globalmoto_duben_nolan




Nové Yamahy XVS950A Midnight Star, WR125X/R a Neo´s 50

Další novinky od Yamahy potěší příznivce cruiserů, dále mladší jezdce a příznivce stopětadvacítek, ale je tu také nový skútřík Neos.

Yamaha XVS950A Midnight Star

Majestátní „půlnoční hvězda“ se vedle devatenáctky a třináctky rozroste ještě o objem 950. Zcela nový čtyřventilový motor SOHC by měl nabídnout stejně charizmatické svezení jako oba větší objemy. S celkovou hmotností 280 kg (se všemi náplněmi) a nízko položeným sedlem (675 mm) se Yamaha XVS950A může stát dostupnou volbou i pro ty, kterým by jinak třeba více než 350kg devatenáctistovka dělala potíže s manipulací. Relativně úzký a kompaktní dvouválec s úhlem válců pouhých 60° totiž umožnil jednodušší konstrukci rámu i nízké umístění sedla. Motor navíc zapaluje oba válce těsně po sobě a výsledkem prý je lepší zvuk a dynamičtější projev.
Přední kolo o průměru 18 palců obouvá pneumatiku 130/70-18, kola jsou osmipaprsková, o finální převod se stará ozubený řemen. Motor vychází z konstrukce XVS1300, avšak nemá vyvažovací hřídel a výrobce tudíž slibuje emotivnější jízdu s lepším vnímáním motoru (tj motor bude více vibrovat, ale půjde o ty správné zábavné vibrace). Díky tomu se ale motor také logicky bude lépe a ochotněji vytáčet a posílat sílu do soukolí pětistuppňové převodovky. Parametry motoru jsou 54 koní výkonu při 6 000 ot/min a 76,8 Nm dá již při 3000 ot/min. V této objemové  řídě cruiserů má XVS950A Midnight Star suverénně nejdelší rozchod kol 1 685 mm. To je jen o 5 mm méně než třináctistovka Midnight Star, od které ji přitom dělí celých 25 kg úspory hmotnosti.


Yamaha WR125X a WR125R

Po loňských úspěšných novinkách YZF-R125 (viz test) a WR250X/R (viz. test) přišlo logicky skloubení obou těchto myšlenek a vznik nové stopětadvacítky v provedení endurko a motard. Konstrukčním vzorem byla spíše Yamaha YZF-R125, která také poskytla vodou chlazený čtyřdobý jednoválec 124,7 ccm.
Po stránce designu tyto stroje navázaly na racingovou podobu WR250 a výsledkem jsou opravdu lákavé kousky, které hravě rozeznějí sportovní strunu každého teenagera. A že nejde jen vzhled, dokazují přední vodlice 41 mm, zadní tlumič s možností nastavení předpětí a odlehčené hliníkové ráfky - u WR125R shodné s 21palcovým předním a 18palcovým zadním ráfkem závodního modelu WR250F.
Supermoto WR125X přijde na trh v modré Racing Blue a bílé Sports White, enduro WR125R bude k dostání v modré Racing Blue a černé Yamaha Black. A na závěr parametry a váha - výkon je logicky omezen legislativou na 11 kW = 15 koní při 9 000 ot/min s krouťákem 12,2 Nm při 8 000 ot/min. Celková hmotnost se všemi náplněmi je 133 kg.



Yamaha Neo´s 50

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist