husqvarna_svartpilen_801_2




Z druhé ruky Honda CBR 125R

Kapitoly článku

2011 – 2014 Cena 50 000 – 70 000,-Kč

Yamaha se svojí YZF-R 125 pocuchala Hondě nervy, a tak se muselo vyjet s novým strojem. Zaplať pánbůh, že se nenechali strhnout a CBR je pořád všeuměl number one. Další co vás ihned trkne je konečně vychytaný design. Žádné jakoby napůl kapota, nějaký zrcátka a dvě sedla. Tohle je konečně Honda s křídlem ve znaku a pořádnýma koulema.
Už když na ni mrknete, nemůžete přestat myslet na všechnu tu zábavu, co s ní lze zažít. Je i za levnější penízky než u Yamahy a oproti ní je i super nenáročná na ovládání. Nové CBR125R je opět navrženo tak, aby nezastrašilo žádného začátečníka. Můžete si bejt rovněž jistí, že i zkušenější jezdci nepřijdou zkrátka a nudit se rozhodně nebudou. 

DanielDV CBR 125R 2011


Klasická Honda, hodně jezdím, málo žere, dolívám benzín, až tak moc se nestarám. Místa pro spolujezdce moc není, je to taková nouzovka ale dá se. Ve vyšších otáčkách mírné vibrace do stupaček, spolujezdec to má horší. Průběh motoru je dobrý a nejvíce výkonu má kolem 8 000 ot./min. Na klasických českých silnicích motorka nemá problém, od předního kola jde dost informací a nerozhodí ji ani větší výmol. Vpředu je 31mm teleskopická vidlice, vzadu tlumič monoshock, kyvná vidlice. Tahle kombinace dopřeje jak pohodlné cestování, tak i sportovnější jízdu. Posez na motorce není vyloženě sportovní, sedí se víc vzpřímeně, řídítka nejsou zalomený dolů, takže nebolí záda ani zápěstí. Nechá si líbit i větší náklony. Za tmy je hodně vidět, jako celek motorka působí hezky, určitě zaujme. Vypadá fakt dobře. Co víc říct taková motorka pro každodenní ježdění, motorka pro rohlíky do obchodu, na výlet, cestování a třeba když mi rupne v kuli tak si můžu i zablbnout na letišti nebo na okruhu. Hodně odpouští, dobrá učitelka. Řekl bych že 99 % lidí, kteří si tu motorku koupí, bude vyhovovat.
Nový model se může pochlubit i novými širšími pneumatikami o rozměrech 100/80-17 a 130/70-17. Od svého uvedení na trh se neustále potýkala Honda s posměšky, že jejich uzoučké pneumatiky nekorespondují se vzhledem sportovního stroje. Honda toto ospravedlňovala, že jde především o ovladatelnost, ale i na nových širších pluškách je to stále ta hbitá potvora, tak jak ji známe léta. Nádrž dostala tři litry navíc, takže to už máme dohromady solidních 13 litrů. Povyrostla váha o deset kilogramů, ale nebojte pořád tu mluvíme o pěkných 137 kilogramech.
Přesně v duchu silnějších strojů z rodu CBR, jde tady všechno ihned jako na drátkách a nikdo si nemusí na nic zvykat. Nenáročné řízení s lehoučkým podvozkem jako pírko a s výškou sedáku i pro malé holčiny, to je prvotní vklad, který se neodmítá. U Hondy moc dobře vědí, jak velký problém může vzniknout z pouhé paniky, že na semaforech nestihnu dát nohu okamžitě na zem celou plochou chodidla. 

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist