yamaha_demo_tour




Pohory nebo bačkory?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
lectra (0) napsal 07.01.2016 v 22:19

Zdravím, mám možná hloupou otázku nicméně na ni neznám odpověď - tak se ptám...
Jak poznám při náklonu tu "hranici" kdy guma drží a bude držet a kdy už má "dost".
Když guma v zatáčce "kreslí" co ještě snese...
Čeho si všímat - ustřelí bez varování - díky.

Střelec_Max (1) napsal 09.05.2015 v 11:29

Článek je poučný a zajimavý.
Jak máto kdo vlastní zkušenost s ojetím v km na silnici toho počatečního povlaku na nových pneu jak je uvedeno v článku než se to ojede a guma drží tak jak má??
Četl jsem přispěvky ostatních ,ale názor se liší.

honza.tar (15) napsal 27.04.2015 v 13:32

>cvaga<
Možná by si chtělo nechat udělat kontrolu tlumičů . Případně výměnu oleje a repas.

deluxa (347) napsal 26.04.2015 v 07:12

Nech sa na mna nikto nehneva ani to neberie nejako osobne ale ked niekto napise ze 9 rokov stara guma drzi ako prilepena tak je mi na smiech a bud rozprava len tak bludy do vetra, troluje alebo ma najazdene asi tak tisic km alebo jazdi iba rovno a slimacim tempom. Vtedy drzi aj 20 rocna guma ako prilepena. Vela krat som sa stretol aj s nazorom ze pokial je dobra vzorka na gume tak sa da kludne jazdit dalej. Da sa to je pravda ale akym sposobom a s akou bezpecnostou na to si urobte nazor sami. Je to kazdeho vec co si prezuje na kolesa len som tu dal svoj nazor osobne som min rok natrieskal 47tis km tak mne gumy isto nezostarnu, kto jazdi vela a casto o tom vie svoje...

pk14 (175) napsal 23.04.2015 v 21:12

to JiriK84:
15 předních, 10 zadních, 3 na traktor, 2 na dumper do lomu... Na ležato = horizontálně. Rovnoměrná deformace v rámci možností gumy bez ráfku, oproti 4 letému obtisku trubky lehce šikmo z boku. Ale asi radši nevědět/nevidět sklady pneuservisů, i-obchodů, dopravců ...

//www.michelin.cz/auto-pneu/informace-doporuceni/pruvodce-udrzbou-pneumatik/skladovani-pneumatik

PremdaHonda (108) napsal 23.04.2015 v 12:02

Zrovna dnes jsem si byl objednat novou přední gumu na mého maxiskútra,originální Bridgestonka je zřejmě ještě z výroby v roce 2003 a při pohledu z boku jsou na středu vidět pravidelně za sebou jdoucí boule

JiriK84 (4) napsal 23.04.2015 v 09:54+1

o stáří pneumatiky se starám pouze při koupi, vzhledem k tomu že ročně jezdím 12-15tis km tak mě guma nezestárne

pk14: co je to rozumnej štos??? pod tím regálem je vidět že ležej i na bocích, no tohle bych viděl maximálně tak 2 pneu na sobě ležící na boku a ještě na vyvýšeném místě, rozhodně ne na zemi, protože jinak skladování pneumatik na bocích ve větším množství na sobě = vražda motorkáře.

dewwil: s těma knotama máš pravdu, to bych si taky na mašině nenechal ale nechápu jednu věc... když si nouzově opravím pneu na silnici knotem tak přece podle toho pojedu, dokážu si představit jak to asi muselo vypadat na litru na tříproudovce že ten knot vylítnul, ale to bych neviděl problém knotu ale spíš jezdce.

dewwil (50) napsal 23.04.2015 v 08:23

No, tak třeba ne mezi chodce, ale na dálnici do aut, byl jsem svědkem jak kamarádovi vylítnul knot ze zadní pneu na GSX1000R a všechny 3 pruhy mu na dálnici byly malý, naštěstí to ustál a nic tam v tu chvíli nebylo, ale fajfky se mu klepaly ještě, když po zastavení dával 2. cígo. Od tý doby gumy už nenechává lepit ani tam nerve knoty a my co jsme to viděli tak taky ne. Hříbek má tu výhodu, že nevyletí, ale i tak pneu s indexem rychlosti od V se neopravujou, u aut se to tak nějak toleruje, protože je tam zevnitř pneu více masa a je to rovná plocha kam se to lepí...

Komorerth (60) napsal 23.04.2015 v 08:22-1

Mam na xj600 pneu z roku 2007. este maju naliatky z formy, takze max 1000km. Ja som najazdil cca 300km (aj nizsie teploty aj mokro), nemam pocit ze by klzali. Su to GT501, proste slusna pneu. U podobneho typu moto na normalne jazdenie IMHo vek moc nehra rolu (najma pravidlo 5 rokov je blud)

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 23.04.2015 v 03:06

predloni na slovensku mi vylit knot 3x a jednou sem malem nezatocil, to je prazdna guma hned a pod 150km/h uz neudrzi guma tvar sama o sobe, jde o to ze pri instalaci knotu je nutne diru zvetsit - vybrousit, proto je pak unik vzduchu pomerne rychly a totalni

urcity riziko tam je, ale zas co cloveka nezabije, to ho posili a knotu sem dojezdil uz dost - az do platna

knotu, krome me, uz v mym okoli vylitlo spousta

Diaboluss (42) napsal 22.04.2015 v 23:24+1

dewwil: Mezi chodce? Co to meleš... tam kde se pohybují chodci jedeš přeci max. 50 km/h a i kdybs to prorazil nějakým brutálním způsobem tak to přeci nebude taková tragedie... a když by ti vylítnul knot (ještě jsem o takové zkušenosti neslyšel) tak únik vzduchu nebude tak markatní, abys to hned posal mezi chodce... nemaluj čerty na zeď!

dewwil (50) napsal 22.04.2015 v 21:36

Co je to odborně opravená pneu?? Spousta výrobců doporučuje motopneu s defektem ihned jak je to možné vyměnit za novou, jasně namítnete, že je to lobby pneuprůmyslu, aby měly vyšší zisky, ale ty knoty slouží jako nouzová dojezdová sada právě pro novou pneu, hříbky jsou fajn, ale zase převážně pro autopneu a na běhounovou plochu zevnitř pneu, která je u aut plochá, u motorky je do oblouku a při jízdě ta motopneu mění tvar a hříbek se může ve vyšších rychlostech začít odlepovat. I autopneu od rychl. indexu V(240km/h) by se neměly opravovat a totéž platí i u motorek. Ale je to Váš stroj, Váš život...Jen by byla smůla někoho zranit až vám vylítne knot z pneu a kvůli rychlému úniku tlaku vylítnete třeba na chodník mezi chodce...

Carom (185) napsal 22.04.2015 v 21:18

Co koupit na gsx-r 1000 K2? Něco lepivějšího, ať je to brzy zahřátý i při "klidnější" jízdě.

pk14 (175) napsal 22.04.2015 v 21:12

Hned první fotka vás nezarazila? Pěkný trubkový regálek Skladovat na plocho a v rozumných "štosech" je asi jen teorie a nepohodlné pro skladníka...

cvaga (12) napsal 22.04.2015 v 20:34

Hezky napsané,zrovna včera jsem zjistil že po najetých 1000 km ostré jízdy hodně zatáčky,kopce dolu a hodně tvrdého brzdění mi začali vibrovat řidítka,nic hrozného ale lekl jsem se že se něco rozbilo.
Koukal jsem na ložiska,brzdy,ale že by měla guma nějaké nerovnosti(schody)mně nenapadlo.
Možná blbá otázka:::
Když budu jezdit klidně ojede se to nebo je guma K.O

gresini (4459) napsal 22.04.2015 v 20:20

Bubrak - 17.22

crowack (58) napsal 22.04.2015 v 19:45

Co já mám zkušenosti, tak bych tvrdnutí směsi měřil spíš počtem cyklů zahřátí/vychladnutí. Bagatelizovat to na 5 let moc nejde, jedna guma bude tvrdá šlupka a druhá bude měkká jako zamlada...

penal1 (24) napsal 22.04.2015 v 18:33

dostal jsem zadní enduro dunlop...starou 18 let...minimálně jetou...a vydržela mi přes 8000km...seděla perfektně...myslím že kvalita versus stáří je hodně individuální...jinak můžu potvrdit že zadek tancuje při sjetym středu zadní pneu...stalo se mi to s mitas E07...po 18 000Km byla motorka ve vracečkách neovladatelná...byla prostě hranatá místo kulatá...

banditt (77) napsal 22.04.2015 v 18:22

mRKEF,promysli si to svoje moudro ještě jednou
Čím víc je pneu sjetá na středu,tím menší je rozdíl v obvodový rychlosti na bocích...takže šup zpět na základku

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 22.04.2015 v 17:22+1

ted sme nakoupili skladovy 9 let stary Metzeler Racetec K1,2 a jsou to lepivky jako kdyby byly novy resp. urcite lepsi nez nejaky novy sportovne-cestovni

mRKEF (88) napsal 22.04.2015 v 15:54

Dobré pneu jsou základ. Není to sice levná záležitost, ale pokud si chce člověk jízdu užít a přežít, je to nutnost. Z vlastních zkušeností moc dobře vím, jak guma ovlivňuje jízdu. Kdysi na MZ251 jsem měl vzadu totální placku sjetou - moto se chovala hrozně - každé koleje a podélné nerovnosti motorkou házely sem a tam. Náklon = problém.

Na Dorsu pro změnu byly gumy snad ztvrdlé či co. Vzorek ok, ale neskutečně klouzaly, že jsem se bál většího náklonu. Po výměně za nové změna o 300 %.

Vliv gumy v náklonu si může každý snadno spočíst a ověřit matikou základky max sš. U krajů samozřejmě menší průměr = při stejné rychlosti moto více otáček kola. A pokud tvar pneu není oblý, dochází v podstatě ke skokové změně rychlosti = nečekané zpomalení v náklonu apod.

Na gumách rozhodně nešetřím a klidně je zahodím i se vzorkem, pokud už tvar není zdaleka ideální.

deluxa (347) napsal 22.04.2015 v 15:50-2+1

Heh tak ak vyrobca udava ze guma vydrzi 5rokov je to blud. Ja osobne si starsiu gumu ako 3rocnu nikdy neprezujem aj keby neviem co bolo. Vlastna skusenost a km a je jedno ako ju skladuju a kde bola. Proste ta guma casom tvrdne a nijako sa to neda zastavit, pri rovnakom type (napr. podla dot z tohto roku a z roku 2012) co by bolo podla tohto clanku ok uz ok nie je. Neskutocne rozdiely v prilnavosti a hlavne na mokru a menej spevnenych povrchoch. Inak dnes narazite na starsie gumy len v neakych vypredajoch ale presne tymto by som sa zosiroka vyhol. Clovek chce usetrit ale guma je ta cast motorky kde by sa setrit 100% nemalo...clanok fajn

Dudes (0) napsal 22.04.2015 v 15:25

Na úvod super, informácie pokope niekedy som to hladal po viacerých weboch...
Od ostatných, seikos a spol., rád sa dozviem niečo viac...

Steve-CZ (259) napsal 22.04.2015 v 13:11

Moc hezký článek, akorát se stářím pneumatik bych to neviděl tak jednoduše - jako že po 5 letech vyměnit, to fakt záleží na mnoha okolnostech.

RoumenS (153) napsal 22.04.2015 v 12:13

Seikos tim asi chtel rict, ze se nic noveho nedozvedel, ze? Ale jinak clanek dobry jako uvod do sveta pneu pri jejich nakupu. Cekal jsem teda, ze se take dozvim neco vic, ale to uz asi kazdy musi zkouset sam.

ajaj (8) napsal 22.04.2015 v 11:41-1+5

To víš, on ten dotyčnej všechno zná,všude byl a na všem jel.Takovej novodobej Všeználek.Jen se divím,že tada něco přínosnýho nenapíše ať se poučíme,myslím že prostor by mu tady dali.

JohnnyDark (0) napsal 22.04.2015 v 10:37

Jenom jsem cekal kdo prijde s tim ze to je clanek o nicem ... Pro nekoho o nicem a druhyho to muze k necemu nakopnout.

seikos (975) napsal 22.04.2015 v 09:46-16+3

tak jsem to přečet a dozvěděl jsem se, že jsem se vlastně nic nedozvěděl. Takový balast článek o ničem

DOMINATOR (1260) napsal 22.04.2015 v 09:19+1

Super článek myslí že ohledně pneu spoustu jezdcu moc neví a neuvědomuji si jak moc jsou podstatne dobré gumy pro jízdu a bezpečnost, aspon co tak vídavám co ma kdo obude na motorkach, nechtěl bych vidět statistiku kdyby existova za kolik nehod a smrtaku mohli sjete,staré,řezané,nevhnodne gumy.

VladaM (141) napsal 22.04.2015 v 08:21

Ostatně, je vidět už na pohled, jak je guma namaštěná kvůli lepšímu vyklopení z formy. Tenhle kluzký povlak potřebuje postupně ojezdit, což pár desítek kilometrů trvá.

Některé gumy už tuto vrstvu nemají! Výrobce to nepoužívá.
Třeba MITAS Sport Force+ nemá tuto vrstvu.
Osobně vyzkoušeno. Hned po přezutí jsem V DEŠTI A TEPLOTĚ KOLEM 10 st. při rozjezdu za to vzal dost ostře.
A nic, žádné protočení, žádný smyky, hned se dá jet.
I ty loňské bez + už neměly tu vrstvu. Dalo se hned po přezutí jet hodně svižně, žádné postupné ojíždění.




TOPlist