husqvarna_svartpilen_801_2




Kawasaki představila přeplňovaný čtyřválec

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bulldogbiker (-3) napsal 02.12.2013 v 00:10

Kawasaki je super

seikos (975) napsal 28.11.2013 v 23:02-1

afro: nojo. Soudě podle schématu pod kterým si to dali patentovat, tak to fakt vypadá na rotační kompresor, poháněný řetízkem, nebo ozubenými koly.

afro-r1 (513) napsal 28.11.2013 v 13:48

Myslim, ze tento clanek z minuleho tydne lecos objasni...
//www.motorcycle-usa.com/630/17479/Motorcycle-Article/Kawasaki-Supercharged-Inline-Four-at-Tokyo.aspx

Zastance nazoru, ze jde o turbinu moc nepotesi:

its supercharger is powered via the engine crankshaft “through a chain or a train of gears.”

seikos (975) napsal 28.11.2013 v 09:01







DOMINATOR (1260) napsal 28.11.2013 v 07:16

seikos
Přesně tak.

seikos (975) napsal 28.11.2013 v 00:06+1

teamwhd: asi by tezko hovorili o turbinach a lopatkach, aby pak ukazali kompresor

Žabinátor (69) napsal 27.11.2013 v 17:45

Yes, desetiletí, ve kterym se šlo od turba k eko normám a low rozpočtu snad končí a vrací se šílenost 90.

afro-r1 (513) napsal 27.11.2013 v 15:39+1

Nic jineho nez kompresor pri teto konfiguraci nejde na SERIOVE motorce udelat. Stavby jsou neco jineho, tam si muze kazdy kravit podle libosti.
Pokud chci udelat neco cestovniho pro bezneho strejdu v Goretexu, a nacpat tam vsechny homologacni ptakoviny, tak se s vyfukem tam a zpet do tohoto mista nedostanu.

DOMINATOR (1260) napsal 27.11.2013 v 14:23

Nic se nevyrovna zvuku rozuřeneho přeplnovaneho motoru

teamwhd (74) napsal 27.11.2013 v 09:49+1

Pokud píšou supercharger a ne turbo...tak to chapu jako kompresor

Dřík (6) napsal 27.11.2013 v 09:39+2

Jak jsem řekl, asi spíš jde o koncepci, než detailně navrženej motor. Taky můžou být svody vedený na stranu do inletu turbíny. Těžko soudit kolik je objem toho motoru podle těch fotek. Co není známo, může být v rámci vývoje hotovo. Kdoví, kolik času to ještě vezme. Nicméně si myslím, že pokud chtějí vývojáři motorů na biky udělat něco opravdu přelomovýho a ne honit gramy setrvačných hmot kvůli pár kW maximálně, musejí přijít právě s něčím takovým. Zvětšení účinnosti motoru .

afro-r1 (513) napsal 27.11.2013 v 09:03

To by ale vubec nedavalo smysl. Vzadu jsou klasicke Fallstorm kanaly s mistem na vsrikovaci trysky. Vpredu klasicky zahle vyfukove, navic ta kompletni priprava na svody, hluboka vana ke strane.
Pro slusne naladeny 500-700ccm motor na trhu turbina neni. To uz mame v Mnichove opravdu prozkoumane.

t_freedom (153) napsal 27.11.2013 v 08:55+1

"Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru" moje má nakroucíno 270t km a hvízdá jak zamlada. Hitachi co bylo v GPZtce mělo průměr turbíny tak 4cm...myslím že velikosně bylo dost malý(a to v r.84)Jinak stará Yamaha s turbem měla dokonce koncept svody vepředu turbo za blokem - ale lag jak průjezd Prahou. Myslím, že proměnným ovládáním odporu sání už se řeší mnoho...ohledně prodlev.

seikos (975) napsal 27.11.2013 v 08:41+1

afro-r1: když se podívám na tvojí turbínu ve svém Volvu, která je 2x větší bež v Ochcáfce ftédéíčku, tak je mi jasný že ne všichni jsou schopni si dobře spočítat kolik je čeho potřeba.
Taky jsem nikdy neslyšel, že by někomu odešla turbína ve Volvo D5 nebo T5 motoru. Na rozdíl od Škodovky, kde se turbíny mění v servisech téměř denně.

Dřík (6) napsal 27.11.2013 v 08:38

Ale opravdu si myslím, že jde spíš o koncepci...jak by to mělo být poskládaný, bez detailů. Taková skica.

Dřík (6) napsal 27.11.2013 v 08:33

to afro-r1: Proč myslíš, že tam není turbína? Řekl bych, že koncepce je přehozená a výfukový kanály jdou dozadu, sání je zepředu. Z té fotky se nedá vyloučit, že je to kompletní turbo. Současnej downsizing u turbodmychadel i motorů vůbec není v rozporu s použitím právě na takovýchto motorech. V automobilním průmyslu je to už pár let trend s velkou porcí vývoje (sám jsem dělal v Garrettu, resp. Honeywellu).

afro-r1 (513) napsal 27.11.2013 v 08:28

Jinak podle velikosti zapalovacich civek a jejich rozestupu bych tipoval na nejakych 600ccm
Podle predku a spodku motoru tipuji svody 4-2-1. Maly vyvazovaci hridel, tudiz klasicky screamer. Trochu masivni vystup kabelu z alternatoru, ale aspon odpadnou problemy s tesnenim.

afro-r1 (513) napsal 27.11.2013 v 08:16

Kazdopadne to co je na obrazku neni turbo, ale kompresor. Tudiz prvni Kawa s kompresorem. (Misto dekliku vstup, nahoru vystup. 3 uchyty motoru nejspis kvuli trubce skrz ram) Coz se divim. S kompresorem jsou pri vyvoji spis problemy (vyroba, tolerance..), to uz je jednodussi namontovat 10 turbin. No a turbiny maji problem s velikostmi. Nejmensi kterou delaji v Japonsku je stale 2x vetsi nez je potreba. A miliony do vyroby opravdu male turbiny zadny vyrobce turbin kvuli par motorkam neda.

Koštěbuch (0) napsal 27.11.2013 v 06:27+1

Ať je to přeložený jak chce... Bude to opravdu masakr sem zvědavej kam to narvou a myslím, že si tim pádem určím nový sen

jsmola (1) napsal 27.11.2013 v 00:27

Spíš bych řekl, že ten motor bude v další generaci tohoto vodního skútru. www.kawasaki.cz/Ultra300X

Pawka (79) napsal 26.11.2013 v 22:27

Bubrak-ZX10R > ty bys k tomu musel jeste dat drapak

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 26.11.2013 v 22:09-1+1

to bych moh v moji 04 ZX10R pak jen vymenit motor za tenhle novejsi super parada eno nuno

deep-sk (474) napsal 26.11.2013 v 21:47

dufam ze to neni predzvest prvej TDI motorky
aj ked pri niektorych cruiseroch by si to mozno ani nikto nefsimol

t_freedom (153) napsal 26.11.2013 v 21:40+1

Seikosi tak konečně mi to začíná dávat smysl... "ztraceno v překladu " to se zas nějaký znalec angliny předvedl

gresini (4459) napsal 26.11.2013 v 21:27

ďábelské hračky-turbo nebo kompresor-téměř neomezený výkon-kdo to má krotit??,ale jsem pro a tyto věci mě baví!!

Robinsson (-13) napsal 26.11.2013 v 21:24+1

seikos: taky to překládal nějakej kuchař sakra držte se plotny od kdy má turbo čepele.

seikos (975) napsal 26.11.2013 v 20:48

f.hoffi
Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.


Však tě nikdo nenutí jezdit na té bramboře. Motorek který opravíš šroubovákem jsou plné bazary

mmprelude (17) napsal 26.11.2013 v 20:44

Daňku zapoj mozek a nepřekládej Googlem "blades" v tomto kontextu nejsou čepele ale lopatky!

f.hoffi (23) napsal 26.11.2013 v 20:43+1

Turbo bude určitě zajímavé, ale nějak mi začíná chybět doba, kdy jsme jezdili se šroubovákem pod sedadlem, téměř vše šlo opravit na cestě a byla větší sranda.

seikos (975) napsal 26.11.2013 v 20:08

Carlos: na Motoinzerci se nedávno jedna prodávala, tuším že kolem 60tis Kč. A taky tam poměrně dlouho byla oturbená Yamaha 650

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist