První test Ducati DesertX: Pouštní liška
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 18.7.2022 | Zobrazeno: 28 480x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Jan Hrubeš | Zveřejněno: 18.7.2022 | Zobrazeno: 28 480x
Ducati si dokáže říci o dost peněz za jejich stroje, HD ještě více. Není to pro každého, proto se vždy najde jezdec "odborník" jezdící rejži, co ji odsoudí. V podstatě mi je u prdele na čem kdo jezdí, mám však jasno: Ducati forever!
Za tie ťažké prachy mi to nepripadá až také terno. Keď som zbadal fotky podsedlovky tak ma chytila hrôza. Stupacky navarené uchytenie výfuku nešťastne vyriešené ako na Tenerke a zadné madlo to má už zabilo, vizera to lacno ako na pionieri .
Aspoň že podsedlovka je srobovatelna.
Spomínané teplo od motoru treba tiež brať do úvahy. Vrátil som sa z Albosky a pri 38st a jazde 30km/h sa na tigrovi 2015 nedalo sedieť len stat v stupackach, a to za normálnych okolnostiach a rýchlejšej jazde teplo vôbec necítim...
Ešte by ma zaujímalo ako je na tom jednotka, lebo u týchto výbušných motorov je to kameň úrazu pri strmých vykazdoch a treba dosť spojkovat
Krásná motorka a parádní test, díky. Jen se nemůžu zbavit dojmu, že je zde trochu moc přetechnizováno, zkrátka ta přemíra elektroniky mi nevoní. Ale je fakt, že tak to mají dnes výrobci všichni.
Po zkušenostech ze Supersporta bych se Ducati do terénu docela bál
Jo takhle vrazit sem litrovej vzducháč ze staršího Monstera, to bych bral
Můžete s tím nesouhlasit, ale topení u enduro motorky je fakt problém. Prostě nechceš aby do Tebe motorka někde v Albanii, ve 40 stupních, když jedeš max 30, po rozbitých necestách, prala teplo do nohou a do rozkroku. To tě po hodině fakt... přestane bavit.
2 reakce
Je to pořád dokola…dyž nejaký známý fotograf namaže na strop kostela hovno a vyfotí ho ze správnýho úhlu, dostane za fotku od nejakýho “znalca umění” klidně pár tisíc dolarů. Stejně tak motorka hnusná jak prdel orangutana ale vychválená do nebe v testu zdá se v očích veřejnosti jako skvost na poli adventur.
Ináč obdiv a respekt za každú takú fajnú recenzu.
18 reakcí
Zkoušel jsem Tuarega, ale tohle mi přijde ještě lepší, při cenně jen o trochu vyšší než Tuareg bych ji bral raději. Jako velký problém vidím to topení do sedla a do nohou, jezdí se hlavně v létě a pokaždý když jsem jel nějaký týdenní přejezd přes hory v terénu, tak to bylo ve vedru hodně nad 30 stupňů, kdy každý stupeň navíc byl teror. Bylo mi horko od motoru i na CRF1000 a už při představě trávit celý den ve vedru v terénu s tímhle přímotopem bych zešílel.
Jinak nádherná motorka a věřím, že všeho schopná. Ty zdvihy o 20mm menší než mám na Africe (ATAS) jsou asi proto, aby se to tak nevlnilo při vyšších rychlostech na silnici, právě jako se vlní Afra, ale to mě alespoň drží trochu při zemi a v terénu to vyžehlí fakt nesmysli.
2 reakce
na jednom fóre chlapík z IT tvrdil, že to teplo z motora je taký extrém, že kvôli tomu nedali plastovú nádrž, ale plechovú. Že na tom spravil 400 km za deň čo to mal požičané, a potom vrátil motorku a mal grilované vajká...
...no ale tiež sú ľudia čo jazdia Triumph Scrambler 1200, kde sa písalo 1.ooo x na všetky strany aké je to teplo problém, tak by ma zaujímalo ako moc "žhavé" je to "issue" s výpekom?
6 reakcí
Opět parádní recenze.... nikdo z nás by to takhle neotestoval...
Motorka je krásnou kombinací klasického i moderního vzhledu a techniky 21.století.
Jak je vidět, tak je v těch správných rukou i evidentně velice schopná , na ještě větší hard enduro už by si člověk stejně pořídil lehké enduro.
Tady už snad opravdu jen nahodit padáky a nechat si vyrobit velké samolepky "Lucky Strike".
Díky za test, server Motorkáři jde trvale kvalitativně nahoru!
1 reakce
moc pěknej test, díky líbí se mi, že i přes to očividný nadšení autor poukázal na nedostatky stroje, kterých si všimnul, za to bonusový palec hore motorka se mi rozhodně líbí dizajnově, o tom žádná, ale do cestovního endura rozsypaný desmo šroubky? no nevim.. :D pokud vim, tak do multice i ducati dává "normální" motor, aby to na cestování bylo aspoň trochu spolehlivý a nemuselo to furt bydlet v motonemocnici.. na druhou stranu ducati byla vždycky spíš záležitosní srdeční, než rozumovou, takže jí to případní majitelé jistě odpustí... já bych asi v týhle cenový relaci nakonec šel do nový afriky..
3 reakce
Tohle bude urcite paradni motorka (i presto, ze stoji nesmysl a tezko rict, kdo je vlastne cilova skupina). Skoda, ze to rikate o kazdem srotu. Srovnani je pak obtizne a motorky, ktere si opravdu to oceneni zaslouzi zanikaji v davu.
jede se na Dakaru terén? podle mého to, co vidím na dálkových rally soutěžích je asi nejvíc podobné tomu, k čemu si představuju, že bych mohl používat adventure motorku. Skáčou se tam klády? Ani ne. Motají se mezi stromama? To není hard enduro. Takže na hard enduro stokilové dvoutaktní tříkilo, na adventure ježdění klidně 220-250 kg stroj. Kládu stejně nepřeskočíš ani s naloženou 701kou, která bude mít 170 kg.
V rámci přípravy na Dakar si střihnul Podmol jedny enduro závody a když přišel větší sjezd, dělal kotrmelce, prostě tohle nikdy nejezdil. Ale lesní a šotolinové cesty já za terén považuju a nemám tam problém s 250 kg motorkou...
3 reakce
Asi jsem se přehlíd, ale nikde nevidím jediný písmenko o brzdách jasněže vidíme monobloky od Bremba tj. M50 či Stylemy aneb v reálu skoro žádnej rozdíl - ale co pumpa? Brzdy by si v testu aspoň zmínku zasloužily, ne?
3 reakce
Jasně, že i brzdy test řeší, jednak ve videu, jak píše Jarda a pak i v textu:
"Velikou parádou jsou brzdy, které makají naprosto skvěle. Nacházím u nich ideální nástup, citlivé dávkování i festovní účinek. Vlastně se mi líbí, že si s nimi rozumím v terénu i tady na silnici a určitě si zaslouží všechny čtyři palce nahoru."
Dobrý den, co si dáte?
Jednou Panigale V2 well done, jednou Streetfighter V4 SP rare a jako dez(ss)ert DesertX s drobenkou a la pouštní písek.
Vláďa umí, motorka pěkná.
Kolega dole mě přivedl na zajímavou myšlenku. Je Ducati obecně vhodná na otloukání v terénu? Nebude moc lidí co mají to srdce a tolik peněz Jednou jsem Ducati měl a ty ceny dílů byly totální masakr.Možná tak v 90% se tyhle motorky ani do terénu nepodívají…Kdo jezdí v terénu tak ví,že ta motorka se prostě občas odloží.U týhle to bude znamenat spousty peněz do ND.
1 reakce
Pekná ale momentálne mám pocit že Agusta LE 9.5 stojí za tie dva litre naviac. Uvidíme zrovnávačky.
Pěkný test, super motorka, jezdec profesionál! Ale k čemu ta motorka vlastně? Pokud se jedná o sportovního jezdce, který chce rychle projíždět těžký terém, tak tam je rychlejší a bezpečnější jakékoliv enduro o 50kg lehčí. Pokud chce jezdec cestovat a těžším terénem potřebuje jenom sporadicky projet, tak to zvládnou i jiné motorky okolo 250kg, které asi budou pohodlnější i na silnici.
2 reakce
Výborná recenze! Hej! Díky!
Opravdu pěkná motorka,moc se mi líbí Ale u toho asi aji bohužel zůstane
Tahle motorka je důkaz, že i SUV motorky můžou mít hezký design A že to jde i bez zobáku.
2 reakce
Pěkný test krásné motorky. Ale v závěru mi chyběl rozbor ceny, doplňků a srovnání s konkurencí...
3 reakce
Vkládal jsem do toho velké naděje... a ten motor mě zklamal. Proti véčkům od KTM je to dole zdechlý. Zvuk už je tradičně špatnej, ale od toho je tady asi Termignoni. Ale chrastění v motoru á la sypající se šrouby, to už je dneska asi u nových motorek standard. Sériové zrcátka jsou šílené. V terénu jsem s tím nebyl.
2 reakce
Měl sem už to štěstí se svýzt,takže to asi byl i tenhle konkrétní kus.Za mě pocitově hodně lehká motorka.Jednoduchá,krásná věcička,co se na silnici nevlní asi ve vysokejch rychlostech,na okresce dostatečně živá s takovym tim pocitem jistoty a terén v testu předvedl myslim dostatečně Vláďa.Já si projel jen nějaký polňačky apod. a super
To vypadá dobře. Pěkný výkon. Pěknější než Tuareg. Ikdyž hmotností a těžištěm je asi KTM 890 lepší. A motorově asi jako Tuareg naladěný na vyšší otáčky?
1 reakce
Jo tahle potůrka vypadá velice dobře, řekl bych neokoukaně