Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Članok OK , Keď zvýšim rýchlosť z 80 na 100 zmenou rozety tak určiťe nebudem nebezpečný ( to mam dole kopcom brzdiť aby som neprekrocil 80?) na ceste ba naopak splyniem z rychlosťou na komunikacii mimo obce a nebudem brzdiť nedočkavcov na ceste kde kazdy vas chce predbehnuť lebo max je 90 ,a pre ekologov jazdiťe na bicykly upravy tykajuce sa toho sú zanedbatelne ba smiešne oproti procesom od ťažby až po spracovanie k palivu , vyrobou pneumatík atď.
"pokles otáček po přeřazení bude větší", "rychlosti budou seskládaný těsněji za sebou". Uvědomil si někdo jaké jsou to nesmysly? Pokud změním celkové zpřevodování, tak se mi nikdy nemohou změnit rozestupy jednotlivých rychlostí ani celkové rozpětí převodovky.
Opravdu dobře napsáno gratuluji.A pro kritiky bych chtěl poznamenat,že jsem s motorkou jen jednou v životě navštívil servis a naposledy.Valili mi tam do hlavy takové nesmysly až mi padala brada.Holt kšeft je kšeft.A pro ty kteří by se nechali inspirovat článkem mám jednu radu:konstruktéři to mají dobře spočítané,takže při ladění je vždycky něco za něco,tak někdy drobná úprava,je lepší než z toho stavět jinou motorku!Mám to všechno za sebou a většinou když jsem laboroval,tak nakonec jsem nebyl daleko od originálu
Skvělý článek. Podstatou těchto článků je informovat ,nebo se podělit o zkušenosti a nabyté znalosti.Díky za to.Je na každém z nás ,jak s těmito informacemi dál naložíme.Dík za informace míchnuté lehce humorným nadhledem.
Když čtu některé příspěvky, tak nevím, zda si dotyční dělají srandu nebo to myslí vážně. Nemyslím si, že by tento server naváděl k tomu, co je ve článku. Navíc přímo upozorňuje, že těmito úpravami se stává vozidlo neschváleným pro provoz na cestách. Jen tak na okraj, co si budeme povídat, tyto a další zásahy a úpravy, často ještě víc brutální, jsou na Internetu a na Youtube po desítkách i stovkách. A tam je to jen tak, bez i toho mála, jakým je právě toto upozornění nebo vysvětlení, jak to udělat, aby to fungovalo. Spíše kladně hodnotím způsob, jak je článek napsán, že se server do něčeho takového pustil, některé připomínky, které jsou k věci. Kritizovat umí každý, napsat něco podobného jen hrstka. Jak jsou zrovna dva příspěvky níže, tak mohu jen dodat, že: koupit si jakoukoliv motorku nebo skůtr "v nádherném stavu" a potom nadávat, že předchozí majitel udělal prasácké úpravy, mi přijde jako reakce někoho, kdo šel, koupil a až dodatečně zjistil nebo mu někdo pověděl, že tam jsou tyto úpravy. Kdyby tomu totiž dostatečně rozuměl, nikdy by to nekoupil a nebo by následně nekritizoval, protože o tom musel vědět. Jako bych šel, koupil 15 let starého Itala s údajnými 15000 km na tachometru a pak jsem se divil, že je už aspoň po 3 výbrusu. A ten druhý zase má připomínky k věcem, které jsou běžné u mnoha motorek nebo skůtrů, protože se používá spousta pro náš trh necertifikovaných doplňků, upravených součástek, doma dodatečně upravených výfuků, na motorku použitých řídítek, které na ni nejsou určeny atd., atd. atd. Přirovnávat tyto úpravy k operaci slepého střeva je dost mimo mísu. Navíc spousta lidí chodí do rádoby motodílen, kde si nechají svoji moto upravit nebo opravit, protože v autorizáku by to bylo moc mastné. A že není později taková motorka prodejná? Viz případ Zemanek499 - ten ji koupil a teď si stěžuje. Jak jde vidět, jde jak upravit, tak i prodat. Možná s problémy, ale jde. Navíc jsou "úpravy" a "úpravy", kdy se dá stav vrátit do původního nebo alespoň podobného původnímu, a takové, které způsobí, že s takovým strojem by většina soudných lidí měla strach vyjet. Je to ale volba každého zvlášť. Kdo nechce, tak ať nedělá a nebo jen v rozumné míře. A kdo chce, ať si ji třeba přestaví na 2x větší obsah atd., ale ať se nediví, když bude mít problémy.
Někteří tím udělají ještě víc škody jak užitku. Koupil jsem XT v nádherném stavu, ALE! Předchozí majitel vyřezal výfuk, chybí kus airboxu a svody jsou modrý až ke katu jak je bohatá směs. Když je chudší tak chcípá. Mě teď nezbývá než zalátat tyhle prasárny.
V tomto případě bych rád souhlasil s High Octane. Trošku mě i překvapuje, že renomovaný server jako Motorkáři.cz si dovolí pustit článek, který je v podstatě amatérským návodem k tomu, jak si v dnešní době zadělat na potíže. Za další bych rád dodal, že na podobné úpravy a "ladění" to chce mít víc, než jen obecné technické povědomí. Ostatně slepé střevo si asi taky nenecháte vyoperovat od souseda, který se o tyhle zajímá.. A v poslední řadě, jak už tu řeklo víc lidí, v tomhle věku většina lidí nemá peníze ani na benzín, natož na poctivý servis, proto je nemyslitelné pořídit a udržet na živu např. vysokovýkonnou dvacku. Úplně na závěr bych jen rád dodal, že podobně "skvěle" upravená motorka je následně velice obtížně prodejná, protože 99% kupujících naopak vyžaduje stav pokud možno odpovídající sérii. To prakticky zamezí tomu, aby se vám investice do "tuningu" takového stroje v budoucnu aspoň trošku vrátila. Tak a teď do mě..
Technicky ok, ale bylo by dobré upozornit, že zmíněnými úpravami padá záruka a především motorka přestává být z hlediska zákona způsobilá pro provoz na pozemních komunikacích jelikož neodpovídá specifikací TP. Běžná silniční kontrola na nic nepřijde, ale pokud dojde k nehodě (a to i nezaviněné) a bude se dělat expertiza (a to u zranění asi bude) tak počítejte, že se na to přijde, a bude se na tom točit pojišťovna a bude krátit plnění a to i v případě, že je nehoda Vámi nezaviněná. Není lepší si počkat, udělat velký papíry a zatím jezdit legálně s tím co mám?
Super článek Sám ladím osminku druhým rokem a jsem už na dvojnásobném výkonu. Lze to, ovšem jak píše autor, otázka je cena. Patřím mezi tu hrstku "nenormálních" lidí, jak se zde píše, co jsou ochotni do dvacky dát i přes dvě kila. Prostě mě to stavění a předělávání baví i ve třiceti
Jen bych upozornil majitele skůtrů, co si přečtou o vyhození distanční podožky za variátorem a zvýšení maximálky, že:
a) u jistých skůtrů zde je podložka i kvůli vycentrování řemene, když ji vyhodíte, řemen bude šikmo a bude více namáhán a opotřebován, stejně jako vnitřek řemenic
b) pokud ji i tak vyndáte, je třeba ji vložit před matku co drží polořemenici na klice, jinak např. u Piaggia matka nedotáhne řemenici úplně a ta velmi rychle oholí tisícihran jak na polořemenici, tak na klice. Obrovská škoda jen kvůli podložce!
A když už se zde načalo prodlužování převodů, doplnil bych i výpočet převodů u skůtrů, protože ty nemají rozetu. Převody jsou zde primární a sekundnární a označeny jsou počtem jednotlivých zubů. Dále v originále mají zuby většinou šikmé, aby byly tišší a v tuningu jsou zuby příme, hlučnější, ale s menším třením.
Výpočet je zde:
Yamaha Aerox - originální sekundární převodový poměr je 3,07 při použití např. sekundárního převodu Stage6 15/39 tedy (1:2,60) je výpočet následující: ((2,60:3,07)-1)x(-100) = 15,31 % převodu bude tedy těžší o 15%.
bylo by dobré připomenout,že zvýšením maximálky,nebo výkonu se může pilot dostat do pořádného maléru,pokud nemá potřebné řidičské oprávnění na silnější stroj...
No nevim, jestli bych mladym klukum bez jakychkoliv zkusenosti doporucoval poustet se do vetsich akci. Ono takova kutilem neznalym napadena motorka je pak radost, kdyz to v servise po nich musite davat do kupy. Nekdy se toho da holt vic z*urvit nez vylepsit, kdyz nevite co a jak. (Namontuji otevreny hribek sani, kterej ani nemaji nijak osetren navic se rychleji zasira takze je za chvilku zabetonovanej)
Mladochum(nechci se jich dotknout, protoze jsou mezi nama i starsi, co se k motorce chovaji jak hovada) bych spis doporucil zamerit se na spravnou udrzbu a provoz(namazanej retaz, spravny tlak kvalitnich gum, pravidelne vymeny oleje/brzdovky/vody, poctive zahrivani apod...
Chapu na druhou stranu, ze kazdy chceme, aby to jelo o neco lepe, ale musim mit napred zvladnuty vyse uvedeny ukony a pak teprve budu vymyslet. Ano, znam i takovy, co si koupi "tuzing big powa cip vole", ale pak nemaji ani na vymenu oleje, nebo na to s*rou!
Moc pěknej článek A k tomu systému přisávání vzduchu do výfuku, či recirkulace splodin, jsou mezi námi i tací, co si myslí, že je to tam ku prospěchu motorky
clanok je napisany skvelo kto chce najde si v nom co potrebuje uz 5 rokov jazdim na 125cm³ a naozaj to nejde :D zo zaciatku jak som dostal vodicak som aj ja mal take umysli ale nejak mi doslo ze to je zbytocne este ked som vyskusal vacsie obsahy tak vykon 125 akoby ani nebol :) treba pockat
Taky souhlasím, že je to pěkně, místy vtipně, ale hlavně výstižně napsané. Takových článků více prosím
Je ovšem otázka, jestli takový hormonový bouřlivák s flexou nachystanou v ruce bude mít čas a prostor si to přečíst, protože přece "kámoš to udělal takhle (řízříz) a jede mu to jaxviňa a já to chci taky tak a hlavně rychle"
Pěkný a přínosný článek Tohle by si měl přečíst každej, kdo chce tunit malorážku předtím, než začne zakládat vlákna typu:,,jak otevřít cbr 125? Jak zvednout výkon u 125ccm? atd..."
Članok OK , Keď zvýšim rýchlosť z 80 na 100 zmenou rozety tak určiťe nebudem nebezpečný ( to mam dole kopcom brzdiť aby som neprekrocil 80?) na ceste ba naopak splyniem z rychlosťou na komunikacii mimo obce a nebudem brzdiť nedočkavcov na ceste kde kazdy vas chce predbehnuť lebo max je 90 ,a pre ekologov jazdiťe na bicykly upravy tykajuce sa toho sú zanedbatelne ba smiešne oproti procesom od ťažby až po spracovanie k palivu , vyrobou pneumatík atď.
"pokles otáček po přeřazení bude větší", "rychlosti budou seskládaný těsněji za sebou". Uvědomil si někdo jaké jsou to nesmysly? Pokud změním celkové zpřevodování, tak se mi nikdy nemohou změnit rozestupy jednotlivých rychlostí ani celkové rozpětí převodovky.
Opravdu dobře napsáno gratuluji.A pro kritiky bych chtěl poznamenat,že jsem s motorkou jen jednou v životě navštívil servis a naposledy.Valili mi tam do hlavy takové nesmysly až mi padala brada.Holt kšeft je kšeft.A pro ty kteří by se nechali inspirovat článkem mám jednu radu:konstruktéři to mají dobře spočítané,takže při ladění je vždycky něco za něco,tak někdy drobná úprava,je lepší než z toho stavět jinou motorku!Mám to všechno za sebou a většinou když jsem laboroval,tak nakonec jsem nebyl daleko od originálu
Skvělý článek. Podstatou těchto článků je informovat ,nebo se podělit o zkušenosti a nabyté znalosti.Díky za to.Je na každém z nás ,jak s těmito informacemi dál naložíme.Dík za informace míchnuté lehce humorným nadhledem.
Když čtu některé příspěvky, tak nevím, zda si dotyční dělají srandu nebo to myslí vážně. Nemyslím si, že by tento server naváděl k tomu, co je ve článku. Navíc přímo upozorňuje, že těmito úpravami se stává vozidlo neschváleným pro provoz na cestách. Jen tak na okraj, co si budeme povídat, tyto a další zásahy a úpravy, často ještě víc brutální, jsou na Internetu a na Youtube po desítkách i stovkách. A tam je to jen tak, bez i toho mála, jakým je právě toto upozornění nebo vysvětlení, jak to udělat, aby to fungovalo. Spíše kladně hodnotím způsob, jak je článek napsán, že se server do něčeho takového pustil, některé připomínky, které jsou k věci. Kritizovat umí každý, napsat něco podobného jen hrstka. Jak jsou zrovna dva příspěvky níže, tak mohu jen dodat, že: koupit si jakoukoliv motorku nebo skůtr "v nádherném stavu" a potom nadávat, že předchozí majitel udělal prasácké úpravy, mi přijde jako reakce někoho, kdo šel, koupil a až dodatečně zjistil nebo mu někdo pověděl, že tam jsou tyto úpravy. Kdyby tomu totiž dostatečně rozuměl, nikdy by to nekoupil a nebo by následně nekritizoval, protože o tom musel vědět. Jako bych šel, koupil 15 let starého Itala s údajnými 15000 km na tachometru a pak jsem se divil, že je už aspoň po 3 výbrusu. A ten druhý zase má připomínky k věcem, které jsou běžné u mnoha motorek nebo skůtrů, protože se používá spousta pro náš trh necertifikovaných doplňků, upravených součástek, doma dodatečně upravených výfuků, na motorku použitých řídítek, které na ni nejsou určeny atd., atd. atd. Přirovnávat tyto úpravy k operaci slepého střeva je dost mimo mísu. Navíc spousta lidí chodí do rádoby motodílen, kde si nechají svoji moto upravit nebo opravit, protože v autorizáku by to bylo moc mastné. A že není později taková motorka prodejná? Viz případ Zemanek499 - ten ji koupil a teď si stěžuje. Jak jde vidět, jde jak upravit, tak i prodat. Možná s problémy, ale jde. Navíc jsou "úpravy" a "úpravy", kdy se dá stav vrátit do původního nebo alespoň podobného původnímu, a takové, které způsobí, že s takovým strojem by většina soudných lidí měla strach vyjet. Je to ale volba každého zvlášť. Kdo nechce, tak ať nedělá a nebo jen v rozumné míře. A kdo chce, ať si ji třeba přestaví na 2x větší obsah atd., ale ať se nediví, když bude mít problémy.
Někteří tím udělají ještě víc škody jak užitku. Koupil jsem XT v nádherném stavu, ALE! Předchozí majitel vyřezal výfuk, chybí kus airboxu a svody jsou modrý až ke katu jak je bohatá směs. Když je chudší tak chcípá. Mě teď nezbývá než zalátat tyhle prasárny.
V tomto případě bych rád souhlasil s High Octane. Trošku mě i překvapuje, že renomovaný server jako Motorkáři.cz si dovolí pustit článek, který je v podstatě amatérským návodem k tomu, jak si v dnešní době zadělat na potíže. Za další bych rád dodal, že na podobné úpravy a "ladění" to chce mít víc, než jen obecné technické povědomí. Ostatně slepé střevo si asi taky nenecháte vyoperovat od souseda, který se o tyhle zajímá.. A v poslední řadě, jak už tu řeklo víc lidí, v tomhle věku většina lidí nemá peníze ani na benzín, natož na poctivý servis, proto je nemyslitelné pořídit a udržet na živu např. vysokovýkonnou dvacku. Úplně na závěr bych jen rád dodal, že podobně "skvěle" upravená motorka je následně velice obtížně prodejná, protože 99% kupujících naopak vyžaduje stav pokud možno odpovídající sérii. To prakticky zamezí tomu, aby se vám investice do "tuningu" takového stroje v budoucnu aspoň trošku vrátila. Tak a teď do mě..
Ladič ladí, ladič nečeká...
Technicky ok, ale bylo by dobré upozornit, že zmíněnými úpravami padá záruka a především motorka přestává být z hlediska zákona způsobilá pro provoz na pozemních komunikacích jelikož neodpovídá specifikací TP. Běžná silniční kontrola na nic nepřijde, ale pokud dojde k nehodě (a to i nezaviněné) a bude se dělat expertiza (a to u zranění asi bude) tak počítejte, že se na to přijde, a bude se na tom točit pojišťovna a bude krátit plnění a to i v případě, že je nehoda Vámi nezaviněná. Není lepší si počkat, udělat velký papíry a zatím jezdit legálně s tím co mám?
Super článek Sám ladím osminku druhým rokem a jsem už na dvojnásobném výkonu. Lze to, ovšem jak píše autor, otázka je cena. Patřím mezi tu hrstku "nenormálních" lidí, jak se zde píše, co jsou ochotni do dvacky dát i přes dvě kila. Prostě mě to stavění a předělávání baví i ve třiceti
Jen bych upozornil majitele skůtrů, co si přečtou o vyhození distanční podožky za variátorem a zvýšení maximálky, že:
a) u jistých skůtrů zde je podložka i kvůli vycentrování řemene, když ji vyhodíte, řemen bude šikmo a bude více namáhán a opotřebován, stejně jako vnitřek řemenic
b) pokud ji i tak vyndáte, je třeba ji vložit před matku co drží polořemenici na klice, jinak např. u Piaggia matka nedotáhne řemenici úplně a ta velmi rychle oholí tisícihran jak na polořemenici, tak na klice. Obrovská škoda jen kvůli podložce!
A když už se zde načalo prodlužování převodů, doplnil bych i výpočet převodů u skůtrů, protože ty nemají rozetu. Převody jsou zde primární a sekundnární a označeny jsou počtem jednotlivých zubů. Dále v originále mají zuby většinou šikmé, aby byly tišší a v tuningu jsou zuby příme, hlučnější, ale s menším třením.
Výpočet je zde:
Yamaha Aerox - originální sekundární převodový poměr je 3,07 při použití např. sekundárního převodu Stage6 15/39 tedy (1:2,60) je výpočet následující: ((2,60:3,07)-1)x(-100) = 15,31 % převodu bude tedy těžší o 15%.
Snad se nebude autor zlobit o mé doplnění
bylo by dobré připomenout,že zvýšením maximálky,nebo výkonu se může pilot dostat do pořádného maléru,pokud nemá potřebné řidičské oprávnění na silnější stroj...
No nevim, jestli bych mladym klukum bez jakychkoliv zkusenosti doporucoval poustet se do vetsich akci. Ono takova kutilem neznalym napadena motorka je pak radost, kdyz to v servise po nich musite davat do kupy. Nekdy se toho da holt vic z*urvit nez vylepsit, kdyz nevite co a jak. (Namontuji otevreny hribek sani, kterej ani nemaji nijak osetren navic se rychleji zasira takze je za chvilku zabetonovanej)
Mladochum(nechci se jich dotknout, protoze jsou mezi nama i starsi, co se k motorce chovaji jak hovada) bych spis doporucil zamerit se na spravnou udrzbu a provoz(namazanej retaz, spravny tlak kvalitnich gum, pravidelne vymeny oleje/brzdovky/vody, poctive zahrivani apod...
Chapu na druhou stranu, ze kazdy chceme, aby to jelo o neco lepe, ale musim mit napred zvladnuty vyse uvedeny ukony a pak teprve budu vymyslet. Ano, znam i takovy, co si koupi "tuzing big powa cip vole", ale pak nemaji ani na vymenu oleje, nebo na to s*rou!
dávám like! pěknou formou vysvětleno...i když se mně to netýká,tak jsem se rád přiučil
supersic58: nebo ku prospěchu životnímu prostředí... což v prvním případě není vůběc a ve druhém většinou něcozaněco
jednu část jsem si musel přečíst 2x...díra "za" filtrem (od motoru), alias před filtrem (z hlediska cesty vzduchu)
Moc pěknej článek A k tomu systému přisávání vzduchu do výfuku, či recirkulace splodin, jsou mezi námi i tací, co si myslí, že je to tam ku prospěchu motorky
Článek vystihuje princip, který se týká všech motorek-né jen malorážek .
Mel by povinne precist kazdej mladoch co kupuje padinu nebo dvacu!
SUPER clanok
vyborne
clanok je napisany skvelo kto chce najde si v nom co potrebuje uz 5 rokov jazdim na 125cm³ a naozaj to nejde :D zo zaciatku jak som dostal vodicak som aj ja mal take umysli ale nejak mi doslo ze to je zbytocne este ked som vyskusal vacsie obsahy tak vykon 125 akoby ani nebol :) treba pockat
Taky souhlasím, že je to pěkně, místy vtipně, ale hlavně výstižně napsané. Takových článků více prosím
Je ovšem otázka, jestli takový hormonový bouřlivák s flexou nachystanou v ruce bude mít čas a prostor si to přečíst, protože přece "kámoš to udělal takhle (řízříz) a jede mu to jaxviňa a já to chci taky tak a hlavně rychle"
Hezky a vtipně napsaný.Párkrát jsem se pousmál.Tohle téma je na foru probíráno dost často a tady je odpověď na drtivou většinu otázek
Pěkný a přínosný článek Tohle by si měl přečíst každej, kdo chce tunit malorážku předtím, než začne zakládat vlákna typu:,,jak otevřít cbr 125? Jak zvednout výkon u 125ccm? atd..."