Aprilia láká na křidélka

Fotky RSVčka oděného do kapotáže s křidélky jak z Moto GP jistě obletí celý svět. Jedná se přitom jen o jeden z dílů závodní sady RSV4 Factory Works, na samotné motorce se udělalo jen pár drobných změn. Nejdůležitější premiérou jsou přitom motocykly z úplně druhého konce výrobního spektra. Motorky pro mladé a náročné jezdce RX 125 a SX 125.

Aprilia láká na křidélka

Kapitoly článku

Enduro RX 125 a supermotard SX 125 nabídnou osobitý italský design a moderní konstrukci. Kostru tvoří ocelový rám doplněný přední USD vidlicí, o pohon se stará vylepšený čtyřtaktní jednoválec, plnící normu Euro 4. S tou souvisí i ABS, které motorku posouvá dál v oblasti bezpečnosti.

Zároveň se stopětadvacítkami se v nabídce objevují i menší padesátky ve verzích SX, SX Factory a RX Factory, které pohání dvoutaktní vodou chlazené padesátky. Ty jsou vybavené elektronicky řízeným karburátorem a třemi katalyzátory, díky čemu také plní výše zmíněnou normu. Tovární stroje nabídnou oproti obyčejné verzi kónická řídítka, chrániče páček nebo třeba stejnou obrácenou 41mm vidlici, jako mají stopětadvacítky.

Klenot značky RSV4 se ve verzi RR a RF dočkal drobných změn, zejména na elektronice. Přesunula se inerciální jednotka, která dokáže přesněji vyhodnocovat situace, ve kterých se jezdec se svým strojem nachází. Čtvrtá generace systému APRC má být zase o něco chytřejší, elektronický plyn je o něco dokonalejší a díky tomu mohli inženýři ušetřit 590 gramů na těle škrtící klapky. Samotné APRC obsahuje kontrolu trakce, kterou si můžete přenastavit bez nutnosti ubrání plynu, to samé platí i pro wheelie control. Launch control má tři stupně. Nové zatáčecí ABS Bosch 9.1 MP nabídne tři úrovně zásahu, jde samozřejmě úplně vypnout a spolupracuje s kontrolou zvedání zadního kola při prudkém brždění.

Aprilia také zapracovala na svém systému V4-MP, kterým je standardně vybavena lepší verze RF a pomocí kterého si můžete přesně doladit nastavení na vybraných okruzích, nebo analyzovat data z jízdy. Nový protokol ušetří energii smartphonu připojeného přes bluetooth, díky němu také může továrna představit informační systém, přes který můžete hlasově ovládat příchozí a odchozí hovory. Tyto činnosti se zobrazí na TFT displeji.

Drobných změn se dočkal i motor, u kterého došlo prý ke zlepšení spolehlivosti, při zachování stejného výkonu. Ve vrchu přidává 300 otáček k dobru a povedlo se uspořit 500 gramů na palivovém systému. I na podvozku se šetřilo, nikoli na výbavě, ale přes 800 gramů se povedlo ušetřit na podvozku verze RF, který je tvořen poslední generací vidlice NIX a tlumiče TTX od Öhlinsu. Brzdy dostaly pár nových 5 mm tlustých kotoučů o průměru 330 mm. Výše zmíněné změny se týkají i nahatého Tuona a Tuona Factory, snad jen s rozdílem, že naháč nyní dokáže točit o 500 otáček víc.

Komu by to i tak bylo málo, může investovat do závodní sady RSV4 Factory Works, která díky novým pístům, jiným hlavám válců, výfukové soustavě a jiné řídící jednotce posune výkon až na 215 koní. Jiná nádrž, lithiová baterka, nebo karbonové díly se zase postarají o ubrání deseti kil váhy. A konečně, zájemci si mohou objednat nové kapotáže, které disponují aerodynamickými křidélky, podobně jako na speciálu RS-GP. Ty by měly přispět k lepší stabilitě stroje.

Krom toho Aprilia předvedla inovovanou verzi svého dvoutaktního skútru SR 50 R a to rovnou ve dvou verzích. Oba stroje bude do pohybu uvádět nový dvoutaktní jednoválec s názvem Hi-Per2 Pro, který nejen díky elektronicky řízenému karburátoru zvládne přísnou normu Euro 4. K tomu SRko přidává nový vzduchový filtr, kryt výfuku, držák značky a grafiku. Verze Motard nabídne o palec větší 14“ kola, vyšší zdvih přední vidlice a zcela originální vzhled. 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



honda_racing_brezen
Objednat reklamu
TOPlist