husqvarna_svartpilen_801_2




Z druhé ruky: Kawasaki Z 1000

Kapitoly článku

2014 - 2015

Deset let máme za sebou a Zed je tu stále s námi a nehodlá to zabalit. Honda se svým "novým Hornetem" CB 1000R už dávno ukradla několik jezdců na svou stranu a Yamaha neustálým laděním FZ1 si z koláče ukrojila také pořádné sousto. A to nemluvíme o ještě lepších protivnících z Evropy. Aprilia vyšperkovala Tuono na superbike s rovnýma řídítkama a elektronickýma pomocníkama, že za ni dáte skoro půl milionu. Novej KTM Super Duke 1290 rovněž s cenovkou přes 400 tisíc ani nepotřebuje představovat a hned v závěsu doráží BMW S 1000 R. Suzuki už má hotového litrového pacholka s motorem z GSX-R 1000 a Triumph vydal prohlášení, že na Speed Tripla nasadí elektronické pomocníky a opět o něco zvednou výkon. 
A Kawasaki? Podívejte se na nového Zeda, jeho vzhled mluví za vše. Přišel opět ve velkém stylu. Měl jsem tu čest se svézt v našem velkém srovnáváku a okamžitě mě polilo blaho, že ještě existují motorky s výkonem do 150 koní bez elektronických pomocníků s rozumnou cenovkou. Jediná fičurka je systém ABS kterou si můžete, ale taky nemusíte připlatit. Řadový čtyřválec o objemu 1 043 ccm bičuje 142 koní a je opět svěží a poprvé v historii opravdu bez vibrací. Dnešních 111 Nm je pěkný údaj a není potřeba pro tuto hodnotu šplhat do závratných výšek. Od středního pásma už se dějou hrozný věci, ale nejvíc vás opět pohladí projev motoru, sametový jak dětská prdka. 
Honda, BMW ani Yamaha, žádná nemá tak čisťounkou odezvu. Přitom umí Zed během okamžiku vybouchnout jak nečekaně odjištěnej granát. Za další, máte tu opět pohodlíčko klasického naháče. Řídítka jsou o něco níž než na starším modelu, ale pořád se jedná o dobře rozložený trojúhelník, ruce, zadek, nohy. Zapadnete pohodlně do sedla, které je nově vyvedeno s ornamenty písmenka Z, jenž působí také jako protiskluzový materiál. Být to na Hondě, všichni (včetně mě) by se přetrhli, jaké je to chytré řešení a že je vidět jak dalece je Honda před ostatními. Jenomže tady a teď je to Zed a ten správný koktejl, kdy si koupíte litrové nářadí s ergonomií z cesťáku a za peníze, které jsou hodně rozumné. Takže díky za něj a pokud můžete, svezte se, další model už možná bude mít tolik koní a systémů, že už nebude tak přitažlivý. A to jak jízdou tak cenou.
Kawasaki Z 1000 roku 2014 tak neztrácí nic, ale vůbec nic ze své prapůvodní myšlenky udělat designově strhující motocykl, na kterém však budete moct jezdit každý den. Kvalita zpracování je vyhnaná do maxima a není místo pro remcání. Je i festovně postavený, působí nerozbitně a to se v třídě naháčů hodně počítá. Agresivní kukuč předních čoček vystraší ve zpětném zrcátku i zkušeného motorkáře, natož pak plechovkáře. Design je Top a popravdě ne každý ročník Zeda byl v minulosti úplně pecka, takže to dvakrát potěší. Až mi teď trochu mrzí, že jsem ho nezařadil do mé hitparády za uplynulý rok. Navíc, když skladové modely 2014 lze sehnat už od nějakých 280 000,-Kč.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Vzhled, zpracování
+ Výkonu přesně akorát a žádné vibrace
+ Cena


- Není pro dva


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):



TOPlist