globalmoto_duben_nolan




Vespa zrychlila Elettricu, pojede 70 km/h

EICMA bez Vespy, to by prostě nešlo. Italská klasika si na domácí půdu připravila tři nové barevné edice stávajících modelů Primavera, Sprint a GTS, do techniky se ale sahalo pouze u jediného modelu. Dost mu to prospělo.

Kapitoly článku

Elettrica 70 km/h

To je jméno, co? Čekali jsme nějaký Veloce nebo Settanta, ale Italové se s tím neprděli a rychlejší Elettricu uvedli prostě pod názvem, který říká vše bez nějakých kudrlinek. Opticky je pořád stejná, poznáte ji pouze podle přední pružiny, proužků na motoru a nápisu Elettrica v červené barvě.

Vespa prezentovala Elettricu poprvé jako koncept již před třemi roky, před dvěma bylo hotové finále, ovšem fyzicky se na trh dostala až letos. Přišla ve dvou verzích s 3,5kW motorem (špičkově 4 kW), které se lišily lehce svou maximálkou a brzdovou soustavou. Jelikož půlka evropského trhu stojí na strojích pro řidičské oprávnění AM, je Elettrica postavena jako padesátka a základní model tak má omezení na 45 km/h. Ovšem mohli jste si koupit i její rychlejší variantu, která má vyšší homologaci (a tím pádem i nutnost propojené brzdové soustavy), jenže ona zase o tolik rychlejší nebyla, když nabídla maximálku 52 km/h. Přesně tuhle verzi jsme v létě testovali i my a verdikt zněl jasně – skvělý skútr, jasná špička mezi elektrickými, ale kdyby jela aspoň šest pětek… A nestála těch ukrutných 180 litrů, ale to je zase další věc.

Italové evidentně neberou připomínky serveru Motorkáři.cz na lehkou váhu a dokonce si nás nadbíhají, neboť naše přání nejen splnili, oni ho ještě výrazně překročili. Rychlejší Elettrice prý na operačním stole zásadně optimalizovali všechny komponenty, které se podílejí na pohybu vpřed (a vlastně i vzad, vždyť má zpátečku), hrabalo se do motoru, řídicích center i battery-packu a výsledkem je schopnost dodávat dlouhodobě vyšší výkon, což umožnilo prodloužit celkový převod a to znamená jichž prozrazených 70 km/h. To už je sakra veselejší údaj, s tímhle se dá bezpečně žít i v divočejších metropolích. Vespa navíc říká, že akcelerace i start z místa jsou stejné jako doposud, což je super zpráva, protože v téhle oblasti jsme fakt Elettrice neměli co vytknout. Navíc je nyní skútr ještě o trochu tišší. Nezměnil se ani dojezd, v „plnotučném“ režimu Power je to 70 km, v režimu Eco potom 100 km. Ovšem pozor, Eco nyní neznamená 30, nýbrž 45 km/h. Tahle Elettrica už nám dává podstatně větší smysl.

Primavera Sean Wotherspoon

Každý, kdo se trochu zajímá o mladou módu, ví, kdo je to Sean Wotherspoon, americký designér oblečení, který rád dělá hodně barevné věci inspirované 80. a 90. léty. Já jelikož se o módu nezajímám a o mladou už vůbec ne, tak vím kulový a upřímně, ani mě to nestresuje. Nemusím totiž řešit, jestli tenhle skútr je vyroben ve spolupráci s mým idolem, nebo naopak týpkem, kterého bytostně nesnáším, a vidím jen takovou veselou barevnou Primaveru. Kdybych chtěl být jedovatý, řeknu, že můj kamarád je podobný designér, když jeho skútr úplně jiné značky vypadal dost podobně poté, co jej rozmlátil a následně sháněl levné plasty přes internet, ale jedovatý nebudu a raději se soustředím na to, ty ráfky jsou fakt pěkné, nosič praktický a sedlo semišové. „Šóna“ bude Vespa vyrábět ve všech motorizacích jako kteroukoli jinou Primaveru, spolupráce však šla ještě dál a ke skútru si budete moci pořídit i kalhoty, mikinu a několik triček Mady by Sean Wotherspoon.

Primavera 125 (RED)

Ta závorka není omyl, nýbrž název nadace založené v roce 2006, která podporuje boj proti AIDS v zemích, kde je to potřeba. Spolupráce s Vespou se datuje již do roku 2016, kdy vznikla speciální edice jedinečné 946, teď si v celé červené včetně nubukového sedla budete moci pořídit i podstatně dostupnější Primaveru.

Racing Sixties

A teď něco pro sportovně laděné skútristy. Modely Sprint a GTS Super si budete moci pořídit také v barevném provedení nazvaném Racing Sixties, což snad nepotřebuje přeložit ani ten největší jazykový analfabet. V nabídce budou dvě verze pro každý model, elegantnější tmavě zelená se žlutými pruhy a dynamičtější bílá s červenými. Obě se potom budou moci pochlubit navíc nubukovými sedly, zlatými ráfky a matně černými doplňky, jako jsou madla pro spolujezdce, rámečky světel, kryt motoru nebo zpětná zrcátka. V designu Racing Sixties bude k dispozici navíc celá kolekce oblečení a dvě helmy.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 3 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Kytí přispěla 6 Kč
Guzo přispěl -3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist