ktm_unor




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
GÉČKAŘ (11) napsal 10.03.2024 v 17:48

Při koupi staršího GéeSa bylo jedno z mých hlavních kritérií to, aby v tom té vychvalované elektroniky bylo co nejméně. Takže přeju majitelům všech těchto přetechnizovaných strojů spokojené kilometry, ale já si budu i nadále rád užívat k mé plné spokojenosti očesanou edici "sociál"

Signum68 (35) napsal 28.01.2024 v 18:57+1

1150 ma vse co od motorky chci.1250 me v podstste nepotrebuje...

FrogySkoky (132) napsal 28.11.2022 v 20:13

Moc pěkné video a čtení, pán ví o čem mluví

jenda78 (0) napsal 26.10.2022 v 10:20

Krásné čtení, moc děkuji a s R1150GS máte naprostou pravdu.

jhartl (16) napsal 19.10.2022 v 08:45+2

Velmi pěkné srovnání...

Tomulasek (1) napsal 18.10.2022 v 18:25+1

Moc pěkné srovnání. 1150 jsem měl a dodnes nevím jestli to bylo dobře, že jsem ji pustil.
Asi jsem taky stará škola a bojím se motorky plný elektroniky. Je fakt že 1250 vypadá fakt dobře a projet se na tom by chtěl asi každý, ale na druhou stranu utratit za motorku půl mega,to by moje doma nerozdejchala. Pro mě 1150 byla super i když měla už nájezd přes kilo a musel jsem do ní pár korun investovat. Pokud je seřízená a dá se jí péče co potřebuje, tak je na ní týdení výlet přes půl evropy taky pěkný zážitek. To ABS se dá vypnout a pak to zadní kolo brzdí .
Mám takový pocit, že kdo má 1150 ať advíka nebo obyčejné GS,tak se ho moc nezbavuje, na rozdíl od 1200 a 1250. Stačí si projet inzeráty kolik se toho prodává. 1150 je tam stále už několik let do 20ks třeba tady na motorkářích..... asi to něco vypovídá... ať si udělá každý obrázek sám...

koki888 (160) napsal 18.10.2022 v 15:35+1

Tisíc hláv tisíc názorov ale ako sa u nás hen na Slovensku vraví: Na starej p.či dobre sa cvičí … ale keď máš na to aj tak ideš do mladej.

puffybodie (390) napsal 18.10.2022 v 08:10+1

Proc ne stroj plny elektroniky? Protoze proto co dela KTM uz u novejsich modelu, BMW se jiste brzy prida a v autech uz BMW dava funkce na pronajem za mesicni platbu

https://www.youtube.com/watch?v=Sf6Q52N4sOg

A pokud si myslite, ze vas elektricka motorka z toho zachrani, tak se podivejte na tohle a slavne Zero, ktere ma uz po 2 nebo 3 letech (koupeno z druhe ruky) baterku a cely motor na odpis. A to s cim zacina KTM uz praktikuji delsi dobu (podobne jako Tesla). Takze tady vubec ani nehrozi nejake srovnani po 20 letech

https://www.youtube.com/watch?v=VAXQrDeuEN0

tomcruise77 (10) napsal 18.10.2022 v 07:06+7

Opravdu úpřimné srovnání.
Já jsem stará škola a mám rád ty mechanické zvuky a bolavé zápěstí ze spojky, za kterou by se nestyděl kdejaký Zetor.
Při jízdě mi vůbec nechybí nějaký ten šiftr. Jezdím na motorce, protože si to chci užít, tedy mačkat spojku a při řazení doufat, že mi ještě nějaké ty zuby v převodovce zůstanou.
Vlastním 98" 1100 RT jednosvíčka 66 kW. Nikdy jsem ani ve dvou neměl pocit z nedostatku výkonu. Německé dálnice jsou daleko a vyblbnout se mi stačí i na okrskách do 100km/h. A když potřebuji rychlý přesun, na dálnici 130 není ani cítit. 5- kvalt točí to samé jako 6- kvalt, jenom tolik nemusím řadit a využívám točák. Tyto mašiny byli drahé a vymakané a i na dnešní dobu jsou pořád hodně efektivní.
I kdyby jsem měl ty prachy, tak by jsem je raději využil na cestování, než na pořízení přetechnizované hračky, která mi spíše připadá jako motocykl pro novináře, aby měli o čem psát. Ale spousta motorkářů zapomíná na to, že tento koníček je hlavně o zážitcích, partě dobrých lidí, cestování a kochání. Kdo z toho co má, když proletí Vysočinou nebo Šumavou 150 v hodině? Ani neví kde je a kolem čeho projel. To si může jít rovnou zajezdit na okruhu.
Za mě verdikt - pokud máš v garáži tu starou vránu z přelomu milénia, tak se jí hlavně nezbavuj a opečovávej ji jako staré rodiče, páč nakonec z ní bude ještě poklad, krásné dědictví pro naše děti a připomínka starých dobrých časů, kdy motorkáři byli pořádní chlapi, kteří mašinu řídili prdelí, rukama a hlavou a nepotřebovali k tomu 5 km drátů a humanoida.
Kolama dolů pánové a dámy.
PS: pan redaktor mi klidně může napsat a já mu pujčím RT, ať si zjede na pořádné mašině a klidně to může srovnat s tím novým.

MedWed (37) napsal 18.10.2022 v 05:06+1

Tema i provedeni testu se mi moc libi... ale technicke provedeni prehravani videa je fakt k uzoufani. Nevim, jestli je to jen u me (ale na YT neni problem koukat na 4k), nebo na serveru... ale prehravat to v HD je proste o nervy.... SD je v pohode v plynulosti, ale zase je to fakt desna kvalita....

nahllowSKY (320) napsal 17.10.2022 v 23:41+1

Tak do Vladivostoku radši na té vzduchem chlazené.Můj názor.O tucet poteciálních problému méně.Na 1150 je více kovařiny nehledě na to,že kovářských dílen bude východním směrem víc než majitelů osciloskopu.K výletu s pózery do Šfajcu se samozřejmě hodí víc hadry Klim a ten vodou chlazený haj-tek.

JohnnyS08 (219) napsal 17.10.2022 v 21:59+1

Test se mi líbil, motorky se mi líbily obě, redaktorovi za to, jak příkladně opečovávanýho má mazlíka.
Další za video - Filip mi dřív přišel trochu jako uspávač hadů, teď je to takový klidný, pohodový, má to hlavu a patu, bavilo mě to - obrovskej pokrok.

Jelikož jsem cca 10 sezon youngtimery provozoval (GSX 1100E '83 a Tengai '89) tak si k závěrečný dumce "nová vs. youngtimer", kterou bych jinak celkem podepsal, dovolim dvě poznámky.
Jednak, youngitemer v garáži dělá radost, pokud se na něm jezdí příležitostně. Dva - tři tisíce za sezonu, sem-tam něco rozebrat, opravit, spotřebák, pohoda. Ale jakmile na tom člověk začně chtít jezdit denně do práce, potahat o víkednu a ještě jednou v sezoně do Alp, tak zjistí, že nějak pdezdřele moc času tráví se šroubovákem v ruce a Alpy mu stejně utečou, bo čeká na nějakou zpropadenou součastku z ebaye. Zkrátka, je to pro radostný pohodový vyjižďky, ale pro běžný použití to za mě chce k youngtimeru mít v garáži ještě moderní stroj.
Druhak, nesázel bych na to, že 20-40 let stará motorka půjde na Sibiři opravit drátem a svářečkou - možná jo, možná taky ne. Moje zkušenost je taková, že i na těhle starejch vránách je dost komponentů, zejména kolem elektriky a přípravy směsi, který se můžou rozbít a opravit se běžnýma nástrojema prostě nedaj.

No a nakonec jedna stížnost - chlapci, prakticky ve všech vašich testech R1250cokoliv se objevuje chvála shiftcamu, jak neznatelně přeřazuje z jednoho profilu vačky na druhej. Safra! Stačí si na to sednout, rozjet se, zaklapnout dvojku a podržet ji NAPLNO až k omezovači. A kdo si nevšimne krátkýho, ale intenzivního propadu točivýho momentu kolem 5.500 otáček (ano, přesně TAM se ty vačky při plným zatížení přehazujou), tak nezlobte se na mě, je trochu kopyto. Jel jsem na dvou 1250, obě se chovaly stejně - konec konců, v naprostým souladu s teorií. Klobouk dolu před BMW, jak dokázali naladit mapy a hlavně ride-by-wire, při částečným zatížení to poznat neni, ale na plnej plyn jo.
BMW prezentuje shiftcam jako super-duper ultramoderní fičuru a mam takovej dojem, že jste tenhle étos z jejich presskitů převzali. Hej, od koho jinýho, než motocyklovejch novinářů čekat, že rozpletou pavučinu markeťáckejch keců a zasadí shifcam do správnýho kontextu. Je to jeden ze způsobů změny časování rozvodů. Má svoje silný stránky, ale taky svoje úskalí. Neni to nic hypermoderního, stejnej spůsob změny časování (přepnutí mezi dvěma profily vaček) používali japonci někdy začátkem devadesátek. Pokud vim, tak v současný době většina výrobců sází spíš na CVVT systémy, který maj za jiný silný a slabý stránky.

PS: tohle nemá být filipika proti BMW, jejich 1250 je super motor
PS2: ani to nemá bejt hejt proti redakci, celkově mi ten test udělal hezčí pondělí, jako ostatně obvykle

PEPEE01 (346) napsal 17.10.2022 v 21:45

Nová 1250 je úžasný stroj, to časování se jim vážně povedlo. A vymysleli to dokonale jednoduše. Pro mě je ale osobně zvláštní, že jeden kámarád má 1200 LC Adventure a tu mu vůbec nezavídím. Moje moto mi sedí daleko víc. Druhý kamarád má pak 1150 v té krásné modrobílé kombinaci a tu mu paradoxně závídím moc. Hned bych si ji vzal jako druhou do garáže, na takové to jiné ježdění...

Destroyer (237) napsal 17.10.2022 v 21:40

porovnanie z mojej strany veľmi podobné, akurát som nenašiel dôvod kúpiť miesto upravenej 1150 GSA práve 1250 shift Cam. Skrátka príliš dokonalá motorka, ako taký japonec. Motor ide skvelo ale vlastne to nepotrebuješ, hladko, vibrácie žiadne. Ale vlastne pre bežné cestovanie vo dvojici stačí 1150, výkonu je dosť, pohodlná rovnako (skúšal som s tým jednodielnym sedlom) akurát nová a musíš platiť účty, kdežto starinu si spravíš bez PC.
stačí upravený podvozok a decat s palivovou mapou a je to o dva levely iná motorka pri ktorej ani 1200 vzduch nemá zmysel.

FrancisR (22) napsal 17.10.2022 v 19:18

Zajímavé by mohlo být srovnání s posledním "vzducháčem" R1200, je o desítky kilogramů lehčí než R1150 nebo LCéčko.

6 reakcí

FilipT
FilipT 18.10.2022 v 18:00

-> Francis R: souhlas, asi jsme si špatně rozuměli, já hledal rozdíl hmotnosti mezi jednovačkou a dvouvačkou vzducháčem


TonySK (83) napsal 17.10.2022 v 15:35

Zdravim, nevlastnil som ani jedno z uvedenych GS, ale mal som na niekolko dni pozicane 1200 GS a aj 1250 GS Adventure Rallye. 1200GS bolo celkom prijemne na jazdenie, hladky motor, trochu plochy vykon, ale aj tak sa dalo celkom zabavne v kopcoch pojazdit. Az tak dobre, ze jedneho dna som zabudol od radosti z jazdenia hybratovat a vecer som mal krasny upal, horucky, zaludocne problemy. Takze 1200 GS hodnotim velmi pozitivne

Avsak mal som aj 1250 GS so Shift-cam a musim povedat, ze horsie jazdenie som uz davno nezazil. Chapem, ze to sedadlo na Rallye edition je tvrde a ked chcem maksie, je v ponuke aj ine. Ale tie vibracie do riaditok od motora, to som este na ziadnej inej motorke nezazil. Boli take silne, ze som po case stracal cit v palci a brnenie som citil dlho po zosadnuti z motorky. Tie vibracie boli v akychkolvek otackach. Nedalo sa toho zbavit. Ten tyzden na nej bol utrpenim... Nechapal som, preco sa to deje, ved starsia motorka bola taka hladka. U dealera som samozrejme referoval a tak nejak sme dospeli k zaveru, ze ten Shift-cam asi nie je prave najlepsia vec... Asi to je hlavny dovod, ze chod boxer motora uz nie je to, co byval. Podla mna uz 1300 GS Shiftcam nebude mat a myslim, ze vedia preco... Bola to slepa ulicka.

Whisky (9) napsal 17.10.2022 v 15:15

Njn, co na to říct :) Vývoj jde dopředu, ale mě to stačí....

Brukev (853) napsal 17.10.2022 v 15:13

To Mig. Bohužel naprosto běžná praxe na 1290 . Hodně pomáhá upravit tlak v pneu, vítr a typ zavazadel. Teď sem valil 250 a nic a jindy mi to ve 200 nafackuje jak Ducati Melandrimu . Ale to co se děje do 200 asi jiný Cenduro s 19 kou nedokáže

divoch54 (26) napsal 17.10.2022 v 13:47+2

Zdravím, po dalších dvaceti letech již srovnávací test nepůjde udělat, protože elektronika u R 1250 GS bude nefunkční, vycházím z vlastních zkušeností, kdy již po dvaceti letech začínají problémy s elektronickým zapalováním u jednoduchých motorek, ty současné mají elektroniku několikanásobně složitější, která po ukončení její výroby a vyčerpání ND nepůjde ničím nahradit...

MartinXL650V (172) napsal 17.10.2022 v 13:47+1

Moc pěkné generační srovnání Díky ! Dokoukal jsem i video a to jsem jinak spíš čtecí typ.

Byl by to pěkný seriál - třeba Afrika x Afrika, časem TransAlp x TransAlp, Hornet x Hornet....

4 reakce

Jarda
Jarda 17.10.2022 v 14:43

I tady jsme testovali starší model
https://www.motorkar...42263.html?kid=49385


xvasek (56) napsal 17.10.2022 v 13:34+1

Článek jsem nečetl, ale video je super. Asi tak v půlce jsem už byl fakt naštvaný, že byste to měli aspoň férově označit jako reklamu na nový model a přiznat, kolik vám BMW přisolilo, ale pak tam začnou být pokládány fakt zajímavé otázky - a najednou je ta neférová zaujatost na straně 1150. Celkově po shlédnutí hodně věcí k zamyšlení a pokud jste to video vytvářeli jako provokaci záměrně, tak dobrá práce, sežral jsem to i s navijákem.

Brukev (853) napsal 17.10.2022 v 12:23

Já si GS naplánoval k 45 narozkám tak sem zvedavej esli už bude 1300 . Mě GS k motorkařeni přivedlo a tak ho jednou mít proste musím … otázka je zda budu po KTM spokojenej … tak snad se zatím vyblbnu a pak se zaměřím na komfort.
Jo a fajn článek - jako ostatně většinou

Komik64 (3126) napsal 17.10.2022 v 11:45

Navážu na Martase...
A pamatuju si, když jsem se v létě 2002 přestěhoval na kraj Šumavy a jezdilo jich tady hafo...
A ještě víc si pamatuju, když jsem za pár let poté poprvé uviděl oblou červenočernou (vedle žluté moje oblíbené barvy...) Adventuru a úplně jsem se do ní zbláznil...
(roky jsem si ji pak prohlížel atd., kde jen jsem mohl a nakonec jsem uznal, že bych ji nevyužil, koupil si její velkej model a ke skútru za ty prachy praktičtější Tenerku a ještě "velice nepraktickou" čtyřkolku...)

steve2 (103) napsal 17.10.2022 v 11:29+2

Hezky napsané. Ale když chceš motorku řídit a mít nějaké emoce, tak si kup něco jiného.

MartasUS (109) napsal 17.10.2022 v 11:01+5

Pamatuju si cca v r. 1999. Sedím si u Starbucku v jednom přímořském městě v Californii a srkám si kafe z kelímku. Najednou mne donutilo menší burácení motoru otočit se k parkovišti vedle a tam přijel týpek na fungl nové 1150. Celý jsem zkoprněl když sem ten stroj s nesymetrickým kukučem tenkrát viděl. Fakt pecka a láska na první pohled. Do dnes ten moment mám před očima a zpomaleně si ho někdy v mysli promítám. BMW forever Ale také si často promítám hru volejbalu vedle Starbucku na pláži kde se plácali kozaté holky. Tam si to taky v mysli zpomaluju




TOPlist