yamaha_mt09




Honda UK připravila limitovanou edici CB1100 RS

Zatímco celosvětově se japonská jednička snaží připomínat 50 let od premiéry revolučního čtyřválcového modelu CB750 prostřednictvím neoklasického streetfighteru CB1000R, ve Velké Británii jsou větší tradicionalisté a místní zastoupení přišlo s motocyklem, který se původnímu cébéčku přeci jen podobá více. Padesát čtyři šťastlivců si jej dokonce bude moci koupit.

Kapitoly článku

Velká Británie vždycky na velké čtyřtakty slyšela víc než na malé ubzučené dvoutakty. A taky tady mají velmi rádi klasiky. Takže se vůbec nedivíme, že se Honda UK rozhodla nejet v tom šílenstvím s litrem řady Neo Sports Café, nýbrž sáhla po vzduchem chlazené jedenáctistovce. Ta se vyrábí buď v pohodové verzi EX, nebo sportovnější RS. Anglie a superbiky, tady nebylo o čem diskutovat, muselo být ereso!

Celý projekt padl na bedra customizérské společnosti 5Four Motorcycles, patřící Guyi Willisonovi. Jestli se koukáte často na zahraniční televizní programy, bude vám to jméno povědomé – jasně, zkušený stavitel známý především z britské The Motorbike Show, kterou moderuje Henry Cole. S ním Guy měl i dílnu na exkluzivní zakázkové motocykly Gladstone, a když loni Norton představil speciální edici modelu Commando 961 Street, byla to práce právě těchto dvou pánů. Guy si teď udělal 5Four Motorcycles, s níž se chce soustředit na limitované edice customů pro velké značky. A Honda je první.

„Od prvního okamžiku jsem věděl, že z eresa bude jednomístný nabušený naháč. A lakování muselo být přesně v tom stylu, jak vypadaly závodní Hondy z World Endurance, když jsem byl mladý. Žádné samolepky, všechno je ručně malované včetně loga!“ popisuje vznik motocyklu Guy.

Pro Hondu jeho společnost vyrobí 54 motocyklů nazvaných CB1100 RS 5Four. Každý stroj bude mít své číslo, ovšem nikoli na brýlích, jak je obvyklé, nýbrž v niklované placce na zádi, konkrétně dole v číslici 5. Od sériovky se budou „čtyřiapadesátky“ lišit už na první pohled a je nutné říci, že jak kapotka kolem světla, tak podsedlovka nejsou z plastu, nýbrž z vyklepávaného hliníkového plechu.

Jezdec bude usazen v jednomístném prošívaném sedle z Alcantary a v rukách bude třímat racingové gripy Tomaselli navlečené na černých řídítkách Renthal Ultra Low. Černé budou i krátké závodní páčky a malá zrcátka. Nohy žádná změna nečeká, pouze optická, držáky stupaček jsou rozleštěné.

Po technické stránce zůstane cébéčko stejné jako sériové, tedy ve verzi RS vybavené lepšími komponenty Showa, litými 17“ ráfky a radiálně montovanými čtyřpístky Tokico. Jediná změna proběhne na motoru, vzduchem chlazený čtyřválec o výkonu 90 koní bude světa dávat vědět o své existenci skrze dvojici titanových koncovek Urban Growler britského výrobce Racefit.

Každá sranda ale něco stojí a tohle heslo platí i v případě CB1100 RS 5Four. Zatímco za sériové ereso ve Velké Británii zaplatíte 9999 GBP (u nás 339 900 Kč), tahle limitovaná edice zájemce vyjde na 15 554 GBP, tedy o polovinu dráž.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 3 Kč
callowsick přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
alterego přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist