Indian Roadmaster se vrací

Vypadá to, že pod křídly koncernu Polaris se bude obnovené značce Indian dařit mnohem lépe, než u předchozích majitelů. Na příští sezónu je ohlášeno další rozšíření modelové řady, a na scénu se vrací model Roadmaster, který byl poprvé představen v roce 1947. Už tenkrát se s velkým plexištítem a postranními brašnami řadil mezi cestovní motorky, ale jeho novodobý nástupce má ještě větší turistické ambice.

Indian Roadmaster se vrací

Kapitoly článku

Technicky Roadmaster vychází ze stávajících modelů Chief Classic, Chief Vintage a Chieftain. V zásadě by se dalo říci, že Roadmaster je okapotovaný Chieftain se zadním kufrem a lepší výbavou. Základem motorky je tedy vidlicový dvouválec Thunder Stroke 111 s šestistupňovou převodovkou, umístěný v hliníkovém rámu. Stejnou specifikaci mají i komfortně naladěné komponenty odpružení s centrálním zadním tlumičem, a také účinné brzdy. O masivním zátahu motoru, kvalitách podvozku i spolehlivosti brzd jsme se už měli možnost přesvědčit při letošním testu modelu Chief Classic.
Nový Indian Roadmaster je ale určen na opravdu dlouhé výlety, a tak bude chtít zaujmout hlavně rozšířenou turistickou výbavou a maximálním jízdním komfortem. Ve srovnání s doposud nejcestovnějším Chieftainem má proto například vylepšenou ochranu před větrem - elektricky nastavitelný plexištít má stejný základ, ale jeho horní hrana je o necelé dva centimetry nižší a širší. Přes plexi by tak mělo být lépe vidět, a zároveň na jezdce i spolujezdce bude méně foukat. Na spodních kapotách s integrovanými přihrádkami pomáhají odklonit vítr od nohou horní a spodní stavitelné deflektory, a do chladnějších dnů je Roadmaster vybaven vyhřívanými hefty a sedlem.
Nedostatkem prostoru pro uložení zavazadel Roadmaster také rozhodně netrpí. Když se ke dvěma bočním kufrů připočítá ještě horní box, vychází celková kapacita na pěkných 140 litrů, a jenom do samotného zadního kufru se vejdou dvě integrálky. Zámky všech kufrů se přitom dají ovládat dálkovým ovladačem. Z dalších prvků základní výbavy multireflektor Pathfinder s LED diodami, čidla tlaku v pneumatikách nebo výkonný audiosystém s možností připojení ke smartphonu přes bluetooth.
Za příplatek je pak možné dovybavit Roadmastera opěrkami pod ruce spolujezdce, řazení pata-špička, nebo chromový nosič na kufr. Do kategorie tuningových dílů spadá otevřené sání  Big Sucker, které by mělo zlepšit reakci na plyn a přidat něco málo výkonu ke standardním 91 koním. Tak co myslíte, najde Electra Glide v novém Indianu důstojného konkurenta?

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen flashem.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist