Ducati Scrambler Icon - do města i na pláž
Text: Petr Poduška | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.4.2015 | Zobrazeno: 36 775x
Letošnímu začátku sezóny sice k motorkářskému ideálu ještě pořád chybí pěkných pár stupňů na teploměru, ale nabídkku vyzkoušet jednu z nejzásadnějších novinek jsme prostě nemohli nechat jen tak ležet. A první krátké setkání s Ducati Scrambler za to rozhodně stálo! Takhle zábavná a zároveň jednoduchá motorka už tady dlouho nebyla.
Kapitoly článku
Scrambler je zkrátka po přibližně půl století zpátky na scéně, a skoro by si zasloužil, aby ho vyráběli pod samostatnou značkou. Ducati se totiž v mezičase vyprofilovala ve výrobce sportovních strojů, a tohle je bez debaty krok úplně jiným směrem. Není žádné tajemství, že Ducati chtěla světu dát jednoduchou motorku, dostupnou pro každého - a tím není myšlena jenom "lidová" cenovka, která začíná na 8 200 Eurech (cca 225tis. Kč) za základní model Icon. Šlo také o snadné ovládání, které vychází z nízko umístěného sedla (79 cm, respektive 77 cm u snížené verze) širokých off-roadových řídítek nebo váhy 170 kilo bez náplní.
Papírově i opticky je Scrambler celkem drobek, což ocení především holky, ale ani pod jezdcem s mojí výškou (186 cm) myslím nevypadá úplně jako fichtl. Posez v úzkém sedle, kdy nádrž zabírá jen minimum prostoru mezi koleny, připomíná spíš horské kolo. Sedí se dost vepředu, stupačky jsou naopak poměrně dost posunuté dozadu a nahoru jako u sportovní motorky.
Tvar řídítek se možná nebude líbit každému (vyřešila by to širší spodní část nebo přidání hrazdy), ale do ruky padnou hned, a dávají pocit dokonalé vlády nad řízením. Ovladače už snad nemohly být jednodušší - kromě nezbytných čudlíků startéru, blinkrů a dálkových světel jsou tu navíc už jen dvě šipky pro listování v menu na kulatém digitálním budíku. Ani tam nečekají žádné komplikované operace - přepínání mezi dvěma denními počítadly kilometrů nebo ukazatelem teploty vzduchu, případně procedura vypnutí ABS se dají pochopit celkem snadno. Chvíli trvá zvyknout si na umístění displeje mimo osu motorky, a ani čtení obráceného otáčkoměru není úplně přirozené, ale povedený design budíku tyhle drobné nedostatky bohatě vynahradí. Z běžně používaných kontrolek a informací tu chybí snad jen ukazatel zařazené rychlosti. Kulatá zrcátka by možná do celkového designu motorky zapadla lépe, ale k jejich funkci nelze mít sebemenší výhrady.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)