globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5074) napsal 11.12.2018 v 22:15

Tak jsme se od odborníků na slovo vzatých dozvěděli,
že (cituji) "Čas od času zahoří elektromobily i jiných značek
než Tesla, ať už při nabíjení v garážích, nebo přímo na silnici "
a ke vznícení baterie obvykle dojde nadměrným zahřátím
při nabíjení , pokud dojde k poruše jejího chlazení ,
nebo při nadměrném vybíjení prudkou akcelerací .
P.S. Neměl jsem dosud ponětí, že baterie e-automobilů
(i motocyklů ?) mají nějaký systém chlazení ...

honza.tar (15) napsal 11.12.2018 v 19:44

Nehořlavé ještě nikdo nevyrábí
Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/
Písek to uhasí
https://www.youtube.com/watch?v=Duxwl4t-n-Q
Kolik je potřeba úsilí pro uhašení
https://www.youtube.com/watch?v=FTjGArdI9ho
Průmyslové vydrží víc, ale mají horší poměr kapacíta / váha
https://www.youtube.com/results?search_query=battery+destruction
Baterie HE3DA – zátěž, zkrat a crash test
https://www.youtube.com/watch?v=8AtSMFCD5oY&t=1736s

IvanDvoutakťák (5074) napsal 11.12.2018 v 12:15

"Nemůžu se nevrátit" ke zdejší Soccerově zmínce dne 9.12.2018
o oficiálním doporučení výrobce e-automobilů TESLA, havarovaný - hořící vůz
zaplavit vodou ...
Nedokážu si totiž dost dobře představit "reakci" té obří lithiové(?) baterie, když
motocykl, ať sériovky nebo závoďáku, když dostane pořádnou "šupu" po pádu
jezdce ve vysoké rychlosti ... Nějakým speciálním ochranným rámem ta baterie
vybavena asi nebude už proto, že hmotnost e-bajků je i bez něj už hodně velká .

standavfr (96) napsal 10.12.2018 v 16:43

Souhlas s Petřičákem.Jinak skútr na elektriku chápu,supersport ne.Dokud se bude kouřit s komínů uhelek tak nás elektrika nespasí, nemluvě o baterkách atd.

nevo7 (95) napsal 10.12.2018 v 15:14

Arc Vector pekný, ideál do scifi filmu.

Petřičák (184) napsal 10.12.2018 v 13:37-4+4

Tak jsme si s účastí přečetli brek redakce nad tím jak nevděční čtenáři hejtují jejich články. Docela by mě zajímalo, co si mám pod tímhle přiblblým anglicizmem představit. Nazývat konstruktivní kritiku hejtem může leda pubertální uživatel Fejsbůčku. Protože když už člověk redakci upozorní na konkrétní nedostatky, které její výtvory mají, tak se žádné rozumné reakce nedočká - v poslední době už se to jen přechází mlčením... Stavět se předem do role oběti a nasazovat čtenářům psí hlavu je jednou z nejstarších manipulačních technik. Zkuste se propříště raději zamyslet nad tím, jestli ta kritika náhodou není oprávněná a nedělat ze sebe ublížené chudáčky.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 10.12.2018 v 09:23

Stadakk11 (277) napsal 10.12.2018 v 08:52

IvanDvoutakťák: Na druhou stranu je moc dobře, že ceny elektrobiků jsou tak vysoko a že jsou nedostupné pro většinu populace. Snad to tak zůstane co nejdéle

IvanDvoutakťák (5074) napsal 10.12.2018 v 08:17

Takže výměna argumentů, Stadakku, i mezi zarputilými odpůrci "elektriky",
může pokračovat :
nevím tedy "kde se vzala" na výstavě v Itálii(!) ta šílená cena za ArcVector
90tis.GBP - v EU snad měla být v Euro , ale z titulu mých přátelských
kontaktů s britskou bajkerskou komunitou, trvající od začátku 70.let mohu
bez rozpaků uvést, že už pouhých 9tis.GBP za jakýkoliv normální(!) bajk
je i pro britské velké fandy jedné stopy tak říkajíc "na limitu" a tak si říkám,
pro koho je např. ArcVector vlastně určen
Navíc pomíjím "detaily" jako např. cenu a umístění zmíněné rychlonabíječky,
když ji šťastný majitel ArcVectoru "asi" nebude vozit sebou, aby byla
k dispozici když mu "dojde šťáva"

Stadakk11 (277) napsal 09.12.2018 v 23:10

No...musím říct, že ač jsem zarputilý odpůrce elektriky, tak klobouk dolů nad Arc Vector. Design je na jedničku až na tu cenu...ta to zabíjí.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 09.12.2018 v 19:46+2

Frankie : když si establišmenty nevolených orgánů evropských i světových institucí
a jim slepě oddaných BEZDĚTNÝCH členů vlád myslí, že něco "vytlačí", tak prosím,
ALE ZA SVÝ (peníze) a NE OPĚT (jako např. řešení řecké finanční krize) NA ÚKOR
DAŇOVÝCH POPLATNÍKŮ .
Že lze dosavadní energetické zdroje z fosilních paliv nahradit těmi "čistými", když
současně bude zcela utlumena energetika jaderná, jak bylo "vyhlášeno" např.
ve Švédsku a Německu, tak to mohl vymyslet jedině "pacient MUDr Chocholouška" ...

ČTK - 24.11.2018
Německé automobilky chtějí v příštích dvou letech investovat do elektromobility
až 40 miliard eur, což je v přepočtu bilion korun.

Počet nabízených elektrických modelů plánují ve stejné době zvýšit z dnešních
zhruba třiceti na 100. Dle šéfa sdružení automobilového průmyslu VDA Mattese
německé automobilky usilují o znovuzískání důvěry, ztracené kvůli dieselgate.

Miliardové investice by se měly promítnout mimo jiné do toho, že v roce 2030
budou elektromobily tvořit cca 30% nových aut na německém trhu,
namísto dnešních méně než dvou procent.
Takovému vývoji je ale nutné zásadně přizpůsobit infrastrukturu.

„Dnes je 76% všech evropských nabíjecích stanic ve čtyřech zemích,
Německu, Francii, Nizozemsko a Británii. I v SRN se ale jejich počet musí
dramaticky zvýšit, aby dokázaly obsloužit takové množství elektromobilů.

Aby toto zajistila čistá elektřina, je také nutné zvýšit počet větrných elektráren
z dnešních cca 30 tisíc na 84 tisíc, nebo jinak posílit jiný zdroje čisté energie.

Pro spolehlivou funkčnost t.zv. autonomních vozů, na jejichž vývoj se německé
automobilky chtějí soustředit, je také potřeba výrazně zlepšit plošné pokrytí
SRN vysokorychlostním internetem, než jaké je dostupné dnes."

( Stačí ??? )

Frankie (731) napsal 09.12.2018 v 18:44+1

Přesně jsi to vystihl ! Nejde vlastně ani tak o ty elektromotorky jako takový, nebýt šílených cen baterek, taky bych to zkusil, taková elektrická kroska do lesa je sen. Ale !
Jde o ten umělý tlak s jakým se to prosazuje. Někdo prostě rozhodl, že vytlačíme spalovací motory a nahradíme je elektrikou místo toho aby to nechali na postupném vývoji techniky a trhu.

"Spasíme svět i kdybychom ho měli zničit."

Éra jediného správného názoru je naštěstí už pryč, přesto, nebo právě proto je na umělé vnucování čehokoliv spousta lidí citlivá.

Ale chápu redakci, že o tom pořád tolik píše, jednak se toho mimo sezónu už tolik neděje a tak se pořád probírají novinky na výstavách a hlavně si nemůžou dovolit zůstat pozadu a tvářit se, že tu žádná elektromobilita není...

soccer (480) napsal 09.12.2018 v 18:33

Me na elektromobilite ( dvoustope i jednostope ) vadi hlavne ten tlak politiky a uradu na vyrobce i spotrebitele... Ten tlak je cim dal vetsi a neni ( pravdepodobne ) bohuzel do budoucna jednou z variant, ale proklamovanou JEDINOU variantou...

Cele to dost smrdi korupci na nejvyssich mistech politiky , zvlaste v EK a EU parlamentu. Je to stejne jako bioslozka do benzinu a nafty, davno se vi, ze bioslozka uhlikovou stopu vyrazne nesnizuje, a presto budou z narizeni ouradu zvysovat podily bioslozky.

Stejne tak elektromobilita... Baterky budou neobycejne neekologicky prvek jak pri vyrobe ( tezba, zpracovani ), tak pri havarce ( TESLA dolorucuje jejich horici auto ZAPLAVIT vodou !!! ) a pak v likvidaci... Tyto parametry ale nikdo z pantatu EU a nekterych zemi proste nebere v potaz... Snizime emise , ale ve finale bude jedovata voda...

Jinak me technika elektromotorek vcelku zajima, ale jen jako technicka zajimavost...

LostSoldier (-10) napsal 09.12.2018 v 18:26

Převodovka mi bude u těch elektrik fakt chybět Je to smutný.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 09.12.2018 v 17:54-1+2

Tato fotografie e-bajku (i bez toho comics-titulku) dobře ilustruje v čem je podstata
byznysu, respektive současného "bůmu" e-mobility :
do "očesaného" původního motocyklu je nabastlený e-pohon, což komplet vychází
z výrobního hlediska ještě levněji než bajk se spalovacím motorem,
ale protože (prý) nastala "doba ekologické e-mobility" , je cena naopak podstatně
vyšší než bajk se spalovacím motorem a zaplatí ji ti, kteří se nechali zpracovat "mejnstrímem", že tyto kompiláty bývalých motocyklů, drahé baterie a levného elektromotoru budou mít ekologický provoz.
Jakoby tu spotřebovávanou elektrickou energii nebylo nutné vyrobit ...

hrochi (155) napsal 09.12.2018 v 17:20+1

Destroyer (237) napsal 09.12.2018 v 15:34

V uvode to Honzis pekne zhrnul a verim ze tych hejtov tento krat bude snad menej. Elektromobilita na plno funguje aj na Aliexprese, uz len cakam kedy sa na tie elektricke kopie malych sportov zacnu lepit znacky tych vyrobcov, na ktore sa podobaju - R3 / Ninja 300 a pod. V Cine je to asi hitom, viem si predstavit ze taka elektromotorka v 20 milionovom centre vie pekne usetrit naklady na prepravu z/do prace. V Europe mame tiez preplnene centra miest tak kupny potencial by tam mohol vzniknut - schvalne si pozrite tie ceny (teda bez typoveho scvalenia EU).
Mimochodom prve elektricke supersporty ktore zavodili TT Zero su vystavene technickom muzeu v Nemeckom Speyeri
...ja si viem predstavit tie redukovane naklady na servis, pre hobika-okruhara je to celkom zaujimava varianta.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/TT_Zero

Quad (12) napsal 09.12.2018 v 15:06

Nemam nic proti elektrice, problem mam s tim,ze tyhle elektrobajky jsou pekne hnusny na pohled (ošatka s baterkou a kolem rám)

Frankie (731) napsal 09.12.2018 v 12:51

Sleeper:
nakreslil bych jí k hlavě bublinu a pak vyhlásil soutěž o nejlepší text do ní
Za mě jednoznačně: "posaďte mě radši na Ducati"

Jinak se mi líbil úvod článku, jak se redaktoři baví o čtenářích, kteří si stěžují na elektriku. Ano, motorkáři jsou konzervy

ŽABOŇ (-2) napsal 09.12.2018 v 12:19

Bože bože kam se ten svět sere to je sraček!!! Motory z pračky a aku na hovno to je hrůza

SLEEPER (1002) napsal 09.12.2018 v 12:09

Mno teda ta babofka na obrazku c. 42 se netvari uplne nadsene.

e: 42 u kompletni galerky




TOPlist