Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Srovnání cen přepočtených na platy je v pořádku, ale mám jednu drobnou poznámku - 22 platů se nedá našetřit za 22 měsíců, to by člověk nesměl jíst, bydlet, oblékat se a jezdit na mašině
Grifindoor: Kapitalisti rozkradli. Jo. Ale komunisti tomu taky nepřispěli. Tady byly takový geniální hlavy, který dokázaly téměř na koleni vymyslet a vyrobit věci neskutečný kvality a světový špice. Ale jen protože byl někdo takhle vyjímečnej, šup s nim do řady. A ze strachu abynáhodou nikdo nezbohatl zůstali všichni chudý. Takovýdle hlavě výrobek, konstrukci, vynález sebrali, dali mu metál a za pár penízků prodali třeba do USA, nebo japonska, kde na tom vydělali miliony a spousta firem si na tom vybudovala jméno. Koukni se třeba na geniální konstrukce pana Pudila, nebo automatická převodovka v Jawě, se kterou japka prorazili do světa a nebo takovej klasickej příklad akademik Wychterle a jeho kontaktní čočky...
Grifindoor: Autor se probral ohledne mzdy velice dobre. Bere se prumerna mzda v CR. Chapu, ze jsou i lide, kteri berou 10tis., ty jsou ale bohuzel pod prumerem mzdy v CR.
Zde je prumerny vyvoj mzdy v CR: //www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/ V 2Q roku 2009 je prumer 22 992 Kč. Basnik tim chtel rici, ze dnes se proste na motorku vydela mnohem rychleji nez pred 10-20 lety.
Komu se dnešní přetechnizované hi-endové motorky nelíbí, ať kouknou na nabídku čínské provenience. Klasické trubkové rámy, vzduchem chlazené motory, místo stříkaček poctivé karburátory, analogové budíky, klasické výfuky, minimum elektroniky atd atd. Když motocykl, tak jedině z Tesca! Tradiční české hodnoty
Ten novej model je uplně na ho..! sedlo? hnus! kam patří kufry? jak se na tom spolujedci pohodlně sedí?? ty pofiderní stupačky.. já bych to nechtěl ani zadara takovej komerční krám.
Voldemort: Jo kdyby to tak bylo Tome... No jo, dřív nám vládli komunisti, dnes nám vládnou kreténi a stali sme se plnohodnotnou banánovou zemí, hle to si nevybereš...
Stráťa: Nejde mi o retro. Dobře polovička motorek, které jsem jmenoval, nejsou žádné retro... Uraly se mi velmi zamlouvají i líbí. Snažil jsem se ale najít motorky které jsou krásné pro více lidí než jenom pro mně.
Stráťa: tak třeba kontrola trakce ASC, díky ní jsem se nevyválel pod kamion v protisměru, když sem v najížděl do táhlé dlouhé zatáčky v lese, která byla od půlky po celé ploše posypaná štěrkem od těch zm*dů co spravují silnice. samozřejmě to nebylo nijak značený a tu trasu jezdím často. kdyby nezačala blikat palubovka a nezakročila elektronika, nevím jak by to dopadlo, minul sem ho totiž opravdu těsně
Stráťa: Chlapi, tk co s tou Jawou? Já si myslim, že bysme to měli rozkrást. Tk jo! Proč rozjíždět výrobu, když to mužem vytunelovat, typický český uvažování. U nás takle kapitalisti rozkradli Stadionku, a na Kladně Poldovku, prosperující hutě, vyrábějící jednu z nejkvalitnějších ocelí na světě. Dnes ruiny a nehoráznej bordel z kterých cikáni rozkrádají poslední zbytky do sběru... Kdysi tu pracovalo několik tisíc lidí... smutné, ať žijí naši politici-zloději kreténi
A ještě mě fakt dostalo to glosování o průměrnym platu v roce 98 a dnes. Autor by se měl probrat a procitnout do reality, za kolik dneska lidi dělaj. Jako nějakých 22 tisíc je naprostá utopie. Znám lidi a že jich je, co dřou jak mezci za 10 čistýho. Autor taky nepočítá se zdražováním životních nákladů od r. 98 do dneška. Průměrný občan v této banánové republice neustále chudne. Ne každý je právník, doktor, radní, analytik atd, jsou ty i normální lidi, takže ty slinty o průměrném platu prosím příště vynechat
Grifindoor: Podle mě ti kapitalisti nemohli nic jinýho dělat, akorát urychlily konec protože ty továrny stejně neměli nic co by mohli nabídnout (díky komunistům kteří a ovývoj kvalitních ale trochu dražších mašin nestáli).
Omen: HD nejsou retra ale třeba sportstery si pořád držej takovej klasickej vzhled že bych je do téhle společnosti klidně přidal. No a Uraly podle mě krásný sou.
Pěknej článek. Ale kecy o tom, jak komunisti zničili českej motocyklovej průmysl hodně smrdí, jasně komunisti to doost utlumovali, ale poslední kapku Jawě a ČZ zasadili kapitalisti, když to rozkradli, vytunelovali a pak za hubičku prodali, ostatně jako většinu českejch fabrik. Tyhle debilní kecy o komunistech jak všechno zničili fakt miluju...
Stráťa: Jo, na sportklasiky od Ducati jsem nějak pozapoměl. Zařadit do týhle kategorie Harleje mi dělá trochu problémy. Ještě tak možná Heritage Softail Classic. Kouzlo Uralů je v něčem jiném než v kráse.
kizak: Jak jakákoliv jiná elektronika mimo ABS (jedinej prvek kterej si myslím že není zbytečnej, ale u sportovních mašin by i to mělo jít vypnout) může zachránit život?
Mě ty dneštní mašiny připadají je jako honička kdo má víc koní komu to víc jede ale už těžko kde najdete nějaký článek o životnosti a ta retrománie to někdy teda mazec . Dnes ještě máme s čím porovnávat ale dneštní mašiny se do let "veteránů" nedostanou což je uděl doby ...
Moje chrchla je přecpaná elektronikou a musím říct že mi to vůbec nevadí, ba naopak už bych to ani jinak nechtěl a 2x mi to teoreticky zachránilo kejhák za velmi krátkou dobu. Takže veškerému pokroku fandím. Navím si myslím že je na trhu tolik různých strojů, že si každej v pohodě vybere.
Nejsmutnější na tom je, že ještě v devadesátých letech si člověk koupil normální motorku z té doby a byla nádherná, ať už kapotovaná nebo naháč. Retro proto nebylo třeba kupovat.
Retro motorky prožívají velký bům pravé kvůli těm hnusům, které se dnes považují za moderní..Když chce dnes člověk něco pěknýho, musí koupit retro. A to mě vytáčí..
Škoda, že nesrovnali ještě to starší XJ, co mám v profilu, třeba bych se něco novýho dozvěděl. Mělo by mít o 10k vetší výkon než "novej" Diversion a dva kotouče v předu to má taky, Diversion byl jeden čas i jen s jedním. V ČMN kdysi psali, že to XJ co mám, byla na svou dobu jako R6 současnosti, tak nevím...
Já mám téměř opačné zkušenosti,alespoň v oblasti Endura.
Letos jsem si na dovolené půjčil "nové" XT660R a mohl porovnávat se starou XT.Výsledek byl trochu rozpačitý.
Ono totiž nové skoroendura ztratili hlavně štelovací podvozek a zátah od spodu.Samej plastík,přesto váha větší,nacpané elektronikou ale posun nikde,snad trochu lepší brzdy.Ale za to může samozřejmě fakt,že kategorie "soft enduro" už neexistuje.
Jinak drobnou výhradu k testu.Pro relevantní posouzení by musely být oba stroje nové,i když je jasné že i tak by byl znát jasný rozdíl.
Výrobci se holt snaží přicházet s něčím novým a předčit konkurenci,ale občas mám pocit,že je to spíš naopak,že si mi (spotřebitelé) musíme zvykat na nový design a teprve až si zvyknem,začneme to kupovat.
Co se týká cen,myslím si že hlavním důvodem zlevnění není ani náhodou větší prodej a s tím spojené menší náklady.Je to jen a pouze otázka nasycení trhu.To jediné může vysvětlovat fakt,že třabe taková KTM je mnohem levnější v USA než tady.Takže náklady v tomto případě tu cenu určitě neurčují.
Trimph má Bonneville T100, Scrablera a Thruxtona. Moto Guzzi má Californii, V7, možná Nevadu a maximálně ještě "malou" Brevu 750. V Indii přežívá nádherný Royal Enfield Bullet. Honda má velkou CB 1300. Yamaha má podobnou XJR 1300 a s přimhouřenýma očima malou YBR 250. Suzuki doprodává předchozí generaci Banditů. Kawasaki má prd. Kam se vytrácejí klasicky krásné Motocykly? Copak ve všech konstrukčních kancelářích pracují ufoni?
Srovnání cen přepočtených na platy je v pořádku, ale mám jednu drobnou poznámku - 22 platů se nedá našetřit za 22 měsíců, to by člověk nesměl jíst, bydlet, oblékat se a jezdit na mašině
Grifindoor: Kapitalisti rozkradli. Jo. Ale komunisti tomu taky nepřispěli. Tady byly takový geniální hlavy, který dokázaly téměř na koleni vymyslet a vyrobit věci neskutečný kvality a světový špice. Ale jen protože byl někdo takhle vyjímečnej, šup s nim do řady. A ze strachu abynáhodou nikdo nezbohatl zůstali všichni chudý. Takovýdle hlavě výrobek, konstrukci, vynález sebrali, dali mu metál a za pár penízků prodali třeba do USA, nebo japonska, kde na tom vydělali miliony a spousta firem si na tom vybudovala jméno. Koukni se třeba na geniální konstrukce pana Pudila, nebo automatická převodovka v Jawě, se kterou japka prorazili do světa a nebo takovej klasickej příklad akademik Wychterle a jeho kontaktní čočky...
Grifindoor: Autor se probral ohledne mzdy velice dobre. Bere se prumerna mzda v CR. Chapu, ze jsou i lide, kteri berou 10tis., ty jsou ale bohuzel pod prumerem mzdy v CR.
Zde je prumerny vyvoj mzdy v CR: //www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/ V 2Q roku 2009 je prumer 22 992 Kč. Basnik tim chtel rici, ze dnes se proste na motorku vydela mnohem rychleji nez pred 10-20 lety.
Kdybych si mel vybrat, bral bych tu starou... je totiz jednoznacne krasnejsi.
Grifindoor: Nechtěl bych to.
A co řikáš na novou Ducati Streetfighter? To je masakr co?
A když tak nad tím přemýšlím tak si popsal mýho monstera.
Grifindoor: Kdyby to co si popsal bylo i kvalitně vyrobený a nehrozilo že se to rozpadne tak bych neměl moc nad čím přemýšlet.
Komu se dnešní přetechnizované hi-endové motorky nelíbí, ať kouknou na nabídku čínské provenience. Klasické trubkové rámy, vzduchem chlazené motory, místo stříkaček poctivé karburátory, analogové budíky, klasické výfuky, minimum elektroniky atd atd. Když motocykl, tak jedině z Tesca! Tradiční české hodnoty
Ten novej model je uplně na ho..! sedlo? hnus! kam patří kufry? jak se na tom spolujedci pohodlně sedí?? ty pofiderní stupačky.. já bych to nechtěl ani zadara takovej komerční krám.
Voldemort: Jo kdyby to tak bylo Tome... No jo, dřív nám vládli komunisti, dnes nám vládnou kreténi a stali sme se plnohodnotnou banánovou zemí, hle to si nevybereš...
Stráťa: Nejde mi o retro. Dobře polovička motorek, které jsem jmenoval, nejsou žádné retro... Uraly se mi velmi zamlouvají i líbí. Snažil jsem se ale najít motorky které jsou krásné pro více lidí než jenom pro mně.
Koukám, že Grifindoor byl za komančů tajemníkem OV KSČ
Lidi už dost výmluv na komunisty je 20 let pro revoluci!
Stráťa: tak třeba kontrola trakce ASC, díky ní jsem se nevyválel pod kamion v protisměru, když sem v najížděl do táhlé dlouhé zatáčky v lese, která byla od půlky po celé ploše posypaná štěrkem od těch zm*dů co spravují silnice. samozřejmě to nebylo nijak značený a tu trasu jezdím často. kdyby nezačala blikat palubovka a nezakročila elektronika, nevím jak by to dopadlo, minul sem ho totiž opravdu těsně
Stráťa: Chlapi, tk co s tou Jawou? Já si myslim, že bysme to měli rozkrást. Tk jo! Proč rozjíždět výrobu, když to mužem vytunelovat, typický český uvažování. U nás takle kapitalisti rozkradli Stadionku, a na Kladně Poldovku, prosperující hutě, vyrábějící jednu z nejkvalitnějších ocelí na světě. Dnes ruiny a nehoráznej bordel z kterých cikáni rozkrádají poslední zbytky do sběru... Kdysi tu pracovalo několik tisíc lidí... smutné, ať žijí naši politici-zloději kreténi
A ještě mě fakt dostalo to glosování o průměrnym platu v roce 98 a dnes. Autor by se měl probrat a procitnout do reality, za kolik dneska lidi dělaj. Jako nějakých 22 tisíc je naprostá utopie. Znám lidi a že jich je, co dřou jak mezci za 10 čistýho. Autor taky nepočítá se zdražováním životních nákladů od r. 98 do dneška. Průměrný občan v této banánové republice neustále chudne. Ne každý je právník, doktor, radní, analytik atd, jsou ty i normální lidi, takže ty slinty o průměrném platu prosím příště vynechat
Grifindoor: Podle mě ti kapitalisti nemohli nic jinýho dělat, akorát urychlily konec protože ty továrny stejně neměli nic co by mohli nabídnout (díky komunistům kteří a ovývoj kvalitních ale trochu dražších mašin nestáli).
Omen: HD nejsou retra ale třeba sportstery si pořád držej takovej klasickej vzhled že bych je do téhle společnosti klidně přidal. No a Uraly podle mě krásný sou.
Pěknej článek. Ale kecy o tom, jak komunisti zničili českej motocyklovej průmysl hodně smrdí, jasně komunisti to doost utlumovali, ale poslední kapku Jawě a ČZ zasadili kapitalisti, když to rozkradli, vytunelovali a pak za hubičku prodali, ostatně jako většinu českejch fabrik. Tyhle debilní kecy o komunistech jak všechno zničili fakt miluju...
Stráťa: Jo, na sportklasiky od Ducati jsem nějak pozapoměl. Zařadit do týhle kategorie Harleje mi dělá trochu problémy. Ještě tak možná Heritage Softail Classic. Kouzlo Uralů je v něčem jiném než v kráse.
kizak: Jak jakákoliv jiná elektronika mimo ABS (jedinej prvek kterej si myslím že není zbytečnej, ale u sportovních mašin by i to mělo jít vypnout) může zachránit život?
Mě ty dneštní mašiny připadají je jako honička kdo má víc koní komu to víc jede ale už těžko kde najdete nějaký článek o životnosti a ta retrománie to někdy teda mazec . Dnes ještě máme s čím porovnávat ale dneštní mašiny se do let "veteránů" nedostanou což je uděl doby ...
Moje chrchla je přecpaná elektronikou a musím říct že mi to vůbec nevadí, ba naopak už bych to ani jinak nechtěl a 2x mi to teoreticky zachránilo kejhák za velmi krátkou dobu. Takže veškerému pokroku fandím. Navím si myslím že je na trhu tolik různých strojů, že si každej v pohodě vybere.
Nejsmutnější na tom je, že ještě v devadesátých letech si člověk koupil normální motorku z té doby a byla nádherná, ať už kapotovaná nebo naháč. Retro proto nebylo třeba kupovat.
Retro motorky prožívají velký bům pravé kvůli těm hnusům, které se dnes považují za moderní..Když chce dnes člověk něco pěknýho, musí koupit retro. A to mě vytáčí..
Škoda, že nesrovnali ještě to starší XJ, co mám v profilu, třeba bych se něco novýho dozvěděl. Mělo by mít o 10k vetší výkon než "novej" Diversion a dva kotouče v předu to má taky, Diversion byl jeden čas i jen s jedním. V ČMN kdysi psali, že to XJ co mám, byla na svou dobu jako R6 současnosti, tak nevím...
Já mám téměř opačné zkušenosti,alespoň v oblasti Endura.
Letos jsem si na dovolené půjčil "nové" XT660R a mohl porovnávat se starou XT.Výsledek byl trochu rozpačitý.
Ono totiž nové skoroendura ztratili hlavně štelovací podvozek a zátah od spodu.Samej plastík,přesto váha větší,nacpané elektronikou ale posun nikde,snad trochu lepší brzdy.Ale za to může samozřejmě fakt,že kategorie "soft enduro" už neexistuje.
Jinak drobnou výhradu k testu.Pro relevantní posouzení by musely být oba stroje nové,i když je jasné že i tak by byl znát jasný rozdíl.
Výrobci se holt snaží přicházet s něčím novým a předčit konkurenci,ale občas mám pocit,že je to spíš naopak,že si mi (spotřebitelé) musíme zvykat na nový design a teprve až si zvyknem,začneme to kupovat.
Co se týká cen,myslím si že hlavním důvodem zlevnění není ani náhodou větší prodej a s tím spojené menší náklady.Je to jen a pouze otázka nasycení trhu.To jediné může vysvětlovat fakt,že třabe taková KTM je mnohem levnější v USA než tady.Takže náklady v tomto případě tu cenu určitě neurčují.
já si nedávno koupil jawku 500 ohc a v zimě jdu do staré krásné zxr 750 a gsx-r 03 už je prodané nové stroje mě neberou
A taky ten americký Norton
Omen: Ducati sportclasic, některý HD, Uraly a ještě by se určitě něco našlo.
Trimph má Bonneville T100, Scrablera a Thruxtona. Moto Guzzi má Californii, V7, možná Nevadu a maximálně ještě "malou" Brevu 750. V Indii přežívá nádherný Royal Enfield Bullet. Honda má velkou CB 1300. Yamaha má podobnou XJR 1300 a s přimhouřenýma očima malou YBR 250. Suzuki doprodává předchozí generaci Banditů. Kawasaki má prd. Kam se vytrácejí klasicky krásné Motocykly? Copak ve všech konstrukčních kancelářích pracují ufoni?
(Jestli jsem na někoho zapoměl, tak mě doplňte.)