Novinková ofenzíva Hondy: CB1000 Hornet, upravené pětistovky a návrat supersportu CBR600RR
Text: Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Vláďa Novotný | Střih: Honza Zajíček | Foto: Honda | Zveřejněno: 7.11.2023 | Zobrazeno: 17 242x
Kapitoly článku
Technické údaje
Honda NX500 2024 | Honda CB500 Hornet 2024 | Honda CB1000 Hornet 2024 | Honda CBR 500R 2024 | Honda CBR 600RR 2024 | Honda CBR 650R 2024 | Honda CBR 1000RR Fireblade 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Objem | 471 cm3 | 471 cm3 | 999 cm3 | 471 cm3 | 599 cm3 | 649 cm3 | 999.9 cm3 |
Výkon | 35 kW | 35 kW | - | 35 kW | 89 kW | 70 kW | 160 kW |
Výkon při otáčkách | 8600 ot/min | 8600 ot/min | - | 8600 ot/min | 14250 ot/min | 12000 ot/min | 14000 ot/min |
Točivý moment | 43 Nm | 43 Nm | - | 43 Nm | 63 Nm | 63 Nm | 113 Nm |
Otáčky při max toč.mom. | 6500 ot/min | 6500 ot/min | - | 6500 ot/min | 11500 ot/min | 9500 ot/min | 12000 ot/min |
Druh motoru | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací |
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Chlazení | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina |
Uspořádání válců | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový | Řadový |
Počet válců | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
Rozvod | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC | DOHC |
Ventilů na válec | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Vrtání | 67 mm | 67 mm | - | 67 mm | 67 mm | 67 mm | 81 mm |
Zdvih | 66.8 mm | 66.8 mm | - | 66.8 mm | 42.5 mm | 46 mm | 48.5 mm |
Kompresní poměr | 10.7 : 1 | 10.7 : 1 | - | 10.7 : 1 | 12.2 : 1 | 11.6 : 1 | 13.6 : 1 |
Příprava paliva | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování |
Startér | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický |
Počet rychlostí | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Sekundární převod | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz |
Typ rámu | - | - | Dvojitý páteřový | Dvojitý páteřový | Dvojitý páteřový | Dvojitý páteřový | Dvojitý páteřový |
Materiál rámu | ocel | ocel | ocel | ocel | lehká slitina | ocel | lehká slitina |
Zdvih předního odpr. | 150 mm | - | - | - | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih zadního odpr. | 135 mm | - | - | - | 128 mm | 130 mm | 143 mm |
Brzdy vpředu | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč |
Rozměr předního kotouče | 296 mm | 296 mm | 310 mm | 296 mm | 310 mm | 310 mm | 330 mm |
Přední třmen | dvoupístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový |
Brzdy vzadu | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč |
Přední kolo | 19 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " |
Zadní kolo | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " |
Rozměr přední pneu | 110/80R19 | 120/70ZR17 | 120/70ZR17 | 120/70ZR17 | 120/70ZR17 | 120/70ZR17 | 120/70ZR17 |
Rozměr zadní pneu | 160/60R17 | 160/60ZR17 | 180/55ZR17 | 160/60ZR17 | 180/55ZR17 | 180/55ZR17 | 200/55ZR17 |
Rozvor | 1445 mm | 1410 mm | - | 1410 mm | 1370 mm | 1450 mm | 1450 mm |
Úhel hlavy řízení | 27.5 ° | 25.5 ° | - | 25.5 ° | 24.1 ° | 25.5 ° | 23.9 ° |
Závlek předního kola | 108 mm | 102 mm | - | 102 mm | 100 mm | 101 mm | 100.8 mm |
Světlá výška | 180 mm | 145 mm | - | 130 mm | 125 mm | 130 mm | 130 mm |
Výška sedla | 830 mm | 785 mm | - | 785 mm | 820 mm | 810 mm | 830 mm |
Pohotovostní hmotnost | 196 kg | 188 kg | - | 191 kg | 193 kg | 209 kg | 200 kg |
Užitečná hmotnost | 189 kg | - | - | - | - | - | - |
Objem nádrže | 17.5 l | 17.1 l | - | 17.1 l | 18 l | 15.4 l | 16.5 l |
Množství oleje | 3.2 l | 3.2 l | - | 3.2 l | 3.4 l | 2.7 l | 4 l |
Spotřeba | 3.6 l/100 km | 3.5 l/100 km | - | 3.5 l/100 km | 5.5 l/100 km | 4.9 l/100 km | 6.7 l/100 km |
První cena | - | - | - | 179900 Kč | - | - | 549900 Kč |
Cena testovaného stroje (včetně příplatků) | - | - | - | - | - | - | 649900 Kč |
Poznámka | - | - | - | - | - | 211 kg s E-Clutch | verze SP: semiaktiví odpružení Öhlins se zdvihy 125/143 mm, geometrie 1455 mm/24,7*/101,9 mm, 201 kg verze SP Carbon: limitovaná edice 300 kusů, karbonové kapoty, váha 200 kg, cena 769 000,- |
Zdroj: Motokatalog.cz
Zdroj: Motokatalog.cz
Poznámka: V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.