husqvarna_svartpilen_801_2




Eicma 2010: Malaguti, Garelli, Kymco

Letošní Eicma trhala rekordy v počtu nově představených modelů také díky expozicím menších výrobců. Domácí značka Malaguti přijela oslavit do Milána osmdesátku s výroční edicí legendárního Phantomu, obnovená firma Garelli vsadila na ekologii a Kymco ukázalo novou třístovku G-Dink.

Kapitoly článku

Malaguti

Z produkce této italské firmy u nás známe především nabídku skútrů, jejichž pestrá modelová řada pokrývá široké spektrum od padesátky Centro až po pětistovku Spidermax RS. Vedle toho se značka zaměřuje na přípravu budoucích šampionů, pro které vyrábí dětské krosky a čtyřkolky. A komu už bylo patnáct, může si kromě čtyřtaktního skútru vybrat mezi dvěma „opravdovými“ motocykly s dvoudobým motorem. V nabídce je varianta Supermotard nebo Enduro.
Oslav osmdesátého výročí založení firmy a výstavy v Miláně, kam to z Boloni nemají daleko, využili u Malaguti k představení výroční edice s honosným názvem Phantom Masterpiece. Není to poprvé, co se v téměř dvacetileté historii legendárního Phantomu objevila limitovaná série. U Malaguti dobře vědí, že teenagery žhavé do ježdění nalákají nejlépe na neotřelý a výstřední design.
Na výroční edici samozřejmě nesmí chybět polepy s odkazem na úctyhodnou historii značky. Vše ostatní je už zacíleno na nejžhavější současnost. Tak například přístojovku ovládá 32bitový mikroprocesor, který umožňuje prostřednictvím USB konektoru nebo Bluetooth spojení měnit podle aktuální nálady grafiku a barvy displeje, nebo například tón, doprovázející zapnutý blinkr. Nebo mřížky v náfucích sání, červené brzdové třmeny a čirá optika blinkrů – tady zase promluvily současné trendy z oblasti auto tuningu. A za olejo-vzduchový zadní tlumič „piggy back“ s oddělenou nádobkou a nastavitelným předpětím pružiny se kluci a holky před partou kamarádů rozhodně stydět nemusí. Phantom má dobře našlápnuto do dalších let úspěšné existence.
Z nabídky originálního příslušenství Malaguti byl v Miláně poprvé k vidění zajímavý doplněk, určený na skútry BLOG 125-160. Se systémem All-weather si můžete užívat svobodného průjezdu v kolonách za každého počasí, stačí namontovat hliníkovou konstrukci na zadní nosič vašeho Malaguti. Za čtyřmilimetrovým plexi a pod střechou z ABS plastu se schováte před každou plískanicí. Nechybí ani stěrač, který udržuje výhled v čistotě, a celý systém se dá doplnit ještě teplými kryty rukojetí a dekou na nohy. Pak už vám v jízdě na skútru nezabrání ani živelná katastrofa.
Spletitým systémem výfukového potrubí zaujme na stánku Malaguti každého kolemjdoucího racingový skútr týmu Cristofolini. Jeho dvoutaktní vidlicový čtyřválec o obsahu 350 ccm dokáže poslat na zadní pneumatiku výkon 90 koní.

Garelli

Hvězda italské značky Garelli zářila nejjasněji v osmdesátých letech minulého století, kdy se její jméno skloňovalo v souvislosti s úspěchy v mistrovství světa silničních motocyklů kubatury 125 ccm. Méně známá je možná skutečnost, že už v roce 1974 u Garelli sestrojili první prototyp elektrického skútru. Na svůj dávný pokus o záchranu životního prostředí si Italové vzpoměli opět po znovuzrození firmy a vida - letos v Miláně už oznámili, že mají pro sériovou výrobu připraven skútr s elektrickým hybridním pohonem nazvaný XÒ e. Vozítko má dojet na jedno nabití až 100 kilometrů, v závislosti na stylu jízdy. Tato hodnota pravděpodobně ale neplatí pro režim Sport, při kterém prý skútr dokáže uhánět až stovkou. Dostat akumulátor znovu do plné kondice trvá dvě a půl hodiny a spotřebu výrobce vyčíslil finančně – dělá zanedbatelných půl Eura za 80 km. Podvozek stojí na šestnáctipalcových hliníkových kolech, vybavených kotoučovými brzdami, a suchá hmotnost má hodnotu 128 kg. Vzhledem k tomu, že benzín netřeba, provozní hmotnost nebude o moc vyšší. Že to s ekologií myslí u Garelli opravdu vážně potvrzují jejich plány na využití obnovitelných zdrojů energie – na stánku v Miláně už představili prototyp s pracovním názvem X-2012, vybavený fotovoltaickými panely.

Kymco

Historie skútru Kymco Dink začíná už v roce 1997, kdy z výrobní linky začaly sjíždět první kusy s motory 125 and 150 ccm. Od té doby se jen na italském trhu prodalo 120 000 kusů tohoto modelu, a proto k představení jeho čtvrté generace došlo právě v Miláně. Novinka dostala název G-Dink 300i, přičemž číslovka v označení reprezentuje obsah motoru. Kapalinou chlazený jednoválec už se montuje do modelů People GT 300i a Downtown 300i, která výrobce z Taiwanu představil v Miláně před rokem. Výkon agregátu má stejnou hodnotu 30 koní, ale 152 kilogramů hmotnosti je v porovnání s modelem People o 30 méně. Designová sounáležitost k rodině modelů Dink je patrná i přes řadu modernizovaných prvků a větší rozměry. Podle vyjádření importéra se novinka dostane na český trh hned v příštím roce.
Agility 50 dlouhodobě patří mezi bestselery značky Kymco, a v Miláně se tento model představil v provedení Carry s rozšířenou nákladní kapacitou. Standardní zadní nosič doplňuje rozměrná přední platforma, uchycená v místech, kde je normálně světlomet. Velkou objednávku na tyto praktické pomocníky už do Taiwanu poslala francouzská pošta.

Loňská novinka People 300i je od nynějška dostupná také méně movitým zájemcům díky verzi se slabším motorem. Pod označením People GTi 200 bude Kymco nabízet výsledek kompromisu mezi cenou a výkonem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist