit vždy na konci sezóny.
Podle mě je jedině dobře, že Yamaha lidem napíše u něčeho, co jezdí převážně městskej provoz, rozumný intervaly na olej.

TomHorn (49) napsal 20.09.2019 v 15:49+1

Srovnávací test od Lukáše: "... za lehčí nedostatek lze považovat absenci ruční brzdy, která se jinak u skútrů v této kategorii stává zažitým standardem." Možná mohl redaktor uvést příklady skůtrů této kategorie, které jsou ruční brzdou vybaveny. Beverly 300 ani 350 ji nemá, Aprilia SRmax 300 ji nemá, Kawasaki J 300 ji nemá a pokud vím, nemá ji ani Kymco 300. Tak kdo, v kategorii 300?
Pokud by náhodou někdo chtěl argumentovat čtyřstovkama, pak je třeba dopředu namítnout, že se jedná o jinou kategorii skůtrů jak cenově + min. 20 t Kč, rozměrově + min. 100 mm na rozvoru, hmotnostně + min. 20 kg, tak určením - 400 není městský skůtr ...
Snad by nedalo tolik práce před focením, zejména detailů, skůtr trochu umýt - viz detail přední brzdy Yamahy

petridas (275) napsal 20.09.2019 v 11:19

Gusangbung jo je mi to jasne ze neni dvaca jako dvaca, ale ani na xmaxu 125 bohuzel 130-140 neudrzis proto treba 300 ccm.
Jinak co z yamahy pamatuju tak byly u xmaxe kontroly po 6 tis nebo rok.

JoskaH (447) napsal 19.09.2019 v 21:32

Mr_Yoda...
Nmaxe mám doma a se světlem musíš notně zalaborovat a pak dobrý, jako že nadprůměrný. Mám tedy 2016.
A v tom plánu X-maxe 300 je vskutku výměna oleje každých 5000km, což je pochopitelně pro dost lidí značný nekomfort oproti Forze.
Jinak u skútrů by opravdu bylo fajn pokusit se dát v testu do kupy servisní náklady, řekněme na prvních 20tkm nebo tak něco. Hodně by to napovědělo. Je jasný, že to nebude na korunu přesně, zvlášt v našich podmínkách, kde co servis, to samostatná svébytná jednotka, at už jde o cenu, kvalitu či (ne)poctivost, ale i tak by to stálo za to

Mr_Yoda (0) napsal 19.09.2019 v 21:00

JoskaH> jj, světla sice v testu pěkně "okomentovali" jaké jsou to úžasné LEDky, ale bez vyzkoušení v noci je to jen zbytečné mlácení prázdné slámy. Na N Maxovi (r. 2018) je přední LED asi největší slabina, do zatáčky světlo vůbec nesvítí a na rovině do dálky je to taková uzoučká nudle... Honda SH (r. 2015) s klasickou žárovkou byla o dvě třídy lepší.
A chybějící náklady na servis jsou další podstatná slabina. U testů aut bývá standardem uvádět náklady na servisní prohlídky za prvních 100 tkm, tady se nedozvíš nic a když se redaktor pokusí, tak je to zřejmě ještě napůl špatně... - u X Maxe je v testu info o servisu po 5.000 km, podle screenu od Jardy je to ale po 10.000 km.
To by odpovídalo i mému N Maxovi - servis je předepsaný po 6 tkm nebo jednom roce (N Max nemá olejový filtr), ale prodejce mi tvrdil, že výrobce doporučuje výměnu oleje po 3 tkm. Tahle "mezivýměna" oleje je dobrovolná, nemá vliv na záruku a není v servisní knížce. Takže si po 3 tkm doma vyměním olej a po 6 tkm jedu na servis. U X Maxe by to mohlo být podobně, tj. po 5 tkm olej (asi i s filtrem) dobrovolně a po 10 tkm (nebo po roce, když najedeš míň) povinně v servisu. To by ale měl zjistit redaktor, ne to lovit v diskuzi.
Přitom mám takové tušení, že právě náklady na servis by pro Yamahu znamenaly KO - podle testu jsou oba skútry ve většině věcí hodně srovnatelné a zrovna docela důležité věci, které by mohly rozhodnout (tj. přední světlo a cena servisu) buď náhodou nebo prostě úmyslně chybí

HonzaeR (3) napsal 19.09.2019 v 15:56

RARK89 - Donedávna jsi se sk.B mohl akorát na 50ccm často do 45km/h. Tak to je v porovnání s tím 125ccm raketa...

Lukyvaran1 (1) napsal 19.09.2019 v 13:31+1

Co má za smysl neustálé přidávání a ubírání plynu?Má to nějaký význam?Na skutrech jezdím rád bych si doplnil znalosti

gusangbum (310) napsal 19.09.2019 v 12:45

petridas- brzda na dálnici nejsi kupodivu ani na 125 x- maxovi, akorát mu musíš dát víc za uši no není 125 jako 125

JoskaH (447) napsal 19.09.2019 v 12:20-1

Když to máš nové v záruce, tak do toho servisu v podstatě musíš. A je třeba dost rozdíl, pokud člověk víc jezdí, jít tam za dva roky 6x (poprvé 1tkm, pak každých 5tkm X-max) nebo 3x. To jsou ušetřené tři dny. Pro někoho možná nic, ale pro mě znamenají tři dny dost.
Ok, pokud někdo najede 5tkm a mín, není až tak zásadní...

petridas (275) napsal 19.09.2019 v 12:18

Uz ty 125 jsou pro nekoho kdo nikdy nesedel za riditkama nebezpecne. A tri kilo je daleko vys. A kdo di to koupi?? Kdo ma ridicak a jezdi treba po meste tak koupi trikilo pac spotreba je stejna jak na dvacce a nejsi brzda treba na dalnici. Za mbe Xmax

gusangbum (310) napsal 19.09.2019 v 11:27+8

RARK 89 - co na tom nechápeš? Většina lidí nezvládá ani tu 125 která už docela letí protože neumí pořádně ani na kole ( viz. Iidioti na elektrokolech) a ty by jsi je z papírama na B rovnou posadil na tří kilo ne ? No to by to vypadalo...
Tyhle případy tu jsou, kdy si pán co celý život jezdí v autě rovnou koupí 125 x- maxe, pak točí plynem na druhou stranu, neumí pořádně brzdit + držet rovnováhu a rozseka se hned u krámu...

Citystar (2) napsal 19.09.2019 v 11:17+1

Olej si po záruce vyměním v pohodě sám. A je to možná i lepší, nahnu machnu ze strany na stranu a víc ho toho starého oleje vyteče, to v servisu určitě nikdo neudělá. Takže že půjdu třeba o jednou víc na výměnu oleje s Yamahou je mi celkem jedno. Ale jak je to s ostatníma věcma co se musí měnit nebo servisovat ? Umí to někdo porovnat ? Tam už je to podobné nebo má některá značka výhodu ?

RARK89 (-2) napsal 19.09.2019 v 11:03-4

Tyhle skútry jsou ale na prd, protože je na ně potřeba řidičák A. Nechápu to omezení, že B je jenom do 125ccm. Takže pokud má někdo vyšší váhu nebo chce jezdit ve dvou, tak si musí udělat řidičák na běžné motorce a pak si skútr stejně nekoupí. Pokud nebude chtít řadit, tak půjde do NC750X DCT a pokud je mu to jedno, tak si koupí jakoukoliv motorku, se kterou si to ježdění a cestování užije úplně jinak.

Jarda (281) napsal 19.09.2019 v 09:49+1

Honda:


Yamaha:

1scooter (6) napsal 19.09.2019 v 09:48-1

Hondu pcx 125 mám. Max. spokojenost při mé subtilní postavě! Takže, za mě jednoznačně Honda. Pokud bych chtěl místo motorky a skútru jen 1 stroj, pak už Hondu Integra. Skútr do 125 ccm se pak lépe prodá, než nějaká 300.

Jarda (281) napsal 19.09.2019 v 09:42+1

JoskaH> Je to napsáno dole v druhé kapitole u Lukáše. Forza by měla mít více, Yamaha by měla 5tis. km (pokud ne, opravte mě prosím). Měl jsem Piaggio XEvo 400 (měl interval 10tis. km), Xmax 400 (měl 5tis. km). Ale každý skútr má doporučenou výměnu oleje a filtru po 1 roce. Já najel právě za tu sezonu vždy kolem 5 až 6tis. km, takže jsem to stejně měnil každý rok.

Jinak skútry jsou prostě vyrovnané. Motorově jsou to držáky oba, jak Xmax i Forza. Pohodlnější je Honda (tradičně), sportovnější potom Xmax (opět tradičně)

JoskaH (447) napsal 19.09.2019 v 08:25+1

Jo tak sorry, je to v tabulce. Forza servis 12tkm vs X-max 5tkm. Tak to je obrovský rozdíl, pokud jde o výslednou praktičnost...A vzhledem k ověřenosti motoru ve Forze bych bez obav volil jednoznačně.

JoskaH (447) napsal 19.09.2019 v 08:22+1

Ještě pár drobností...zdá se že u X-maxu 300 si lidi sborem stěžují na slabá světla v noci. Jinak ta spotřeba a úložný prostor, to je pecka.
Ovšem podstatnější pro peněženku budou servisní intervaly, které by nebylo od věci zde zmínit, a (opravte mě pokud se pletu) tady Forza X-max drtí.
Když připočtu návykovky jako elektrické plexi (super na skútru v této třídě), otvírání kufru tlačítkem, a jen tak mimochodem lepší brzdy (další ze stížností uživatelů i testovacích jezdců X-maxe), přijde mi Forza za dané prachy víc.




TOPlist