Tuono V4 Factory vs Monster 1200 R: Dog fight bez pravidel
Text: Tomas Mysliveček , Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Michaela Myslivečková | Zveřejněno: 5.9.2016 | Zobrazeno: 28 866x
Text: Tomas Mysliveček , Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický , Michaela Myslivečková | Zveřejněno: 5.9.2016 | Zobrazeno: 28 866x
Tak jsem konečně vyzkoušel obě motorky a Tuono je neskutečně lepsí než monster a to hlavně co se podvozku týče. Tuono jsem nechtěl vrátit a u monstera už jsem se těšil až ho vrátím. Pokud se MV Agusta s něčím nevytasí na příští sezónu, tak ho kupuji.
Taky bych radši Monstera. Měl jsem možnost si na něm sjet jak po městě tak mimo město a ta motorka je prostě brutálně rychlá a použitelná na normální ježdění ( i ve městě). Tuňák je nádhernej, má brutální zvuk a pojede jistě neskutečně. Stejně bych vždycky dal přednost Příšeře. Do Mostu a Brna to mám moc daleko na to abych si kupoval permanentku
Farage:Neni nad osobní pocity
Jenom nechápu proč dostal zedsdeath dva minusy,když ma vlastně pravdu.I když tady jde primárně o tyhle dvě Italky
Monster
Zedsdead: Proč ne BMW S 1000 R?
Hovada jsou obě, raději ale tuono.
První kdo uměl sériově řadit nahoru o dolů byla MV Agusta
Zmulin:mam, street ma radikalnejsi posez, a roky jsou taky znat, tohle je plnohodnotna nahrada... ale to je pouze muj pocit
V 1000ps dělali test v Alpách v této kategorii a Tuono tam bylo dost nepoužitelné. Jo, na okruhu je nejlepší...K tomu ta brutální cenovka...
Monstr: tam zase není místo pro pravou botu. (výfuck)
Z těchhle dvou bych si nejspíš vybral Speed Tripla
Vím, sto lidí, sto chutí... Sám fotím a často svoje fotky upravuju podobným způsobem, ale stejně si neodpustím poznámku: je fakt nutné dělat z fotek omalovánky? Poslední dobou to bije do očí... Konec kázání...
Opravte si technické údaje. Tuono nemá pohotovostní hmotnost 184 kg ani omylem, spíš 205.
Chuďas:Má to i S1000XR.
Farage:a máš i srovnání s SF?
Co vím, tak u BMW to má více modelů, nejen RR.
Jinak právě někteří aftermarket výrobci označují jejich systém na řazení dolů bez spojky jako "blipper". V tom případě to mají oni špatně, já jsem to nevymyslel Hádat se nebudu, pouze píšu to, co mají psáno oni...
BlackSabbath: Není... znova opakuju Blipper je POUZE meziplyn při podřazování... spojku použít musíš!!! Prostě musíš oddělovat dvě věci a to QS a Blipper. V současný době jsou jen 2 motorky které to SÉRIOVE montujou a to BMW S1000RR a Ducati Panigale 1299 resp Panigale R. Zbytek výrobců to buď nabízí jako racing příslušenství a nebo to musíš koupit od aftermarketu... třeba Tyrex má slušnej...
Ono už z podstaty "throttle blipping" znamená, že si vrkneš plynem při podřazení... Takže blipper to dělá za tebe automaticky jakmile zmáčkneš spojku a dotkneš se řadičky směrem nahoru/resp dolů v závislosti na řazení... Pokud máš ovšem ale QS s funkcí downshiftingu, tak je blipper propojenej přímo s tím v ECU...
ragnare: to bych netvrdil, na tomhle monsteru jsem jel a je to masakr...takže se to určitě srovnat dá
zmulin: Já ti řeknu co je lepší...Streetfighter...byl tady srovnávací test před pár lety Tuono vs. Streetfigter, tohle jsou soupeři..Monster je Monster...
Kucí serte na blipra,prostě to je kravina na podřazování,kterou si v garáži neuděláte.Pojďte se hádat,která z těch dvou je lepší a na co
Pojmem blipper se jednoduše označuje to, co jsem psal. Prostě electronic downshifting, jak to označují výrobci. To je celé. K vysvětlení jeho funkce se dá použít google, stejně tak ke qiuckshifteru.
Pánové BLIPPER je funkce při podřazování... tzn. automatickej meziplyn při podřazování... NEznamená to, že je to QS dolů... Pokud to nemá funkci QS dolů, tak to pouze jen při podřazení dolů SE SPOJKOU automaticky vrkne plynem... dá se to dokoupit na každou motorku s ride by wire plynem...
zmulin: Na okruh je rychlejší kapota. Lepší - to je otázka osobního vkusu / pohodlí. Na mě je poloha SBK už prostě moc, neužiju si to (a o to jde), akorát mě bolí hrozně za krkem. A dneska už v podstatě kvůli přísnější STK streeta ze SBK vyrobit nelze. Aprilka to dělá legálně.
Qbi-C: čtu web docela dost a taky jsem to slyšel prvně (blipper). Vždycky jsem myslel, že mám na XRu QS nahoru i dolů, a těď koukám, že tam mám QS a blipper
Proti Italům nic nemam,ale u masiny za pul mega jsou protacející gripy fakt velka ostuda! Snad to byl jen tenhle kus jinak v teto kategorii bych osobně nejradsi super duka 1290
Qbi-C: Blipper je něco jako qiuckshifter, ale dolů. Takže podřazování bez spojky a ubrání plynu.
Já chci Monstera,bo jezdím v provozu.Na okruh je lepší kapota přeci
Raději bych Tuono,ale četl jsem kdesi,že vlastně Monster 1200 ani nechce být konkurencí mezi super-nakedy (Tuono,S1000RR...),které jsou v podstatě jen svlečené superbiky,ale jde si svou cestou,silného naháče na cestování a na příležitostný sport...
Tuonu dík za ručičkový otáčkoměr
A ano, málem bych zapomněl. Jednička začíná fungovat v padesáti, takže zapomeňte na město a Alpské vracáky, motor hrozně topí a místo sedačky je tam prkýnko. Ale stejně je to skvělá potvora a při troše snahy se s tím i ty Alpy dají zvládnout
Monstera bohužel hodně shazuje barva, je nevýraznej a Ducati podle mě musí být jedině červená, barva a zvuk motorky je půlka dojmů z jízdy. Takže férovější ke srovnání by bylo mít na obou mašinách laďáky anebo originály.
Jinak mám v garáži TuonoV4 (i když starší 1000 a ta se ještě nedělala ve verzi Factory) a bez tý karbonový roury s nápisem Akrapovic bych to ani nekoupil
Souhlasím se vším co je zde napsáno, motorka neumí jezdit pomalu a pořád nutí člověka přidávat a přidávat...rychlost je opojná a zvuk návykovej. Střílení do výfuku při podřazení je luxusní a absolutní pohrdání rychlostními i jinými limity bohužel k jízdě tak nějak patří. Ta motorka to prostě chce a nedá se na tom jezdit klidně
Akorát to "trochu" papá a pak taky starší model má takovou kostrbatou dodávku výkonu v nižších otáčkách, předpokládám že zde už se to asi podařilo vyřešit, když se o tom autor nezmiňuje.
Každému doporučuji se na tom zkusit aspoň "jen" svézt a pak si to člověk stejně koupí i když vlastně původně nechtěl
Tuono určitě lepší než Moster. A SuperDuke je ještě lepší. Z vlastní zkušenosti jede víc odspodu i nahoře. Tuono má sice lepší podvozek, ale na motor, byť je fantastickej, na SDR nestačí.
Super čtení hlavně u Tuona, které jsem měl možnost řídit i když to nebyla Factorka tak pocit z toho byl stejný, takže vím jaké to je na tom letět. Já to prostě žeru, tak nevím co mám dělat. Asi prodat ledviny