globalmoto_duben_nolan




Fight Formula v evoluční verzi: Ducati představila Streetfightery V4 pro příští rok

V již páté epizodě svého online seriálu Ducati World Premiere dnes boloňská značka představila novinky v řadě Streetfighter. Nejmenší V2 jde dále bez změn, ovšem ďábelská V4 se opět více přibližuje Panigale a navíc se objevuje další okruhová lahůdka jménem SP2.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Když Ducati jako první episodu svých online prezentací věnovala Streetfighteru V4 Lamborghini, říkali jsme si, že tím je otázka nahatých čtyřválcových psychopatů pro rok 2023 vyřešená. A upřímně, u dnešní premiéry s podtitulem Push Forward jsme to viděli spíš na nějaké elektrokoloběžky. Chyba lávky, Italové do nás perou adrenalin horem dolem a po Monsteru SP, Multistradě V4 Rally a Panigale V4 R jsou tady opět Streetfightery. V Boloni se po třech letech zaměřili na vé-čtyřku a přiblížili ji opět víc k její kapotované sestře.

Streetfighter V4/S

Pokud nejste vyloženě maniaci do SF V4, těžko byste zvenčí poznali, že model 2023 je v něčem nový. Ale je. Nádrž. Tu dostala loni Panigale V4 trochu jinak tvarovanou a teď ji přebírá i Streetfighter. Vydělal na tom také větším objemem 17 litrů, ale tím hlavním důvodem je lepší kontakt jezdce se strojem při agresivní závodní jízdě, prostě se o ni můžete lépe opřít v zákrutách a při brzdění.

Další optické změny jsou vlastně jenom barevného rázu, grafika je opět stejná jako u Panigale, na motorce přibylo matných černých prvků, např. stupačky, kryty chladiče atd. Verzi S modelového ročníku 2023 poznáte i podle barev, kromě červené (shodná se základní verzí) totiž esko bude dostupné i v moc pěkné matné šedo-černé, která mi dost připomíná verzi SP. Zajímavé je, že standardně bude Streetfighter V4 dodáván v jednomístném provedení – sedlo spolujezdce a stupačky dostanete v ceně s sebou pro případ, že byste našli někoho, kdo si za vás dobrovolně sedne.

Dalším z prvků, které připomenou nejnovější Panigale, je jiný výfuk s větším průměrem, který nedrží výfukové plyny tolik na uzdě a těch 208 koní a 123 Nm v euro-pětkové konfiguraci může pěkně vyletět ven. Spojkový kryt opět z Panigale naznačuje, že v případě potřeby můžete mokrou spojku vyměnit za suchou. A když už se tak motáme dole u motoru, zmínit musíme také zvýšení pozice čepu kyvky o 4 mm, jak jinak než podle vzoru Panigale. Důvod je zřejmý, lepší anti-squat, tedy motorky si při akceleraci tolik nedřepne, navíc se tak zase dostalo trochu více hmotnosti na přední kolo, což je lepší pro přesnější řízení a vyšší rychlosti v zákrutách.

Poslední, avšak největší oblastí, kde si Streetfighter V4 půjčuje výbavičku od Panigale V4, je elektronika. Je tady převzatá kompletní logika výkonových módů, kde přibyl čtvrtý Wet, jenž doplnil stávající Race, Sport a Road. Každý z těchto módů má přiřazenou určitou motorovou mapu, jež jsou též čtyři. Prostřední High a Medium zůstaly vlastně stejné, jen mají trochu jiné mapování a kalibraci pro každý rychlostní stupeň zvlášť, nové jsou Full a Low. První jmenovaný vám s výjimkou prvního kvaltu pustí na kolo plný výkon s nejpřímější reakcí, ten druhý je naopak určený pro horší podmínky, je přiřazený módu Wet a omezuje výkon na 165 koní. Změnil se software k brzdění motorem EBC Evo 2, kde si můžete kalibrovat míru zpomalení na každý kvalt ve třech úrovních, jiné strategie má přiřazené také obousměrné rychlořazení. Veškeré nastavení elektroniky provádíte na TFT displeji, jenž má upravenou grafiku opět ve stylu Panigale V4 a nabídne i zobrazení Track Evo, které vychází z Desmosedici GP. Výčet elektronických změn zakončíme upraveným managementem větráku chladiče (lepší teplotní komfort pro jezdce v běžném provozu) a konstatováním, že Streetfighter V4 S dostal lehoučkou li-ion baterkou, což znamená úsporu 1,7 kilogramu.

Streetfighter V4 SP2

A tohle je naprostá lahůdka, která v nabídce nahrazuje loňský Streetfighter V4 SP. Proto dvojka. Vlastně je to stejně postavený stroj, akorát že dostává všechny úpravy „obyčejných“ Streetfighterů V4 modelového ročníku 2023. Loňské espéčko připomíná i svou barvou „Winter Test“, kombinující matnou černou, karbon, červené doplňky a broušenou hliníkovou nádrž. Na řídítkách potom najdete laserem vypálené pořadové číslo, SP2 není vyloženě limitovanou edicí, ale číslovat se jednotlivé stroje budou.

A proč byste měli po espé-dvojce toužit, pokud vám jako argument nestačí vzhled? Tak především tady najdete nádherné pětipaprskové karbonové ráfky, které jsou o dalších 1,4 kg lehčí než kované hliníkáče na V4 S, což znamená snížení momentu setrvačnosti o 26 % na předku a dokonce 46 % na zadku. S koly souvisejí také brzdy, na SP2 najdete ještě lepší třmeny Brembo Stylema R. A pokud vám tohle všechno nestačí, tak myslím, že suchá spojka STM-EVO SBK s lepší antihoppingovou funkcí vás už definitivně přesvědčí.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist