yamaha_demo_tour




Honda CRF novinky 2008

Důkazem, že Honda zbrojí nejen na silnici, ale i v terénu, jsou offroadové tovární speciály CRF pro nastávající sezonu 2008. Motokrosové modely tradiční extrémně červené barvy, CRF 250R, CRF 450R i CRF 150R a 150R2 jsou nabité technickými lahůdkami a slibují, že se máme na co těšit. Velkou pozornost věnovali konstruktéři jízdním vlastnostem, a to především citlivému ovládání stroje i v těch nejtvrdších podmínkách.

CRF 450R

Brutální, ostré a nekompromisní! Tak takhle, stručně a jasně, charakterizuje Hondu CRF 450R sám výrobce. Zastupitel nejvyšší motokrosové třídy MX1 bude mít co nabídnout a určitě si na motokrosových tratích nepovede špatně. Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec Unicam, usazen do lehkého hliníkového rámu, je zdrojem výkonu 37,8 kW při 9000 otáčkách za minutu. Novinek pro tovární speciál CRF 450R roku 2008 je celá řada. Jmenujme například zkosenou výstupní trubku z hlavy válce, která zlepšuje výkon v nízkých a středních otáčkách. Nový přední a zadní kotouč továrního typu redukující neodpruženou hmotnost. Více mapový systém zapalování CDI, který využívá senzor zařazeného převodového stupně pro poskytnutí specifické mapy zapalování pro 1., 2. a 3. až 5. převodový stupeň.


Dále se u nového CRF 450R zvýšil limit otáček o 50 otáček a to na 11270ot./min. Nová je vidlice Showa, vybavena delšími pístnicemi a novými olejovými pístky pro zlepšené proudění oleje a nižší tření. Zároveň jsou použity tužší pružiny pro zlepšenou funkci ve středním zdvihu. Nové ventily v zadním tlumiči odpovídají změnám v přední vidlici.


Ovšem asi největší vychytávkou je revoluční progresivní tlumič řízení skrývající se pod označením HPSD.
Roku 2004 byl tento systém poprvé testován jezdci amerického seriálu AMA Supercross. Ohlasy jezdců byly kladné, takže vývoj pokračoval. Prošel intenzivním čtyřletým testováním a změnami a dnes je horkou novinkou modelového ročníku CRF 250R a CRF 450R.



Pro dosažení přirozeného citu v řízení se mění tlumící poměr ve dvou směrech zdvihu tlumiče HPSD; při vysunutí, kdy jsou řídítka natočena ze své středové polohy, je tlumící síla výrazně vyšší. Při stlačení, jak se řídítka vracejí do své středové polohy, nabízí HPSD nižší odpor. Navíc při jedné třetině zdvihu se otevře polohově citlivý tlumící okruh a nastává progresivní útlum.
S integrací nového HPSD, CRF450R a CRF250R 2008 demonstrují vyšší úroveň přední trakce s výrazně zlepšeným citem pro řízení, konkrétně více „zasazený“ cit v zatáčkách pro lepší kontrolu předního kola speciálně za suchých, tvrdých podmínek na trati. Konečný výsledek: větší rychlost průjezdu zatáčkou, vyšší úroveň jistoty v předek a redukovaná únava jezdce díky lehkosti zatáčení s tímto novým tlumičem. Dodatečně HPSD zlepšuje ovládání ve skocích a na rychlých úsecích tratě, vše dohromady tak přispívá k lepším časům na kolo v průběhu celého závodu.

CRF 250R

Tovární speciál třídy MX2, zakládající si na snadné ovladatelnosti, ostré akceleraci a výkonném vysokootáčkovém , kapalinou chlazeným, čtyřventilovém motoru Unicam. CRF 250R se může pochlubit, stejně jako větší sestřička 450, revolučním tlumičem řízení HPSD. I dvěstěpadesátka přichází v roce 2008 s celou řadou novinek. Mimo již zmiňovaný progresivní tlumič řízení, jsou to například nový píst s kompresním poměrem 13,1:1. Vidlice Showa s delšími pístnicemi a novými olejovými pístky pro zlepšené proudění oleje a nižší tření. Zároveň jsou použity tužší pružiny pro zlepšenou funkci ve středním zdvihu. Ventily v zadním tlumiči odpovídají změnám v přední vidlici. Nový přední a zadní kotouč továrního typu redukují neodpruženou hmotnost. Tvar zadního blatníku zlepšuje ochranu před blátem. Větší je také levý chránič motoru.


Nové, lehčí komponenty rozvodu umožnily zvýšit limit otáček na 13 500 ot./min. Novinkou je i výfukový systém pro vyšší výkon. Revidované trysky karburátoru dávají plynulou dodávku výkonu za všech jízdních podmínek. Kroutící moment motoru dosahuje nyní maxima při 8 500 ot./min. Nová spojka je osazená vibrační pružinou pro plynulejší záběr.


CRF 150R/150R2

I zde továrna Honda dokazuje, že závodní mini stroje mají pořádnou dávku sportovního ducha. Ne nadarmo ke stopadesátce řadí příslovce – rychlé, silné a dravé… CRF 150R a 150 R2 postavené na velkých kolech, jsou světově prvními vysoce výkonnými závodními motocykly ve třídě mini. Také u stopadesátek je zdrojem výkonu čtyřdobý čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec Unicam. Závodní odpružení stroje, výkon 16,6 kW nebo nízká hmotnost motocyklu budou dávat mladým jezdcům vše potřebné pro sbírání zkušeností na motokrosových tratích nejrůznějších povrchů a obtížností.


Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist