globalmoto_duben_nolan




Nové Yamahy: YZF-R6, XT660Z Tenéré, YZF-R125...

Pro rok 2008 přichází nová sportovní zbraň YZF-R6, dále Tenere, nástupce legendárního dakarského modelu osmdesátých let. Začínající jezdci se zase mohou těšit na „malou erjedničku“ v podobě YZFR125. To ale není všechno, do nabídky Yamahy přibyla verze FZ1 s ABS, modely WR250R a WR250X, což jsou enduro a motardí verze stávajícího osvědčeného WR250F, a nakonec naháček YBR125 ve verzi Custom.

Yamaha YZF-R6

Křivky nové R6 sice vypadají hodně podobně, jako u letošního modelu, ale výrobce i přesto na kapotáži jemně zapracoval a slibuje ještě lepší aerodynamické vlastnosti. Pod kapotami je všechno jinak. Nový rám ze slitiny hořčíku, kyvka, vylepšené brzdy vepředu a přepracovaný motor 599 ccm s novou spojkou.




Úpravy na motoru byly vedeny se snahou ještě posílit silné stránky eršestky na závodním okruhu. Titanové ventily, zvýšení kompresního poměru z 12,8:1 na 13,1:1, nové provedení pístů a nakonec i systém řízené délky sání YCC-I (Yamaha Chip-Controlled Intake), který se představil již letos na modelu YZF-R1. Hlavním cílem při konstrukci nové pohonné jednotky bylo podle výrobce snížení míry vnitřního tření. Změny se nevyhnuly ani airboxu, nový tvar dostala i koncovka výfuku.












Yamaha XT660Z Tenere

Konečně je tu nástupce Tenerky! Na bývalý nezničitelný dakarský model nebude lehké navázat, ale osvědčený jednoválec 660 ccm z modelů XT už je tak vychytaný, že by nová Tenerka opravdu mohla pokračovat ve vysoké úrovni spolehlivosti i v těch nejtvrdších podmínkách. Osobně mě trochu zarazilo velké a bohatě prosklené přední světlo, které by v terénu asi dlouho nepřežilo, ale věřím, že i toto mají konstruktéři dopředu promyšlené v podobě nějaké příplatkové ochrany.




Pár dalších detailů, které leccos napoví - nový odolnější rám, objem nádrže 22 litrů (!), hliníková kyvka, zdvihy vepředu 210 mm, vzadu 200 mm. A nakonec to hlavní - vepředu 90/90-21“, vzadu 130/80-17“ pneumatiky.














Yamaha YZF-R125

Takže CBR125R má konečně pořádnou konkurenci! Nový vodou chlazený čtyřventil 124 ccm slibuje ten nejvyšší výkon, jaký bude na poli čtyřdobých stopětadvacítek k dispozici. Mezi další prvky patří šestistupňová převodovka, výfuk tvarovaný podle větší sestřičky YZF-R6, deltabox rám a hliníková kyvka. Podobně jako CBR, i u Yamahy YZF-R125 bude hlavním lákadlem tohoto začátečnického stroje celková podobnost s řadou R6.
















Yamaha WR250R a WR250X

Řada WR250 dostává dva příspěvky nově vybavené vstřikováním. Yamaha WR250X míří na silnice a je usazená na sedmnáctipalcových kolech. Yamaha WR250R je spíš do terénu - sice ne úplně na crossové tratě, ale spíše pro běžný offroad. Oproti silniční verzi je zpřevodována více do pomala. WR250R









WR250X











Yamaha YBR125 Custom

Řada YBR 125 montovaná v Číně se na trhu prosadila, proto přichází v další verzi se stejným motorem a rámem, ale v odlišném duchu s jinými tvary, výfukem a vyššími řídítky.






Yamaha FZ1 ABS











Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist