husqvarna_svartpilen_801_2




Očekávané novinky na výstavách

Prázdniny se chýlí ke konci, výrobci už zbrojí na podzimní výstavy a chystají nové modely pro sezónu 2008. Podívejte se s námi, o jakých nových motocyklech se po světě šíří neoficiální informace, někdy podpořené i snímky, které unikly z testování v provozu. Ještě dodám, že na podzim s redakcí vyrážíme na dvě hlavní výstavy - na konci září do Paříže, která se střídá s loňským Intermotem v Kolíně, a na začátku listopadu do Milána. Informace o výstavách a tipy k jejich návštěvě najdete v přílohách z minulých ročníků - viz Intermot 2006 a Eicma 2006.

Italské značky

Italové si své novinky nechají až do Milána a v Paříži nechystají nijak výraznou účast. Již nyní se ale hovoří o očekávaném Supermotardu od Aprilie s motorem ze Shivera, případně s novým připravovaným Véčkem o větším objemu. Další fáma (?) skloňuje nový sportovní motocykl Aprilia RS-V4 (viz. amatérská fotomontáž níže), pravděpodobně s objemem 1200 ccm. Zajímavá bude také prezentace Husqvarny - projeví se již po několika měsících nový vlastník, společnost BMW? A co Moto Guzzi - objeví se po modelu Bellagio i další choppery navazující na tvary Californie?




BMW

BMW je tak trochu neznámá veličina. Již vloni se čekala variace na cestovní enduro s dvouválcovým motorem z řady F800, místo toho přišla dost nečekaná nová jednoválcová řada BMW G650 (viz test). Hodně se také mluví o nahaté verzi osmistovkové řady, spekuluje se i o supersportu, který by bavorskému výrobci otevřel cestu na klání Superbiků či MotoGP. Po koupi italské značky Husqvarna (viz článek) si neodvažuji tipnout, kam BMW napne své síly a zda své novinky ukáže v Paříži, nebo počká až na Miláno. Jisté ale je, že novinky budou!


Harley-Davidson

Jak asi bude vypadat finální verze naháče XR ?


Honda

Již před měsícem internetem proběhly pirátské snímky nové verze modelu Honda CBF600S, který stejně jako letošní Hornet dostane nový odlehčený motor z Honda CBR600RR. Jelikož jde o jeden z nejprodávanějších modelů na velkých evropských trzích, Honda asi nebude chystat žádné radikální změny. Půjde spíše cestou menších designových úprav kapotáže a šestka by mohla dostat trochu ostřejší rysy a přiblížit se vzhledem své litrové sestřičce Honda CBF1000.


Hlavním trhákem možná bude Honda VFR1000. Z patentovaného úřadu unikly nákresy nové konstrukce s rámem ze dvou samostatných součástí, přední a zadní, které nejsou navzájem propojeny trubkami, ale hlavním nosným prvkem je motor. Motor by měl být navýšen rovnou na litrový objem a pravděpodobně půjde opět o čtyřválec, přestože podle výkresů si Honda nechala otevřenou cestu i pro véčkový pětiválec.


Každý rok to prorokuji a pořád nic. Ale letos už to určitě praskne, a na svět vyjede nová Honda Transalp, pravděpodobně s motorem 680 ccm se vstřikováním z modelu Deauville. Dá se očekávat, že stejně jako konkurence bude Transalp orientován více na silnici.


Změny se téměř jistě očekávají také u Hondy CBR1000, hovoří se o reinkarnaci CB750, modernizaci by si možná zasloužil i PanEuropean, na trhu by se určitě uplatnila i litrová verze Horneta... nechte se překvapit.

Kawasaki

Nový čtrnástistovkový motor se podle všeho osvědčil a ze ZZR si našel cestu i do GTR, takže proč nezareagovat na novinku Suzuki B-King? Nový model Kawasaki Z1400 už je zdá se ve finální fázi a B-King bude mít konkurenci. Kawasaki ale poslední dobou každý rok přinese alespoň tři hodně zajímavé nové modely. Spekuluje se třeba o litrovém Versysu, protože velké cenduro v nabídce tohoto výrobce citelně chybí.



KTM

O novém modelu KTM 690 Enduro jsme již psali. KTM ale údajně vyvíjí i nový motor 1200 ccm, takže to by znamenalo úplně nové sféry, kam by rakušané mířili. Pro sezónu 2008 se myslím můžeme těšit na nová endura 450/250, Supermoto s novějším motorem 990, možná u nějaký ten koncept představený vloni na výstavách a doufejme že i Superbike RC8, který již podle pirátských fotek zkušebně jezdí po silnicích.


Suzuki

Tady už je jasno - nová Hayabusa rozhodně není malou novinkou! viz článek.


Triumph

Od Triumphu jsou již první snímky paralelního dvouválce 1500 ccm v provedení cruiser. Podobně, jako se letos objevil malý Street Triple, jako odvozenina původní litrové verze, by se možná mohl objevit i povedený nový Tiger, tentokrát s motorem o objemu 675 ccm.


Yamaha

U Yamahy se čeká na finální výrobní verzi V-Maxe, ale inovaci už by si zasloužila i celá řada dalších modelů, třeba populární TDM, které u Yamahy zastupuje velká cendura.




Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist