Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jasne, je to stylovka. Ale docela se.mi to libi. Na silnici je to funkce blbost. Ale nevypada to blbe.
Co me ale napada, tak pokud ji po treba v de podrtim dyl ve vysoky rychlosti na autobahnu, tak vzhledem k nejasnemu uchyceni primo na srouby kapoty bojim, ze kapoty popraskaji kuli tlaku v jinym smeru nez je konstruovanej jejich spoj. To je jako zamysleni ne nad funkci ale nad uchycenim
omlouvam se a priznavam , ze jsem ten clanek ani necetl -podle me je to jen na okrasu ...
"pulka" pilotu nedokaze vyuzit potencialu cestovne sportovnich pneu , ale bude mit kridylka aby mel dobrej pritlak na prednim kole pri vyjiezdu ze zatacky ...
ale to je jen muzj nazor a muzu se (kurevsky) plest
M_o_m_a_n_e_k> to oni vyjizdeji i vic kdyz to rovnaj tak uz tam maji 150, 180 klidne, ale to je furt malo (koukni na tu tabulku, aerodyn. sily rostou s druhou mocninou rychlosti, ty hodnoty co tam udavaji vypadaj docela realne) ..navic nrezapominej ze pri akceleraci se motorka vzpina, takze uhel tech spoileru bude minimalni, skoro nulovej, ver mi je to kvuli brzdam z velky rychlosti
... když už tedy řešíš Mománku ty tisíciny, ona se bude muset ta hmotnost těch "Always" nějak taky i zbrzdit a potom zase porychlit, nebo? Když teda A, tak neřekneme B ? Takže 99.9 % ?
kerut
V běžném provozu a na motardovém okruhu to bude určitě k ničemu, ale na okruhu, kde se ze zatáček vyjíždí nad 120 už určitě nějaký vliv bude (ikdyby to byly tisíciny).
Ale už vidím tvou odpověď : "Takže pro 95% bikerů k ničemu nebo pro parádu".
vsak jsem psal uz minimalne pred rokem, ze se divim ze s tim jeste nekdo neprisel, protoze by se to na seriovy masine (kde to bude stejne akorat "na paradu") dalo uzasne spojit (a tudiz i homologovat ) s blinkrama
..co se tyka praktickyho vyznamu z pohledu aerodynamiky, je to z 90% vec pritlaku predniho kola pri pocatku brzdeni (moznost vzit za brzdu ostrejs pri stejnym souc. treni predni gumy) cemuz navic napomaha potopeni motorky=zvyseni uhlu nabehu spoileru, naopak pri akceleraci jde uhel k nule a spoilery nedelaji zasadni odpor
..naopak veta z clanku "motorka tolik nepanáčkuje na zadním kole a vy díky tomu budete na výjezdu ze zatáčky rychlejší" je v konjunkci s tabulkou kousek pod ni dost k smichu - jaka bude asi rychlost na tom vyjezdu z te zatacky ??
neznamyScooterD> Schválně jsem se na ten článek podíval (https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/novinky-na-stk-aneb-nic-neni-nemozne-38481.html) a já to chápu tak, že éčko být nemusí. Jestli to splňuje normu o výčnělcích těžko říct, to by se muselo přeměřit, ale ve finále to bude jako se vším - nejdůležitější narazit na rozumného a tolerantního technika
ZZR 1400 má taky na bocích "pruhy" ze stejného důvodu. Ale dle popisu si dokážu funkci představit, protože při větších rychlostech je předek opravdu docela odlehčenej...Už si moc ale nedokážu představit to mít na motorce...Zatím...
Prvni kridylka mel na sve suzuki rg500 uz Barry Sheene (78 tusim). Potom je v 99 pouzila yamaha na sve yzr500 s biaggim a checou v sedle. Pak v 2000 je dla kawa na svou zx12 do serie. Kde plnily podle vyrobce spis funkci na snizeni turbolenci a lepsi obtekani motorky pri vysoke rychlosti.
Chtel jsem jen napsat. Ze to neni vymysl ducati a dokonce ani vystrelek posledni doby
Hele, kdyz to nemaj SBK bajky, kery sou porad o kosmír rychlejsi nez ty z kramu, tak je to fakt jenom nepraktickej kyc:) I chranice pacek sou celkem divoky, ale porad davaj smysl, kdyz to aspon vobcas vemes na drom. Ale vetsinou maj tyhle cingrlatka lidi, kery v brne byli na cecku maximalne na strani s klobasou a pivkem:D
zajoch> přečetl jsem si to znovu a vypadá to, že si myslíš, že pokud takové udělátko nepřečnívá vnější okraj motocyklu je vše v pořádku, což si ovšem nemyslíš dobře, neboť jak jsi tu sám ca pře půl rokem psal, že cokoliv co je na vnější straně motocyklu a nemá požadované poloměry zaoblení, navíc ani Éčko na motocykl namontováno být nesmí, tohle přes aktivního technika neprojde Proto to nedostalo éčko a proto to má Aprilka řešený jinak...
Tak vida! Aerodynamika!
Já myslel, že na mojí ČZ 150C je na předním blatníku SPZ a ono je to možná vertikální stabilizační křidélko pro udržení přímého směru při večerním návratu z hospody!
Jó, klukům ze strakonické ČZ to tehdá pod rádiovkama zapalovalo!
Stabilizační křidélka má sériově každá ZX -12R(přišroubováno zevnitř boční kapoty dvěma M5, plocha křídel spíše marketingová... )
... a taky "masovka" H2R, na bocích i místo zrcátek, jen ta plocha ve srovnání s tímto Puigtunningem je někde hodně jinde... Takže u letadel s max. > 300 to rozhodně nutné je při každém nedělním nízkém průletu !!!
Nevim no, jestli zrovna potřebujeme přítlak či držet kolo na zemi. Určitě se výrobci trhnou s designem, toto je na mě první jednoduchý nástřel ač na V4 ... no
"na parádu (i když na benzínce na Dubé vám křidélka určitě přidají hodně respektu),..."
tohle tesat do kamene, úplně vidím třeba na Žel. Brodě partu hustokrutejch střelců s moto za sedmpade plus křídla a poserpruhy na zadni supercorse pijící latéčko se sirupem nebo pokolíčko a debatující jak to je krutý
ps.: úplně vidím jak zbytek křidýlka hledám vytočeně v kačírku
pri vaze moto + jezdec = 250kg je 0,001% 2,5g
S1000rr 2012-14 má tyhle hlouposti asi nejvzhledjější a navíc od výroby, každá dodatečná přítlačná Power navíc se počítá, i kdyby to mělo být 0,001%.
Jasne, je to stylovka. Ale docela se.mi to libi. Na silnici je to funkce blbost. Ale nevypada to blbe.
Co me ale napada, tak pokud ji po treba v de podrtim dyl ve vysoky rychlosti na autobahnu, tak vzhledem k nejasnemu uchyceni primo na srouby kapoty bojim, ze kapoty popraskaji kuli tlaku v jinym smeru nez je konstruovanej jejich spoj. To je jako zamysleni ne nad funkci ale nad uchycenim
omlouvam se a priznavam , ze jsem ten clanek ani necetl -podle me je to jen na okrasu ...
"pulka" pilotu nedokaze vyuzit potencialu cestovne sportovnich pneu , ale bude mit kridylka aby mel dobrej pritlak na prednim kole pri vyjiezdu ze zatacky ...
ale to je jen muzj nazor a muzu se (kurevsky) plest
M_o_m_a_n_e_k> to oni vyjizdeji i vic kdyz to rovnaj tak uz tam maji 150, 180 klidne, ale to je furt malo (koukni na tu tabulku, aerodyn. sily rostou s druhou mocninou rychlosti, ty hodnoty co tam udavaji vypadaj docela realne) ..navic nrezapominej ze pri akceleraci se motorka vzpina, takze uhel tech spoileru bude minimalni, skoro nulovej, ver mi je to kvuli brzdam z velky rychlosti
... když už tedy řešíš Mománku ty tisíciny, ona se bude muset ta hmotnost těch "Always" nějak taky i zbrzdit a potom zase porychlit, nebo? Když teda A, tak neřekneme B ? Takže 99.9 % ?
kerut
V běžném provozu a na motardovém okruhu to bude určitě k ničemu, ale na okruhu, kde se ze zatáček vyjíždí nad 120 už určitě nějaký vliv bude (ikdyby to byly tisíciny).
Ale už vidím tvou odpověď : "Takže pro 95% bikerů k ničemu nebo pro parádu".
vsak jsem psal uz minimalne pred rokem, ze se divim ze s tim jeste nekdo neprisel, protoze by se to na seriovy masine (kde to bude stejne akorat "na paradu") dalo uzasne spojit (a tudiz i homologovat ) s blinkrama
..co se tyka praktickyho vyznamu z pohledu aerodynamiky, je to z 90% vec pritlaku predniho kola pri pocatku brzdeni (moznost vzit za brzdu ostrejs pri stejnym souc. treni predni gumy) cemuz navic napomaha potopeni motorky=zvyseni uhlu nabehu spoileru, naopak pri akceleraci jde uhel k nule a spoilery nedelaji zasadni odpor
..naopak veta z clanku "motorka tolik nepanáčkuje na zadním kole a vy díky tomu budete na výjezdu ze zatáčky rychlejší" je v konjunkci s tabulkou kousek pod ni dost k smichu - jaka bude asi rychlost na tom vyjezdu z te zatacky ??
neznamyScooterD> Schválně jsem se na ten článek podíval (https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/novinky-na-stk-aneb-nic-neni-nemozne-38481.html) a já to chápu tak, že éčko být nemusí. Jestli to splňuje normu o výčnělcích těžko říct, to by se muselo přeměřit, ale ve finále to bude jako se vším - nejdůležitější narazit na rozumného a tolerantního technika
ZZR 1400 má taky na bocích "pruhy" ze stejného důvodu. Ale dle popisu si dokážu funkci představit, protože při větších rychlostech je předek opravdu docela odlehčenej...Už si moc ale nedokážu představit to mít na motorce...Zatím...
Prvni kridylka mel na sve suzuki rg500 uz Barry Sheene (78 tusim). Potom je v 99 pouzila yamaha na sve yzr500 s biaggim a checou v sedle. Pak v 2000 je dla kawa na svou zx12 do serie. Kde plnily podle vyrobce spis funkci na snizeni turbolenci a lepsi obtekani motorky pri vysoke rychlosti.
Chtel jsem jen napsat. Ze to neni vymysl ducati a dokonce ani vystrelek posledni doby
Hele, kdyz to nemaj SBK bajky, kery sou porad o kosmír rychlejsi nez ty z kramu, tak je to fakt jenom nepraktickej kyc:) I chranice pacek sou celkem divoky, ale porad davaj smysl, kdyz to aspon vobcas vemes na drom. Ale vetsinou maj tyhle cingrlatka lidi, kery v brne byli na cecku maximalne na strani s klobasou a pivkem:D
zajoch> přečetl jsem si to znovu a vypadá to, že si myslíš, že pokud takové udělátko nepřečnívá vnější okraj motocyklu je vše v pořádku, což si ovšem nemyslíš dobře, neboť jak jsi tu sám ca pře půl rokem psal, že cokoliv co je na vnější straně motocyklu a nemá požadované poloměry zaoblení, navíc ani Éčko na motocykl namontováno být nesmí, tohle přes aktivního technika neprojde Proto to nedostalo éčko a proto to má Aprilka řešený jinak...
Kazda GP technologie co jde mezi lidi je super. Ikdyz v tomto pripade asi hlavne na masirku.. Kdo nebude mit na okruhu kridla jakoby nebyl
Když chci motorku tlačit k zemi větší silou...tak bude jednodušší ztloustnout o 20kg a mám vyřešen přítlak...
Pumpido> Zkus si přečíst článek znovu
marne cekam az se mi Ninja ve 300 z vyjezdu zvedne na zada, ale ten napad co tu psal mmks me nenapad
jinak kazdy at si kupuje na motorku co chce, jsme svobodna zeme (aspon castecne). ja si to necham ujit zrejme.
Tak vida! Aerodynamika!
Já myslel, že na mojí ČZ 150C je na předním blatníku SPZ a ono je to možná vertikální stabilizační křidélko pro udržení přímého směru při večerním návratu z hospody!
Jó, klukům ze strakonické ČZ to tehdá pod rádiovkama zapalovalo!
hele a co na to STK ???
Stabilizační křidélka má sériově každá ZX -12R(přišroubováno zevnitř boční kapoty dvěma M5, plocha křídel spíše marketingová... )
... a taky "masovka" H2R, na bocích i místo zrcátek, jen ta plocha ve srovnání s tímto Puigtunningem je někde hodně jinde... Takže u letadel s max. > 300 to rozhodně nutné je při každém nedělním nízkém průletu !!!
Konečně svůj skůtr využiju naplno!
Za chvilku to bude uplne normalni
Nevim no, jestli zrovna potřebujeme přítlak či držet kolo na zemi. Určitě se výrobci trhnou s designem, toto je na mě první jednoduchý nástřel ač na V4 ... no
Blahoslavení chudí duchem neboť jejich je království nebeské. Doslova.
Náhodou super, a komu to nejde na zadní, tak je tam jebne obráceně
Blbci vymýšlí PIČO.INY a totální nesmysly - jak u aut,tak u moto - kdo si tohle koupí je u mě pořádnej BLB!!
Ocasní ploutve budou taky?
fuuu tak to musim mat..
"na parádu (i když na benzínce na Dubé vám křidélka určitě přidají hodně respektu),..."
tohle tesat do kamene, úplně vidím třeba na Žel. Brodě partu hustokrutejch střelců s moto za sedmpade plus křídla a poserpruhy na zadni supercorse pijící latéčko se sirupem nebo pokolíčko a debatující jak to je krutý
ps.: úplně vidím jak zbytek křidýlka hledám vytočeně v kačírku
Jakpak to na motorce drží... (8 kilo) nalepené na kapotách?