globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Gionardi7777 (0) napsal 07.06.2016 v 07:32

Ahoj všem, mt07 jsem si koupil a jsem velmi spokojen. Jsem začátečník a motorku jsem kupoval v listopadu 2015. Od té doby jsem najel cca 8400km bez závažných problémů. Jediná věc, kterou jsem měnil krom oleje, je spojkové lanko a to jen z důvodu opotřebení (páčky rd moto). Motorka mě úplně pohltila a myslím si, že jsem se s ní za těch pár měsíců už docela sehrál. Je to výjimečný stroj, zábavný a hravý. Prostě přesně tak, jak se to o ni píše. Je to motorka, která miluje zatáčky a tím pádem technické úseky. Ideální rychlost je 150km/h. Pokud nemáte větrný štít, ani s větší rychlostí nepočítejte. Samozřejmě čím větší rychlost tím víc je poznat, kde Yamaha šetřila na materiálech. Brzdy brzy vadnou, ale to se dá celkem rozumně vyřešit výměnou hadiček. A není to tak drahá záležitost, jako brzdy brembo. Co se týče vzhledu, líbí se mi, jak se designéři nechali inspirovat V-maxem. Motorka je krásná, štíhlá, prostě sexy. Ještě když se k tomu všemu přidá zvuk výfuku akrapovič (samozřejmě bez vložky), je to naprostá paráda. Takže myslím, že mt07 je víc než dobrá volba.

SuperSic58 (1308) napsal 16.03.2015 v 07:31

Tak se jich u nás prodalo už přes 200 kousků. A co sem si za ten rok všim, nejvíc na ni dští síru ti, na které se ve frontách nedostalo

Mlsoun13 (-2) napsal 31.12.2014 v 01:20

když někde vehementně tvrdí že to nejni rozpočtovka, tak to určitě rozpočtovka BUDE. Známe marketing, který je postavený na lžích, hlavně aby si to někdo koupil

XTeZeto (80) napsal 21.05.2014 v 23:30

//play.iprima.cz/autosalon/yamaha-mt-07

Jarda (281) napsal 13.05.2014 v 10:34+1

Dovi: Diky za tvoji recenzi, presne pro toho je misto v sekci "motorkari", kde je mozne napsat clanek nebo pridat nasledne hodnoceni sveho stroje. Doplnuje to potom nase testy. Diky za doplneni.

Dovi (90) napsal 10.05.2014 v 11:33+1

Abych se jednak o tomto stroji, který v našich motorkářských kruzích předcházela a provází vesměs pozitivní šeptanda, a hlavně o mé případné symbióze s ním dozvěděl něco víc než jen z časopisů a z internetových recenzí podobných si jako vejce vejci, zapůjčil jsem si předváděcí MT-07.

Mašina už byla od mého předjezdce zahřátá a dle odometru s celkovým dosavadním nájezdem cca 1.300 km. A pokud za to v minulých týdnech moji předchůdci hodně tahali (jako že asi jo), tak by se snad dalo říct, že už byla "skoro zajetá".

Takže sedám si... a první pocit - je to docela malá a lehoučká motorka s velmi snadnou manipulací na místě, a vhodná proto mj. třeba klidně i pro autoškolu a pro motorkychtivá děvčata.

 





 

Dooblíkám se... a ještě helmu a rukavice. Následuje pohled na zataženou oblohu a pak už to raději dál nezdržuju a startuju neobvyklým posuvným spínačem starteru kombinovaným se chcípákem (starter dozadu - k sobě dolu, chcípák dopředu - od sebe), lehce vyzkouším reakci plynu, pohled na pulzující otáčkoměr, pokřižuju se a zamávám majiteli zapůjčeného stroje, spojka, dávám za jedna a vyjíždím...

A hned druhý pocit - já snad jedu na ještě menší motorce než byla ta samá před chvílí na parkovišti!

Kolena
musím mít hodně pokrčená, řídítka se jeví svými rozměry snad až zbytečně skromná a i jejich rukojeti jsou docela malé (kratší než u mých motorek s mnohem menšíma kubaturama).

Sedadlo jezdce je naopak příjemné, pohodlné (mohl bych to pak říct i po mnohahodinové jízdě?), měkké, a na můj posed tak akorát široké. I svojí délkou umožňuje posouvat se dopředu k nádrži nebo dozadu ke spolujezdci, což je vždycky plus, když začne z delší jízdy bolet zadek.

Zatáčím na křižovatce a zjišťuju, že tlačítko blinkrů je hodně titěrný - ale funguje a zvyknout si na něho nebude snad problém, takže co, že jo. Chválím existenci varovných blinkrů - občas se hodí.

Zpětný zrcátka jsou ale na dvě věci - na parádu a na  h.o.v.n.o. Ale ne, dělám si legraci, vždyť přece ty futuristický zrcátka na krátkých pahýlech jsou vlastně úplně geniální - můžu v nich krásně pozorovat svoje bicepsy a neruší mě přitom pohled na dopravní situaci za mnou...

Ovladatelnost za jízdy je však skvělá - pokud jsem nezrychloval a nevyužíval sílu motoru, měl jsem dojem, že jedu na synově civilní 20 koňové dvěstěpadesátce nebo dokonce na dváce Honda CBF125.

Palubní displej je docela velký a nemám problém číst i otáčky "schované" při dolním okraji panelu.
Co bych ale být designérem zlepšil, je alespoň nějaké zapuštění vystouplého displeje kvůli ochraně proti mechanickému poškození a proti slunci i vodě (chytnul jsem pár přeháněk - viz fotka).

 





 

Kvalitu podsvícení displeje ani dosvit hlavního světlometu nemůžu posoudit - jel jsem ve dne.

Další výhradu mám k přepínání zobrazovaných údajů - těch možností zobrazení je tam celkem dost, a tak by se hodil přepínač na řídítkách, a zvlášť u takto vybaveného displeje.
Třeba to bude jedno z nabízejících se vylepšení u další verze, pokud bude výrobce chtít vychytávat mušky, mouchy i jiný ještě větší hmyz - uvidíme.

Šířka nádrže je tak nějak na hranici - není to sice nic, na co by nešlo si zvyknout, a nedá se ani říct, že by větší člověk musel mít vyloženě nohy do praku, to jistě ne, ale u takto výkonného a současně lehkého stroje by bylo fajn, kdyby byla nádrž štíhlejší a lépe by umožnila obemknutí kolenama na zatáčkovitých trasách.

Zvuk výfuku je celkem decentní, stejně jako jeho hlasitost - ne moc nápadná. Koncovka výfuku při pohledu zezadu připomíná nejspíš chobot, ale co - jezdec to ze sedla nevidí, a ostatní ať se nedívají, jestli jim to vadí.

Na jezdce fouká přiměřeně tomu, že je to naháč, a pro nějaké vážně míněné dálkové cestování a kór ve dvou (relativně malá motorka a méně prostoru pro spolujezdce i zavazadla) to stejně není určeno.

K tomu hlavnímu, a tím je u MT-07 určitě motor: S přirovnáním (a pouze na základě grafu z brzdy) k předpokládanému "skoro elektromotoru" jsem to trochu přepísknul. Sice se opravdu nechá jet bez podtáčení i na tu šestku pouhou padesátkou - při zhruba 2.200 ot/min, ale to skoro bez zátěže, čili rovnoměrnou rychlostí, plynule a nejlépe po rovině. Dokonce i pozvolného pomalejšího zrychlování (bez podřazení) je motor v tomto režimu schopen, jenže stále (až do vytracena při zhruba 4 tisíc ot/min) se při razantním přidání plynu pod zátěží jeho projev podobá velkoobjemovému jednobuchu typu např. BMW F650GS, s hodně tvrdým chodem a s vibracemi - prostě do cca 3500 až 4000 ot/min za to raději ještě moc netahat! Ovšem pak už dál, od řekněme 5 tisíc ot/min a výš, to je motor zcela ve svém živlu a chová se potom naprosto suverénně a jako v silném cestovním enduru - okamžitý silný zátah a velká chuť jít za plynem doprovázená odpovídajícím zvukovým projevem.

Převodovka je přesná a celkem dobře odstupňovaná, a velký indikátor aktuálně zařazeného kvaltu uprostřed displeje taky nemá chybu.

Problém ucukanosti motoru nebo cukání obecně při přechodu z jednoho režimu do druhého (zátah/brzdění a naopak): cukání je sice přítomno, ale v míře zhruba podobné jako u většiny ostatních motorek se vstřikováním, co jsem jezdil - s typickou výjimkou např. skvělého vidlicového dvouválce v Hondě VT750 Shadow, kde ten evolučně vypiplaný robustní, podkoňovaný a extrémně úsporný motor má zcela plynulý chod i při změnách režimu jízdy.

Stížnosti na větší ucukanost, které v diskuzích (a např. při dosavadním nájezdu na novém motocyklu pouze okolo 100 km) občas zaznějí, bych proto přisuzoval spíš ještě syrovým motorům než nedoladěnému motormanagementu a použitým palivovým mapám - alespoň v to doufám. Po záběhu a s dále narůstajícím nájezdem se to pravděpodobně bude pozvolna zlepšovat; podobně jako tomu bylo a je třeba i u mé výkonné jednoválcové Yamahy WR250X, jejíž motor měl zpočátku (při koupi nového stroje) taky velmi tvrdý chod a ostré přechody mezi jízdními režimy.

Co se spotřeby paliva týče, nevím sice ještě, jak moc boardcomputer kecá (o kolik podměřuje), ale za celou testovací 50 km jízdu jsem měl nakonec udávanou průměrnou spotřebu jen 3.4 l/100 km, a to jsem přitom v rámci této jízdy absolvoval i 3 nebo 4 zkoušky akcelerace (bacha na jedničku, dvojku a možná dokonce i na trojku - šlo by to snadno na zadní i bez spojky) a testy přechodů mezi různými jízdními režimy. Ale na druhou stranu, já jsem spíš poklidný jezdec a nemám ani na motorce ve zvyku benzín zbytečně pálit jízdou stylem brzda plyn, takže většina se asi na tuto spotřebu nedostane.

V souvislosti s měřičem spotřeby výtka programátorům nebo možná spíš přímo zadavateli jejich úkolu: Měřič okamžité spotřeby se jednak aktualizuje dost pomalu (odhaduju zhruba tak až po 4 sekundách), ale to by nebylo tak podstatný. Horší je, že ať děláte co děláte, pod 2.5 l/100 km se nikdy NA DISPLEJI nedostanete! Můžete se přitom třeba rozkrájet - nebo jenom brzdit z kopce motorem při zavřeném plynu (okamžitá spotřeba by měla v tomto režimu jít limitně k nule) anebo jet vyšší rychlostí na neutrál s volnoběžnýma otáčkama, ale udávané minimum okamžité spotřeby paliva je pořád nesmyslných 2.5 l/100 km.
 

Závěrem:

MT-07 se mi dost líbí i přes to zdánlivě velké množství větších i méně významných nedostatků až prkotin, které jsem PRO SEBE dosud zjistil (ono jich zřejmě bude víc, ale to by se ukázalo až časem).

Takže - koupil bych si fungl novou MT-07?

Pokud bych žádnou mašinu neměl a právě něco jako MT-07 bych preferoval, tak na 90 % ano.
Takže ANO, pořídil bych si ji - za ty peníze je to myslím slušná porce docela dobré muziky.

 
P.S.
Omlouvám se za upřímnost svého SUBJEKTIVNÍHO hodnocení a doufám, že tím nikoho nenaštvu.
Přišlo by mi ale nesmyslné věnovat tolik času nějakému případnému přikrášlování reality nebo naopak třeba zdůrazňování nedostatků. A pokud by někomu tato skromná soukromá "recenze" v něčem pomohla, budu samozřejmě jenom rád.

SuperSic58 (1308) napsal 04.05.2014 v 21:02

prosimtě to nikdo nekoupí, lidi přece kupujou jen boxéry a hárlejky

SuperSic58 (1308) napsal 16.04.2014 v 21:39

IronDave: kvalita v poho, spíš i působí kvalitněji, než spousta dražších motorek Omrkni ji na vlastní oči a pak dělěj závěry

IronDave (87) napsal 12.04.2014 v 19:46-3

Za tu cenu si ani radši nepředstavuju kvalitu těch komponent.

SuperSic58 (1308) napsal 12.04.2014 v 16:20

Jj čekačka je fakt síla, prý budou nejdřív koncem května a ani to neni jistý. Ale jistý je to, že už teď jsou všechny zamluvený, přijde jich zas jen pár...

GeorgePanek (18) napsal 08.04.2014 v 20:47

je hezka a dobra...jen skoda ze se na ni musi cekat jak za totace na auto...takze po mem velkem nadseni je ted velke zklamani a volba jine znacky a jineho stroje

bulldogbiker (-3) napsal 07.04.2014 v 03:46-1+1

Japonec je nejlepší! !!!

martjan_1098 (283) napsal 01.04.2014 v 14:21+3

tipuji, že to bude letos snad nejprodávanější stroj v ČR. ta cena za novou slušnou motorku je prostě bomba

Johny_P (1) napsal 01.04.2014 v 10:08+1

Tak už ji mám týden doma a je to bomba!

plejtvak (79) napsal 31.03.2014 v 13:00

Dnes objednáno ale ta čekací doba je na mašli Tak snad do června bude doma.

graywolfin (8) napsal 22.03.2014 v 11:30+1

Podle mě fakt pěkný šmrncovní kousek (nejvíc se mi líbí v bílé), někomu přijde vzhled moc hranatý a agresivní, ale mě fakt bere. Navíc veškeré recenze, co jsem kde četla, mě přesvědčují o tom, že by stálo za to do ní jít. Už jsem to i zvažovala, ale jelikož jsem začátečník (tahle motka by mohla být pro mě asi trošku divočejší) a nakonec se naskytla možnost mít Suzuki Gladius (která se mi náhodou fakt líbí, ta má zase naopak pěkně ladnou linii ) s ABS, pár prvky navíc a najetými 700 km za pouhých 115 tisíc, má volba padla sem. Ale kdo ví. třeba přesedlám.

Fullgas1: Tady //www.motohouse.cz/media/image/yam_mt07_d0a5433_resize.jpg je se štítkem a vypadá fakt pěkně.

véna (67) napsal 19.03.2014 v 15:20

oceňuju boční kryty chladiče už v základu. mt-09 je nemá a dost by jí to prospělo

SuperSic58 (1308) napsal 19.03.2014 v 14:24

Mě posez a umístění kolen přišlo standardní, každej má jiný nároky..

SuperSic58 (1308) napsal 19.03.2014 v 13:56

bledemon> mt nuladevítka je jinde hlavně cenově A když srovnáváš výkony, tk oproti mt-09 bude třeba gsx-r 1000 taky jinde

Itall (10) napsal 19.03.2014 v 11:32

Místo pro nohy (kolena) je jedna věc, proto jsem musel vyloučit např. Duka 390, naopak Duke 690 by klidně šel. Nové Hondy CB500 s tím problém nemají. Další věc je větrný stítek, za který je možno se trochu schovat. Honda CBR500R to při mé výšce neumožňuje, Suzuki SV650S ano.

Peter3P (-3) napsal 18.03.2014 v 20:51

SuperSic58 - nie je dolezite aku mam vysku, aby som nemal problem s kolenami musel by som merat do 100cm. Problem je v tom, ze nadrz alebo ram alebo teraz fakt neviem co sa od sedacky dopredu prisli rozsiruje. Porovnaj to s mt09. Tam mas kolena omnoho viac pri sebe. Az natolko ze mi ani neprislo ze by som bol rozkroceny. Ale na mt07 som bol rozcapeny pretoze aj ked je nadrz tvarovana je tvarovana nanajvys divne. Ale mozno po 150cm by to uz bolo lepsie :). Mimochodom 179cm. A nc750 od hondy maju rovnaky problem a nielen tie. Akurat hondy na tom nie su az tak zle ako tato mt07. Ja mam vesysya 1000 a aj napriek sirokvemu stvorvalcu je priestor pre kolena pekne zuzeny takze nohy neroztahujem ako panna o svadobnej noci. Pardon za vyraz. A duke690 je tiez dobre rieseny. Ona ta rozsirujuca sa nadrz mozno pomaha tomu aby sa clovek nezosmyko dopredu pri brzdeni alebo pri zjazde z kopca ale inak by mi to vadilo. Duke 390 je sice podobne reizeny ako 690 ale tam uz prekazaju moje rozmery a tak kolenami narazim do rozsirujucej sa casti. Aj ked velmi tesne. U mt07 sa ale vsetko rozsiruje uz od sedadla a nie az dalej od predpokladaneho umietnenia kolien a to je to co kritizujem.

Itall (10) napsal 18.03.2014 v 17:00

Samozřejmě je moc dobře pro zákazníka, že se takový stroj za tuto cenu objevil. Na druhé straně, když MT-07 srovnám s SV650, tak se mi zdá, že nyní, 15 let po uvedení SV650 to ZAS TAKOVÁ bomba není. Pouze cenově, ano. I když, mám nový starší model SV650S za ještě nižší cenu. Yamaha je novinka, takže cenově vede. Určitě bych o ní uvažoval, pokud bych neměl SV. Na druhé straně, záleží, zda 190 cm člověk se na takovou motorku vejde. Na SV ano, na nová CB500 ne, kromě verze X.

sirr (55) napsal 18.03.2014 v 13:44

Pro Mike70 a ostatní, když to začne tvrdit někdo zde - že dnešní nový stroje nejsou dělaný pro výdrž, ale proto aby se srali a fabriky ze servisu byli živé - tak je kamenovaněj! Ale když to řekne servisák .. tak je to bůh

SuperSic58 (1308) napsal 18.03.2014 v 11:19

Nějak jsem nepochopil větu z článku, kde redaktor píše o motoru "takže seškrtali na minimum množství pohyblivých částí" To by mě zajímalo, které pohyblivé části seškrtali

bledemon (126) napsal 18.03.2014 v 10:10+1

tak je fakt ocelová, tak plazim jazyk na sebe a gratuluju konstruktérům yamahy

bledemon (126) napsal 18.03.2014 v 09:41

podle fotek vidim hliníkovou jinak by nedosáhli tak příznivé hmotnosti.
Devítka má o 40koní a jen 10kg víc, ta bude jinde.

R.a.g.n.a.r (84) napsal 18.03.2014 v 08:10-1+2

Waci: chce si to přečíst nejprve článek než podávat rozumy

Waci (41) napsal 18.03.2014 v 07:54-1

Pěkná mašinka za lidovku Ale nezdá se mi, že by kyvka byla ocelová. To by snad byla těžší než celej motor.

Mike70 (70) napsal 17.03.2014 v 23:08+1

XTeZeTo> máš pravdu,špatně sem se díval; vlevo je normální matice.

Jinak mi minule říkal jeden servisák fachman,že tyhle dnešní levný motorky už ale nejsou dělaný na výdrž. Je to stejný jako s autama.

SuperSic58 (1308) napsal 17.03.2014 v 22:35

Peter3P: kolik měříš? Já 187 a posaz mi přišel uplně v pohodě. Jediný, co bych pozměnil, tak dát trochu širší řidítka, ale to se dá za pár korun pořešit, žádná tragédie. Ale i tak s těma originálama nic hroznýho.

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist