globalmoto_unor




Honda CB125R: Špičková jízda

Málokdy se stane, že by slabší objem fungoval tak dobře, aby splňoval často omílané, že má DNA ze silnějšího modelu. V tomto případě z CB1000R. Nová Honda CB125R je však přesně taková.

Kapitoly článku

Hned na začátek musím říct, že tahle dváca na mě udělala dojem jako doposud žádná. Můžeme to vzít přes design až po jízdní vlastnosti a ani jednou mě nenechala na pochybách, že v Hondě odvedli špičkovou práci. Pokud se zaměříme na to, že nehledáme extrémního supersportovce, ale ani cesťáka, kterej vám nedá z podvozku moc informací, tak na to jdeme správně. U naháče nám jde o snadnou manipulaci, skvělé jízdní vlastnosti, ale i každodenní použitelnost. Potom je CB125R tou nejlepší volbou.

Honda to s designem chytře směřuje na silnější model CB1000R a zmiňuje, že i v tomto případě jde o Neo sports café. Ať už si pod tímto slovním spojením představíte cokoli, je design působivý a moderní. Zároveň je pryč přehnaný future vzhled, který známe ze starších modelů CB650F a podobně. Kulaté světlo je jen natolik vylepšeno LEDkovým denním i potkávacím svícením, aby neurazilo a dodalo šmrnc. Nutno podotknout, že LED technologii najdete v koncovém světle i na směrovkách. Moc pěkné!

Celkově je design nekomplikovaný a s trochou nadsázky se vracíme ke starým dobrým časům hornetů. Kulatý světlomet, boční silueta nahrbena a zakončena zužující se podsedlovou částí. Prostředí řidiče pak tvoří LCD panel, který je moderní a zahrne vás všemi možnými informacemi. Od denních počítadel, ke spotřebě paliva, aktuálnímu času a ukazatele zařazeného kvaltu až po teplotu motoru nebo informaci o vyklopeném bočním stojánku, úpravu jasu podsvícení nebo stopky a ukazatele vhodného řazení s nastavením v rozmezí 4 000 - 10 750 ot/min. No, je toho na dvácu dost. Veškeré údaje se pak přepínají dvojicí tlačítek vlevo na samotném panelu přístrojovky. Jejich odezva je tužší a vyžaduje přesný a jistý stisk.

Pozice řidiče je uvolněná a nemám co vytknout i umístění a šířce řídítek. Ani na tužší sedlo 816 mm nad zemí nebo na hliníkové stupačky nemůžu říct křivé slovo. Tady se opět přemýšlelo a ať už se proplejtáte městem nebo se chcete po sedle přemisťovat ve vašich oblíbených zatáčkách, vše je v pořádku. Sedlo je příjemně polstrované a není ani tvrdé ani měkké. Jeho tvar vás příjemně nasměruje do řídítek a ve městě je váha perfektně rozložena mezi ruce, záda a nohy. Jakmile přijdou na řadu zmiňované zatáčky, můžete vysedávat aniž byste naráželi na část spolujezdcova prostředí nebo jste byli jiným způsobem omezováni.

Motor po nastartování zní taky lépe, než je běžné u takto menších objemů. I tady jsem si zkrátka liboval a dělal na mě od začátku jeho kultivovaný projev dobrý dojem. A dokonce když zabrousím do vyšší řady, třeba 300 kubíků, tak ani tam by se tenhle zvukový projev neztratil. Zvuk vycházející ze samotného výfuku je na místě hrubší. Za jízdy slyšíte v podstatě jen dunění kdesi odspodu, obstojně tak lahodí sluchu a neobtěžuje. Po městě proplouvám a ničím nerušen pak najíždím na dálnici. Tady mi samozřejmě chybí výkon, a tak se tlačím k pravému okraji. To pro ostatní asi znamená, že když vás předjíždějí, tak vás můžou osolit půl metru od vás a v podstatě tak jedou prostředkem dálnice. Honda, ale drží dobře stopu a kupodivu to s vámi nehází. Ani ve velkém větru jsem neměl problém.

Pohotovostní hmotnost je 126 kilogramů a rozvor 1345 mm, což napovídá hbitému ovládání a snadné manipulaci. Při sjezdu z dálnice nestačim zírat, kam až se u stopětadvacítek dostaly přední vidlice. Zabořený kolo v asfaltu a já jen sleduju výjezd a držím pořád plnej knedlík. Přední obrácená vidlice dává tolik informací, že v tomto překoná i daleko silnější naháče. Nejspíš vhodná kombinace tuhosti vidlice a zvolených pneumatik. Dunlopy Sportmax GPR-300 F fungují perfektně a to měly společně s motorkou najeto pouhých 200 kilometrů. Což je vlastně u pneumatik zajeto, ale motor se mohl tvářit, že ještě chce natočit alespoň 600 kilometrů, ale byl naprosto ready.

Nedržel jsem ho furt na plnej plyn, ale nemusel jsem ho ani přemlouvat a snadno se vytáčel a pracoval v jakémkoli zatížení. 10 Nm je na hodnotě 8 000 ot/min, a tady se motor cítí nejlíp, pokud chcete blbnout. Ve středním spektru je pohodovej společník, kterej nezná vibrace. Náznaky lehkého drnčení tu máte, ale vhodně zvolený materiál rukojetí a odladěnost od vibrací ve stupačkách nemáte šanci cítit negativně. Motor se zkrátka povedl a počítám, že s přibývajícími kilometry to bude ještě lepší. Samozřejmě, že pod 6 000 ot/min to už není bez podřazení žádnej silák, ale jeho schopnosti jsou obrovské.

Když už jsme u řazení, tak i kvalty v podstatě jen cvakají a jak odezva od samotné řadičky, tak zvuky vycházející z převodovky jsou zmáknuté na jedničku. V tomhle bodě se často šprajcnu, protože některé zvuky mi fakt vadí a pak už nemám náladu ani pořádně řadit, ale tady je všechno v naprostém pořádku. Od této chvíle jsem pak nechtěl dát Hondu z ruky. Nepamatuji si, kdy by mi dváca udělala takovou radost. Ať už jsem se pohyboval ve městě nebo na dálnici, nemusel jsem se ošívat a jen znuděně sledovat provoz. Nejlepší je to pak na okreskách, protože podvozek je správně tuhý a přesně trefujete jeden vingl za druhým. Od přední brzdy jsem toho čekal hodně a to jsem taky dostal. Narovinu říkám, že mě zachránila před nehodou. Paní na mě sice z vedlejší koukala, ale prostě se rozjela do křižovatky a ještě dělala, že se vlastně nic nestalo. Nestalo, protože já mám radiálně uchycenej třmen Nissin a lehkou váhu. Stačily mi k tomu jen dva prsty a na pozdrav paní už jen jeden.

Po praktické stránce je CB plnohodnotný naháč, takže pohodlné ovládání, sportovní pocit a prostorné sedlo doplňují nízká spotřeba a mnoho dalšího. Spotřeba paliva je okolo 2-3 litrů na sto kilometrů. Lze nastavit, zda chcete zobrazit spotřebu paliva na 100 kilometrů, anebo kolik kilometrů ujedete na jeden litr. V zrcátkách, které se k designu hodí, je vidět dost a lze je nastavovat ve velkém rozmezí. Pro spolujezdce je místa dostatek a i pod jeho sedlem najdete solidní prostor. Chytře je zde zasunutý paklík s nářadím, který šoupnete až po sedlo řidiče, takže vám nezabírá prostor pro vaše věci.

Užil jsem si to maximálně a Honda CB125R mě nadchla. Její projev, ať už vezmu zpracování, samotný motor a to po všech stránkách nebo ovladatelnost, je na vysoké úrovni. Konkurence má někdy modernější vychytávky, občas křiklavější barvičky, ale pokud někdo může říct, že vychází ze silnějšího bráchy, tak určitě Honda CB125R.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Moderní a nekomplikovaný design
+ Projev motoru i přes jeho nízký nájezd
+ Stabilní podvozek a informace směrem k řidiči
+ Výborná přední brzda


- Zblízka už odhalíte nějaké levnější detaily
- Vibrace, když ji podržíte delší dobu ve vysokých otáčkách


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 90 Kč od 15 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Czrapel přispěl 6 Kč
pernik92 přispěl 6 Kč
JardaZ. přispěl 6 Kč
callowsick přispěl 6 Kč
Freddy_X přispěl 6 Kč
Jarda-Bekr přispěl 6 Kč
Dan66 přispěl 6 Kč
K660S přispěl 6 Kč
Petr7474 přispěl 6 Kč
Max_FX přispěl 6 Kč
masi přispěl 6 Kč
LovoXXX přispěl 6 Kč
Jiroos přispěl 6 Kč
Ohrimn přispěl 6 Kč
sdanny přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist