globalmoto_duben_nolan




Intermot: Suzuki

Na kolínské výstavě nemůže se zajímavými novinkami chybět ani japonská Suzuki. Ta si pro nadcházející sezónu připravila modernizovaný maxi-skútr Burgman, vizuálně vyladěný criuser Intruder a dala nahlédnout i na koncept litrového cestovního endura V-Strom.

Kapitoly článku

Burgman 650

Největší objemová verze populárního cestovního korábu se letos dočkala modernizace, a tak je Burgman nejen zahalen v novém hávu, ale ukrývá také nové technologie. Facelift designu se projevil v podobě většího počtu hran, tvarů a detailů, takže vizuálně působí nový Burgman zas o něco propracovaněji a elegantněji než jeho předchůdce.
Zepředu zaujmou hlavně nové světlomety doplněné diodovými pozičními světly, zezadu zas nelze přehlédnout protáhlá koncová světla a u příplatkové verze „Executive“ ani opěrku zad spolujezdce plynule vyrůstající ze zakončení madel nad světly.
Modernizace se dočkal také přístrojový panel s dvojicí analogových budíků a multifunkčním displejem. Novinkou je ukazatel Eco Drive, který se rozsvítí, pokud řidič pojede ekonomicky, tedy s co nejefektivnější a nejnižší spotřebou. Eco Drive by tak měl naučit řidiče přidávat a ubírat plyn tím nejvýhodnějším způsobem. 638ccm motor totiž dostal nový systém přípravy směsi a vstřikování, který by spolu s elektronicky ovládanou převodovkou (SECVT) měl zajistit až 15% úsporu paliva oproti předchůdci. SECVT navíc nabídne kromě dvou automatických režimů (plynulejší Drive a výkonnější Power) také manuální režim, který umožní volbu pěti rychlostních stupňů pomocí páčky na řidítkách.
Z dalších praktických vychytávek musíme vyzdvihnout ABS v základu, 50litrový úložný prostor, vyhřívané sedlo a rukojeti (dražší verze Executive) nebo elektrické polohování předního plexištítu. S Burgmanem 650 se tak do kategorie maxi-skútrů dostává velká porce elegance kombinované s praktičností a velkorysým jízdním komfortem.

Intruder C1500T

Nový patnáctistovkový Intruder „céčkové“ řady se v Kolíně představil jako ambiciózní cruiser amerického stylu přímo stvořený na stylové proplouvání silnicemi na dlouhých cestách.
Na první pohled byl převzat 1462 ccm vidlicový dvouválec ze starších Intruderů 1500. Nový motor však oživilo několik moderních technologických řešení (především jde o čtyřiventilovou techniku a zdvojený systém vstřikování SDTV z modelů GSX-R, jemnější a lehčí chod spojky při řazení nahoru i dolů zajistí automatická změna tlaku na lamely SCAS).
Navenek nás zaujala sedmipaprsková litá kola, kůží potažené pevné boční kufry, velký štít a větší sedlo spolujezdce, to vše v matně černé barvě, s níž bezvadně kontrastuje rámeček kulatého světla a žebrování a hlavy výrazných válců motoru. Do strohého klasického ladění nového Intrudera přitom celkem nenápadně zapadá malý multifunkční displej pod klasickým analogovým ciferníkem na 18litrové nádrži. A nebyl by to správný cruiser, kdyby nebylo možné si jej náležitě individuálně vybavit, což lze snadno pomocí široké škály doplňků.

V-Strom 1000 Concept

V případě tohoto modelu jde zatím jen o představení vývojového prototypu. Objemy zvětšuje většina cestovních endur, a tak i Suzuki modernizuje letitý litrový V-Strom, který hodlá postavit na základě loňského úspěšného V-Stromu 650 ABS.
Definitivní podoba zatím není známa, ale dle prvních náhledů by velký V-Strom měl navazovat na design DR750S z roku 1988, prvního velkého cestovního endura od Suzuki, samozřejmě s mnohem modernějšími a agresivnějšími rysy, pětiúhelníkovým předním světlem a litými koly.
K cestovatelskému pohodlí a praktičnosti nového V-Stroma mají přispívat i lehce snímatelné, kompaktní a linie stroje nerušící boční kufry s top-casem. Těšit bychom se mohli i na stavitelný přední štítek a ergonomické pohodlné sedlo. Z technických parametrů jsme se dozvěděli jen o plánované přítomnosti ABS a také kontroly trakce v podobě, jak ji zřejmě již známe ze supersporů Suzuki. A aby nebyl z V-Stroma nemotorný otesánek, je jeho páteří kompletně nový lehký  hliníkový rám. Toť zatím vše podstatné, co známe, ale zdá se, že se příznivci velkých cendur mají příštích pár let na co těšit!

Hayabusa

Suzuki nenechává úplně bez povšimnutí ani svůj legendární hypersport, který do příští sezóny vyzbrojila radiálními třmeny Brembo, vidlicí KYB a mírně pozměněným designem.  Novinkou je možnost přepínání palivových map. Na stánku byla k vidění Hayabusa v provedení Yoshimura, i pan ředitel továrny na výfuky osobně.

GSX-R 1000

Supersportovní řada GSX-R si za svou dlouhou historii našla už rovný milion spokojených zákazníků, a Suzuki při té příležitosti vyrobila limitovanou edici litrového "gixeru" ve speciálních barvách. Poznáte, ve kterého modelovém roce našla inspiraci?

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist