ktm_cerven




Norton vyrobí padesát kousků nového 961 Street

Britští kolegové z MCN mají, celkem logicky, blízko k tamním továrnám, takže to jsou oni, kdo jako první přišli s informací o novém Commandu 961 Street. Toho se vyrobí jenom limitované množství a dost možná už jsou všechny kousky prodané, přesto by byla škoda na něj nehodit očko. Zajímavostí mimo jiné je i to, že při jeho vývoji pomáhal televizní moderátor.

Kapitoly článku

Jestli jste si po poslední větě představili jakéhosi britského Leoše Mareše, jak kecá tradiční fabrice do výroby, můžete být v klidu. V Anglii je trošku jiný trh než u nás, a tak nejen, že tam najde uplatnění drahý a limitovaný Norton, ale mají tam také velký výběr z pořadů s motorkářskou tématikou a ty pořady mají kvalitu a úroveň. Platí to i o World’s Greatest Motorcycle Rides (běží celosvětově na Travel Channel) a o The Motorbike Show, které moderuje Henry Cole. Tenhle pán není rozhodně žádné motorkářské ořezávátko, protože stihl natočit a vyprodukovat spoustu dalšího motorkářského materiálu a mimo jiné založil i dílnu na exkluzivní a zakázkové motocykly s názvem Gladstone, kde mohl zúročit svou lásku ke starým britským strojům. Jeho parťákem, mužem v pozadí, mechanikem a hlavním konstruktérem je Guy Willison a společně se pokusili vytvořit „dokonalého“ Nortona.

Celý tenhle příběh je odvyprávěn v sedmé sérii The Motorbike Show, kde Henry s Guyem tohle Comando vymysleli, navrhli a s přispěním několika specialistů i vyrobili. I když vyrobili je silné slovo. Spíš vzali standardní Commando 961 Sport MkII a po svém ho vylepšili. Vhledem k normě Euro 4 ale nemohli dělat úpravy na rámu, umístění elektroniky, doplňků ale třeba ani změnit kapacitu nádrže, takže jde hlavně o změnu stylingu. „Neřekli jsme si „pojďme postavit retro“, prostě jsme postavili to, co se nám líbí“, říká Cole. Pro MCN ještě dodal: „Tahle motorka nám dává přesně to, co chceme. Je to chuligán. Nová řídítka, jízdní pozice, celá silueta motorky. Je to čistý street bike ze sedmdesátých let. Pořád plní Euro 4, ale jezdí jako ze snu a vypadá ještě nebezpečněji, než námořník v klášteře.“

Stuart Garner, šéf Nortonu, dal nakonec zelenou ke vzniku 50 kusů tohohle chuligána. Za 17 950 liber, což je něco přes půl milionu, dostanete Norton Commando 961 Sport Mk II s novou nádrží, sedlem, podsedlovkou a řídítky. Nové díly karoserie jsou ručně dělané hliníkové kousky, sedlo je dílem zručných švadlen, které do Alcantry vyšily diamantový vzor. Aby to nebylo jen tak, je na motorce i spousta továrního příslušenství. Karbonový štítek, blatník, kryt řetězu a držák SPZ dodávají motorce ten správný šmrnc, se kterým je spokojený i samotný šém továrny. „Je to mega! Jsou to všechno Henryho nápady a výsledný vzhled je super. Opravdu se mi to líbí. Má to ten přímý streetový vzhled. Změnilo to celkovou atmosféru Commanda a je to skvělý krok na platformě Commanda 961. Je to nádherná věc,“ uzavírá rozhovor pro MCN Garner.

Má pravdu. Commando s novým vzhledem vypadá skvěle a dokonce se k němu hodí i moderní USD vidlice s radiálními třmeny nebo nový krátký výfuk. Zajímavé je, že zdroj zmiňuje flat-trackové XR 750 od Harleye, kterým se pánové inspirovali, ale nikdo si nevzpomněl na Commando 750 Fastback ze sedmdesátých let, které nám pohledu na zadní část okamžitě připomněl...

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 24 Kč od 8 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist