Eicma: Co na hlavu 3 – Airoh, Caberg, AGV, Scorpion, Suomy

Naposledy se vrátíme k tomu, co můžete příští rok nasadit na svou hlavu. Italská firma Airoh slaví 20 let a při té příležitosti představila čtyři nové přilby. Jejich kolegové od Cabergu nabídnou tři fungl nové přilby, krajani z AGV představili novou modulární přilbu a dvě retro helmy, americký Scorpion má novinky dvě. Na poslední přilbu se vrátíme opět do Itálie a to ke značce Suomy.

Eicma: Co na hlavu 3 – Airoh, Caberg, AGV, Scorpion, Suomy

Kapitoly článku

Airoh

Když ve vaší přilbě závodí devítinásobný mistr světa, pak je vcelku jasné, kdo se chopí plachty a stáhne jí z novinek pro nadcházející rok. Motokrosař Tony Cairoli představil v první řadě novou off roadovou přilbu Terminator Open Vision. Kompozitový kousek bude ke koupi ve dvou velikostech skořepiny s váhou 1070 gramů u nejmenší velikosti, a protože jde o druhý nejvýše postavený terénní model, najdeme u něj propracované větrání, příjemný pratelný interiér, zapínání na D kroužky a vytrhávací lícnice.

V terénu ještě chvíli zůstaneme, přesuneme se ale na šestidenní soutěž ze sedmdesátých let. Právě touhle dobou je inspirovaná otevřená helma Six Days Trophy, a přestože je to retro helma, není ochuzena o nic z moderních technologií. Skořepina je ze stejného materiálu (High performance composite) jako výše představený kousek, interiér je z identického hypoalergenního materiálu a taktéž je vyjímatelný.

Třetí model nás pomalu přesune z bláta na asfalt, je jím totiž cestovně endurový Commander. Top univerzál značky je do třetice vyrobený z HPC kompozitu a je možné ho používat jak s kšiltem, tak bez, přičemž díky svému aerodynamickému tvaru nebude dělat problémy i při silničním použití. Velký průzor přilby kryje plexištít s dodávaným Pinlockem, za ním se schovává integrovaná sluneční clona. O komfortní jízdu se postará tříbodová ventilace nebo vyjímatelný interiér s přípravou pro headset.

Na ortodoxní „asfaltojezdce“ míří model ST 501. Že jde o kompozitovou přilbu z materiálu HPC už je téměř zbytečné zmiňovat, stejně tak hypoalergenní pratelný interiér nebo ventilaci. Plexi je se širokým zorným úhlem, odolné proti UV záření, odření a jednoduše odnímatelné. Přilba disponuje sluneční clonou, zapínání zajišťují standardní D kroužky. Novinky od Airohu budou určitě brzy k vidění u Paola nebo u dovozce ACI.

Caberg

Na silnici zůstaneme i s vylepšenou integrálkou od Cabergu, který k nám vozí Bikers Crown. Drift EVO oproti předchůdci se bude nabízet ve dvou velikostech skořepiny, celkově pak v šesti. Společně s vnějším obalem se přepracování dočkal i interiér, který by měl přispět k větší bezpečnosti, lepšímu padnutí přilby a tím pádem i většímu komfortu. Pokud by vám přesto přilba nesedla, můžete vyzkoušet větší, či menší lícnice. Proti mlžení plexi Caberg nasazuje Antifog, větrání a mechanizmus plexi, který je možné aretovat s půl centimetrovou škvírkou. Skořepina s upraveným zadním spojlerem je dodávána v trikompozitové variantě, nebo jako čistě karbonová, interiér je plně vyjímatelný a připravený na použití interkomu.

U přilby Levante můžete odklopit bradu, je to totiž modulární přilba. Dvě velikosti skořepiny můžete mít buď z kompozitových vláken, nebo z carbonu, přilba je homologovaná jako integrální i jako otevřená jetka. Širokému rozhledu po okolí pomůže velké panoramatické plexi s Pinlockem, proti oslnění vás ochrání integrovaná sluneční clona. Pratelný interiér je přívětivý k nositelům brýlí a dovolí snadnou instalaci interkomu.

Poslední novinka od Cabergu je zase integrálka, tentokrát ale termoplastová a tím pádem míří do nižší cenové hladiny. Jackal ale i tak nabídne výbavu srovnatelnou s kompozitovým Driftem. Pro úplnost: vyjímatelný pratelný hypoalergenní interiér, nastavitelná ventilace, deflektor nosu a brady, sluneční clona, mechanismus pro snadné sundání hlavního plexi a příprava pro Pinlock.

AGV

A do třetice Itálie, ze které vám představíme další odklápěcí přilbu, se kterými se letos roztrhl pytel. Jak je u AGV zdrávo, jde o sportovní přilbu bez kompromisů. Sportmodular, jak se jmenuje, je kompletně karbonová vyklápěčka s vahou 1295 gramů a bezpečností srovnatelnou s integrálkou Pista GP R. Zapínání na D kroužky dokazuje, že konstruktérům šlo opravdu o co nejnižší váhu a to nejenom kvůli použití tohoto systému. U nové přilby jsou totiž kroužky z titanu a mají být o 45% lehčí, než konvenční železné. Plexi Total Vision slibuje široký úhel záběru, nemlžení (Pinlock), snadnou ovladatelnost a výměnu (železný mechanizmus plexi). Aerodynamika přilby se vychytávala ve větrném tunelu a mimo jiné z toho vzešel nastavitelný spoiler s integrovanou ventilací přilby, která je i v ostatních částech umístěna s ohledem na maximální funkčnost a s italsky typickým citem pro design. Neméně propracovaný je i interiér přilby, který nabízí standardní hypoalergenní výbavu, slibuje rychle schnoucí a odóru odolný materiál, na čemž není nic tak extra zajímavého. To je spíš zadní difuzor odvádějící případný déšť od vašeho krku, ale hlavně dvě strany interiéru. Jedna je z hedvábně hladkého materiálu Ritmo, který vás v létě ochladí, druhá je pak ze Shalimaru, který naopak v zimě zahřeje.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

A opět se posuneme zpátky v čase. Helma X3000 je replikou Agostinovi přilby s použitím moderních technologií pro maximální bezpečnost. Skořepina je karbonová, ve třech velikostech, s nejnižší váhou 1290 gramů a například s bradou tvarovanou tak, aby si jí „božský Ago“ mohl snadno opřít o nádrž. Navzdory retro vzhledu zajišťuje železný mechanizmus plexi perfektní vzducho a vodotěsnost, a dvojice cvočků zajišťující zavřené plexi jde snadno otevřít jednou rukou. Interiér je z kombinace kůže a prodyšného textilu, který je vyjímatelný a pratelný. Přilba v barvách Giacoma Agostiniho bude k dostání v naprosto stejném barevném provedení, se stejnou koženou taškou a v pouhých 3000 kusech. Ostatní barevné kombinace budou k dispozici standardně.

AGV v roce 1954 přišla s první otevřenou přilbou ze skelných vláken, kterou v roce 1970 nahradila integrálka. Existoval ale jezdec, který navždy zůstal věrný své otevřené přilbě. Byl jím Renzo „Paso“ Pasolini a na jeho odkaz navazuje přilba X70. 870 gramů pro nejmenší ze tří velikostí skořepiny, vyjímatelný interiér kombinovaný s kůží a systém D kroužků, to je závodní přilba minulosti v přítomnosti a u nás ve Vrbovce.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Scorpion

Scorpion EXO – 1400 Air zní celé jméno nové přilby od amerického výrobce. Můžete si jí pořídit v kombinaci TCT kompozitu a karbonu, nebo v obyčejné TCT specifikaci. V každém případě budete mít na výběr ze tří velikostí skořepiny a možnost „přifouknout“ si interiér přilby podle svých potřeb. Přilba je vybavena Pinlockem, sluneční clonou, vyjímatelným a pratelným interiérem a třeba nastavitelnou ventilací s aerodynamickým zadním spoilerem. Nosní deflektor brání mlžení přilby, ten bradový snižuje hluk uvnitř.

Druhá novinka, EXO – 390, je z druhého cenového spektra, jde totiž o základní termoplastovou přilbu. I tak nabídne například Pinlock, vyjímatelný a pratelný interiér, skořepinu testovanou v aerodynamickém tunelu a nastavitelnou ventilaci. "Škorpiónky" u nás můžete prozkoumat u dovozce M.C.F. ve Slušovicích.

Suomy

Dnešní výčet uzavřeme Stellarem, který má být cenově dostupnou sportovně-cestovní přilbou Suomy dostupnou třeba v brněnském Motomanu. Její aerodynamický design vychází z modelu Speedstar, ale skořepina je z termoplastu. Jinak je vybavena podobně jako její dražší sestra, takže tady najdeme sluneční clonu, velké a účinné ventilační otvory nebo třeba Pinlock folii.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist