globalmoto_unor




V Ostravě vyrostl nový showroom BMW Motorrad

V moravskoslezské metropoli mají motocykly BMW své zastoupení už dlouho. Ostrava rovná se CarTec, to vám řekne každý bavoráčník. Ovšem teď dostaly jednostopé krásky své vlastní království!

Kapitoly článku

Skupina CarTec Group je dnes, po 16 letech své existence, největší dealerskou sítí značky BMW v České republice, když kromě Ostravy zastupuje modrobílou vrtuli také v Liberci, Praze a Olomouci. Ovšem to platí pro auta - na motocykly BMW tady je pouze Ostrava. Nicméně pro zákazníka je fajn vědět, že zázemí má CarTec obrovské.

Dlouhou dobu bylo ostravské BMW spojeno pouze s velkým reprezentativním showroomem v Moravské Ostravě u křižovatky důležitých dopravních tepen města. Jenže ten už prostě přestával stačit, celá značka BMW se významně rozšiřuje všemi směry a zákaznická odezva je velice dobrá. Proto loni padlo důležité rozhodnutí - postaví se další, úplně nový showroom!

Vhodné místo se našlo poměrně nedaleko, nějaké tři kilometry od toho původního, kde i nadále zůstávají nové vozy BMW a MINI. Svou adresu pobočka s oficiálním názvem CarTec 505 našla v Dolních Vítkovicích v těsné blízkosti Světa techniky, populárně naučného centra vědy a techniky. Sem motorky opravdu zapadají skvěle.

CarTec 505 nepatří jen motocyklům, své místo zde našly i ojeté vozy z programu BMW Premium Selection, karosárna, lakovna a servis. Ovšem nás samozřejmě motorky zajímají nejvíce a k tomu je ještě záhodno dodat, že toto je největší showroom BMW Motorrad u nás, když je tu jedné stopě věnováno více než 700 m2.

My jsme se byli podívat na slavnostní otevření nového showroomu, jehož stavba započala loni v srpnu, a musíme říct, že tohle místo je opravdu důstojnou prezentací modrobílé značky. Ty prostory jsou obrovské, a přitom nepůsobí prázdně. Vtip je ve vhodném architektonickém ztvárnění a samozřejmě také v tom, že motorek tu mají spoustu. Kromě běžných modelů jsme tu zahlédli i pěkně upravené "najntýčko" anebo karbonový závodní special HP4 RACE.

Jenže CarTec 505 není jen o nových motorkách. Pro zákazníka je důležité, že tady najde špičkově vybavený autorizovaný servis (pořádný, žádnou malou kukaň), a zatímco se na jeho miláčkovi bude měnit olej, může si vybírat z nabídky oblečení a příslušenství z kolekcí BMW Ride a BMW Style. Podle nás ale stejně všichni nakonec zakotví v parádní stylové kavárně s výhledem na Dolní Vítkovice, která se nachází v patře...

Že je otevření tohoto nového showroomu důležitou událostí i z hlediska celé značky, potvrdila přítomnost váženého hosta, šéfa BMW Motorrad pro celou Evropu, pana Michaela Nolla. Ochotně nám odpověděl na pár otázek.

Jste zodpovědný za celou Evropu, tak můžete porovnávat. Jaká jsou specifika českého trhu?

Trhy v Evropě jsou poměrně dost rozdílné. Třeba ve Španělsku je hodně silný segment 600-900 kubíků, Itálie je zase silně skútrová… Česko je momentálně docela vyvážené, což je pozitivní. Motorky jsou tady hobby, lidé si je tu nekupují na cestu do práce a je tady potenciál napříč celým naším modelovým spektrem. Zajímavá je situace v autech, kdy se v Česku prodávají docela drahá auta a myslím, že to v motorkách brzy taky přijde. Kde vidím v Česku rezervy, je trh s ojetými prověřenými motocykly, který je prozatím docela slabý. V Německu je běžné, že si lidé berou nové motorky na leasing a po dvou-třech letech je střídají. Dealerovi tak zůstane zánovní stroj s jasnou historií a původem, který může prodat.

Právě jste představili novinky R 1250 GS a R 1250 RT. Můžete nám prozradit i další nové modely?

To bohužel nemohu, musíte si počkat. Nicméně znám plánované modely třeba pro rok 2023 a můžu vám slíbit, že nás čekají opravdu zajímavé stroje. Ale musím zdůraznit, že motorky jsou jen jedna část obchodu. Pořád naprosto klíčový zůstává dealer a kouzlo není v krásné budově, ale v těch lidech uvnitř, kteří tomu dají duši a dokáží ji přenést na zákazníka. My na toto klademe velký důraz. Když se podíváme na jiné značky kromě H-D, kde to dělají moc dobře, tak myslím, že naše chování vůči zákazníkům je mnohem lepší než třeba u japonské konkurence. Nepotřebujeme spoustu dealerů, chceme méně a kvalitních a jsme s tímto obchodním modelem úspěšní. Letos prodáme kolem 170 000 ks, z toho 72 000 v Evropě, kde máme 18 % podíl, ale je to hodně rozlítané ‑ Španělsko má 25 %, Norsko asi 13 a naším cílem je dostat se na 20 % na všech trzích. A myslím, že s těmi novými modely, co přijdou, to je celkem lehce uskutečnitelné.

Hodně se mluví o novém superbiku S 1000 RR. Bude mít něco z karbonového speciálu HP4 RACE? A neplánujete vstup i do segmentu supersportovních šestistovek?

Ano, nové S 1000 RR je model, který vám mohu klidně potvrdit. Když před lety RR přišlo, nikdo takový stroj od BMW nečekal a hned se stal špičkou ve své třídě. Teď to bude ten samý případ. Neznám přesné detaily, předpokládám, že pokud to bude smysluplné, naši vývojáři něco z HP4 RACE použijí, nicméně tento stroj je svým zaměřením prostě 100% závoďák bez kompromisů a především technologický klenot. Co se šestistovek týče, nikdy neříkej nikdy, ale teď určitě nic takového v plánu nemáme.

Když se podíváme dál, je budoucnost v elektrických jednostopých vozidlech, jako je třeba váš skútru C evolution? Nedávno jste také představili autonomní motocykl, ten vyvolal hodně debat…

Máme výhodu, že naše automobilová divize investuje miliony dolarů do autonomních vozidel, takže v téhle oblasti jsme daleko, nicméně u motorek je to vývoj kvůli pomocníkům, kteří mají udělat jízdu příjemnější a bezpečnější. Autonomní motocykl, který by jezdil sám a jezdec by na něm akorát seděl, je nesmysl. To si přeci nikdo nekoupí. Elektrika nás v budoucnu jistě čeká ve větší míře, nicméně ještě to nějaký čas potrvá. C evolution se prodává naprosto neskutečně ve Francii, hlavně ve velkých městech, jinde to ale je pořád spíš zajímavost než seriózní byznys. Elektrika je drahý špás a bez podpory od vlád lidé nebudou mít motivaci opouštět klasický spalovací motor. Co se elektrických motocyklů, nikoli skútrů, týče, tak tam ještě nemáme potřebné technologie ‑ dělat motorku s dojezdem 100-150 km, to není zajímavé. Je třeba najít technická řešení, aby na jedno nabití bylo možné ujet 250-300 km. Na trh vstoupíme až tehdy, když tato řešení najdeme.

Před časem jste vstoupili do segmentu maloobjemových motocyklů, jaké bylo přijetí v Evropě?

To bylo jedno z obrovských překvapení posledních let. Celá řada G 310 je od počátku zamýšlena primárně pro úplně jiné trhy, nicméně s prodejem v Evropě jsme také počítali. Ale moc jsme od toho neočekávali, brali jsme to spíš doplňkově. Ovšem ten zájem zejména evropských mladých nás příjemně šokoval. Přišla spousta úplně nových zákazníků a je jen na dealerech, aby si je udrželi. Portfolio máme dost široké.

Podobná situace byla před časem s retro modelem R nineT, kolem něhož se strhla hotová mánie. Dnes tuto řadu tvoří několik modelů, který se prodává nejlépe?

Překvapivě pořád ten původní roadster, který je nejdražší. Následuje ho Scrambler a potom Urban G/S. „Devadesátka“ pro nás byla důležitá i z dalšího úhlu – uvědomili jsme si, kolik zákazníků nám utíká k Harley-Davidsonu vlastně jen proto, že tam si mohou motocykl upravit pomocí jejich nekonečného seznamu řídítek, výfuků, zrcátek apod. Naprosto běžně tam nechávají dalších pět-šest tisíc eur za individualizaci. Proto jsme spustili program Spezial, který pro naše stroje bude znamenat vlastně to samé – pěkné doplňky z kvalitou garantovanou BMW. Frézované díly, speciální barvy, ručně malované linky…

Otázka na závěr – Vaše nejoblíbenější motorka? A Vaše soukromá motorka?

V garáži mi stojí upravené R 80 z roku 1987, ta je čistě moje. Mám ale tu výhodu, že si mohu vzít na projížďku vlastně cokoli z produkce BMW. Svezu se i na RR na okruhu, byť nejsem přímo závodník. Když jedeme ve dvou se ženou, beru si většinou RT nebo šestiválcové GT, ale sólo jezdím nejraději na R 1200 GS. V Alpách je to nejrychlejší motorka!

Děkujeme za rozhovor.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 36 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Mark09 přispěl 6 Kč
Uhličan přispěl 6 Kč
african. přispěl 6 Kč
Russel-p přispěl 6 Kč
Marťas33 přispěl 6 Kč
Jarda-Bekr přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Související firma
  • CarTec Ostrava

    Prodej nových motocyklů BMW. Autorizovaný záruční a pozáruční servis motocyklů BMW. Prodej originálních náhradních dílů BMW Motorrad. Prodej oděvů a příslušenství BMW Motorrad.




TOPlist