Nová Honda CBF1000
Text: Filip Tichý | Foto: TZ | Zveřejněno: 9.11.2009 | Zobrazeno: 28 600x
Na scénu přijíždí nová verze tohoto polokapotovaného litru, který má na našem trhu díky své všestrannosti a kultivovaným jízdním vlastnostem velmi dobrou pověst. Spolehlivá a výkonná mašina pro řádění v jednom i delší cesty ve dvou, která přitom vždy kladla i důraz na snadné ovládání a bezpečnost, vyráží do nové sezóny v podstatně sportovnějším hávu.
Kapitoly článku
Na řidiče čeká také nový přístrojový panel s pořádným otáčkoměrem uprostřed - i to svědčí o sportovnějším pojetí celého stroje. Ostatní údaje najdete na digitálních prvcích, nechybí ani počítač průběžné i okamžité spotřeby. Praktičtěji založení jezdci se mohou těšit na ochranný štítek s možností nastavení do čtyř poloh. Teď už bude jen na vás, zda si vysunete plexi úplně nahoru a vyrazíte na dálnici, nebo dáte přednost většímu prožitku jízdy a spustíte jej úplně dolů. Podobnou možnost nabízí i sedlo, které lze z prostřední výšky 795 snížit či zvýšit o 15 mm.
Po konstrukční stránce zůstává na místě páteřový rám v novém provedení z hliníku i původní čtyřválec odvozený z nejnovější verze CBR1000RR, oproti loňsku s mírně zvýšeným kompresním poměrem (z 11,0:1 na 11,2:1), což by spolu s optimalizací vstřikovací jednotky podle slov výrobce mělo vylepšit podání výkonu i účinnost. Nová CBF1000 by tak měla nabídnout o 7 % lepší spotřebu paliva než loňská verze, která přitom i tak patřila k velmi střídmým jedlíkům.
Další znatelnou změnou je nový výfukový systém s jednou koncovkou opatřenou navíc baňkou katalyzátoru. Tento vývoj znamená snížení hmotnosti a zároveň posílení sportovního vyznění celé mašiny. Jen ten stříbrný mezikus katalyzátoru na mě osobně na fotkách působí zvláště v kombinaci s černým lakem trochu rušivě, ale se stříbrnou verzí už to je vcelku OK.
Nové CBF bude kromě bočních kufrů a celé řady originálních doplňků nabízeno také s volitelným kombinovaným systémem ABS. Inovovaný model zatím naznačuje úmysl navázat na svoji pověst, kterou si od svého uvedení na trh v roce 2006 vybudoval, a bude myslím lákavou nabídkou pro jezdce přestupující ze střední šestistovkové třídy.
Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)