globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
cicolably (5) napsal 07.01.2019 v 23:56

ja som dal do Monstra Brisk BOR12LGS PREMIUM a pravdu povediac ide to lepšie ako na NGK či Denso

Bakoun (1) napsal 06.09.2017 v 15:10

Targus: bohatá směs, špatná tepelná hodnota svíčky, zesláblé magnety v rotoru, zapal. cívka daleko od rotoru, mezizávit. zkrat atd. Svíčkou to nebude. A zdravé zapalování musí být schopné nastartovat i s 1 mm vzdáleností na svíčce. takže opravdu budeš mít problém v zapalování.

A seřízením myslím kombinaci předstihu, bohatosti směsi (ten plíšek, jak ty říkáš, trysky, jehla) + průchodnost airboxu. Některé pionýry měly airboxy s několika dírama a ucpávkama. To byl další prvek.

Jak říká jeden ladič: "Padesátka je o ladění detailů"

pozdnímíza (16) napsal 31.08.2017 v 18:59

No já ve své Yamaze SR 400 používám svíčky NGK a je na nich napsáno made in Japan a pak mám tu samou náhradní made in France, takže žádná Čína. JInak do aut jsem často používal tehdy ještě PAL a nyní BRISK a nikdy žádný problém, prostě chce to dodržovat správné osazení a i jinak mít motor v pořádku a nebylo nikdy co řešit. Pokud máš roštelovaný karbec, zapalování v hajzlu aj., tak ani svíčka ze zlata od toho nepomůže.

jezdec68 (3) napsal 31.08.2017 v 14:19-1+1

Nemám to do Tábora daleko a tak si tam v případě potřeby i pro jejich svíčky zajedu. NGK jsem vyházel pro nespolehlivost ( jsou z Číny), stačí při startování neopatrně přidat plyn a jsou hned ulité. BRISK je ve světě vyhledávaná značka, pro svoji spolehlivost.

Kybergreg (88) napsal 31.08.2017 v 11:45

Mě ani kámošovi teda v 350/640 Brisky moc dobře nefungovaly. Zkoušeli jsme experimentovat i s jinými tepelnými hodnotami, ale s Briskama jsme měli vždy nějaké problémy. Zkoušeli jsme i jiný výrobce jako Champion, ten už byl lepší, ale nakonec jsme skončili u NGK, které jsou bezproblémové. Nevydrží sice tolik, abych na jedněch objel svět (podle mě jsou jejich killing faktor vibrace), ale já toho najezdím hodně málo a náhradní vždy vezu s sebou, a hlavní pro mě je, že nevynechávají při jakékoli zátěži (to byl problém s Brisky). Dost mě překvapilo, že na jedněch Briskách Pavel objel celý svět, ale měl trochu jiný motor a taky jak známo v socialismu často platilo, že co výrobek to originál, takže co chutnalo jednomu motoru nemuselo chutnat jinému byť by to byl stejný typ.
A auta mám japonský, takže tam automaticky dávám japonský svíce - NGK, Denso, podle (nejen) mých zkušeností japonský motory v autech (o moto takový přehled nemám) nejlíp fungujou s japonskými svíčkami.
Když jsem měl Š130 s LPG, tak tam jsem měl Brisk Silver a s těma motor fičel pěkně na benzín i na plyn.

Deyva (3) napsal 31.08.2017 v 10:55

Jak jsem psal níž, předevčírem jsem z brisk.cz e-shopu objednal dvě NR15S svíčky - už je mám doma... Tak jsem zvědavej, až dojedu z práce a nahodím je na Džawu namísto klasik N15C

GL1 (15) napsal 31.08.2017 v 06:32

článek moc hezkej, svíčky BRISK nemůžu posoudit, dávám NGK, které měním jen kvůli intervalu, závada se zatím nevyskytla

mzxy (12) napsal 30.08.2017 v 19:21

svíčky Brisk jsou kvalitní, můj Stadion,Jawetta i Babeta na ně bez problémů startují, důležité je přemýšlet a až poté koupit svíčku s tou správnou tepelnou hodnotou, chybně zvolená tepelná hodnota způsobuje, že zapalování prostě vysazuje, a to v podstatě olamžitě i u nové svíčky...chvilku to jiskří, chvilku to nejiskří, fichtl jede a pak nejde...to ví kazdý kdo má nějakého fichtla a zkoušel někdy různé svíčky...a když máte starou PAL-ku a nechce se vám hledat informace hak jsou dnes označena zapalovací svíčka...je to skutečně jinak než před 30 lety...mimochodem, tu PAL-ku nebo BOSCHKU si tam nechte, když funguje ...jaký máte důvod cpát tam novou BRISK-u ?
A stržení závitu v hliníkové hlavě zabráníte tak, že budete přemýšloet...kdo přemýšlí ten chápe že hliník není ocel a bude utahovat svíčku s citem, nejlépe s momentovým klíéčem...koupit jednoduchý klíč proteco za několik stokorun vyjde levněji než oprava hlavy válce

vilemx (228) napsal 30.08.2017 v 19:00+1

Targus> Podle článku do Fichtla patří slídová rozebíratelná, typ 514. Jestli ty tam necpeš něco modernějšího

Targus (429) napsal 30.08.2017 v 17:46-3

Bakoun:

Přihnutí plíšku pod plovákovým ventilkem a přeměření svíčky nazýváš seřízením motorky?
To snad ne...
Svíčky měřím automaticky na jakémkoli motoru, při jakékoli výměně. Samo, že mají různé vzdálenosti elektrod. Ty staré to měly dokonce namalované na krabičkách.
A pokud dáš na fichtla svíčku s mezerou 0,7 mm, nenastartuješ ani náhodou. A i kdybys nastartoval, nevysvětluje to skutečnost, že ta svíčka prostě za pár dnů umře. Pokud je nastavená blbě od začátku, neměla by ta mašina jet už po prvním oživení.

Bakoun (1) napsal 30.08.2017 v 09:58+1

Targsu: Ze nejde. Ba naopak. Tyhle jsou stroje jsou zvlast na hladinu v karburatoru, vzduchovem filtru a elektrodove vzdalenosti sakra haklive. Kolik mas elektrodovou vzdalenost? U pionyra ma byt 0,4 mm. V zakladu ty svicky maji kolem 0,7 mm. Musi se sklepavat, jinak to poradne nefunguje, kor kdyz magnety v rotoru jsou uz unavene.

Osobne davam Brisky do Mazdy, KTMky, vsech CeZet i v zavodnim pionyrovi tocicim 11k ot/min jsem je jezdil.

Takze bacha na tepelnou hodnotu svicky a elektrodovou vzdalenost.

shadow_7pade (25) napsal 30.08.2017 v 09:17

clanok vyborny

JohnnyS08 (219) napsal 30.08.2017 v 07:54

Targus> Nevim, nemam křišťálovou kouli. Ale normální to neni. A s tou třindou už vůbec ne...

Targus (429) napsal 29.08.2017 v 23:24-2

JohnyS08:
Tak mi teda řeknětééé, kde je primární chyba, když ne ve svíčce.

Fichtl i Babetta jsou stroje, které prakticky nelze blbě nastavit, co se týká paliva i vzduchu. Vše je řádně vyčištěno, vše je origo, žádné bastlení a tuningy. Na fichtlu je komplet nová elektrárna včetně kabeláže, na bábě je vše origo, má najetý teprv jeden jediný tisíc km.
Co se týká mé osoby, kdysi dávno mi nejdéle ve fichtlu vydržely Pal N7Y, ale taky to nebyla žádná hitparáda. Myslím, že snesly 500 km max.. Pak už to prostě nejelo, kuckalo, blbě startovalo a můj těžce zánovní stroj se výkonově propadl do průměru dvacetiletých křápů, na nichž se trojka řadila jen z kopce.
Dnes mám v třindě patnáctky s bezkontaktem a bez nových náhradních nejedu ani do trafiky pro cigára, tak jsem vyléčený.

alesmoto (36) napsal 29.08.2017 v 23:21-1+1

Brisky jsem zkoušel. V Yamaze DT, kde původní, mnoho tisíc km sloužící svíčku jsem vyměnil jen tak preventivně. Po pár stovkách kilometrech šla zase ven - měla po životnosti - vypařila se středová elektroda. Přitom byla zbarvená pěkně do zrzava.
No a další pokus byly svíce Brisk v XJ600. Bylo třeba poštelovat karbecy, tak jsem věděl, že půjdou svíčky pro kontrolu párkrát ven. Tak jsem je ani moc neutahoval. Přesto se při třetí demontáži ukroutil závit. bylo s tím sakra hodně práce ji z hlavy vydolovat ven. Obě je mám pro výstrahu v regálu a zase dávám jen osvědčený Denso.

Steve-CZ (259) napsal 29.08.2017 v 22:41+2

Ve všech dvoudobých motocyklech jsem dávno Brisk opustil, používám jedině Denso.

Eastrider (1) napsal 29.08.2017 v 22:22

Ešte mám jednu PAL-ku, asi N7R. Inak, ako písali predo mnou, Felda, Jawa, kultivátor (B&S) fičia na Brisk. Mám ešte Hondu, tej ale NGK voľako nechutí. Denso (pôvodne NipponDenso) dajme tomu, ak nájdem ekvivalent, pôjde tam Brisk.

Článok aj autor

Matess727x (21) napsal 29.08.2017 v 21:32+1

Nedávno jsem zajel přímo do Brisku,...bo jsem z Tábora, že bych chtěl svíčku do Hondy MSX 125 (taková ta "nová" Monkey),...oni že jí nemají v tabulkách. Pak mi ale nějakou svíčku prodali,...že ta by tam měla jít,...když jsem jim říkal, že stejnej motor je v Hondě Innova. Tož jsem jí tam našrouboval,...ujel asi 10 km a svíčka přestala pálit. Tak jsem jí vrátil, oni ji prohlédli a vrátili mi dvě stovky. Víc už to pokoušet nebudu,..mám tam Denso

chfox (7) napsal 29.08.2017 v 20:00

Jezdim "brisk" ve všem co jsem měl a nemůžu vynachválit. Ani fireblade si nestěžuje. Samozřejmě ty co tam patří ( na to mají tabulky ekvivalentů) a měnit dle předapsaných intervalů.

Stadakk11 (277) napsal 29.08.2017 v 18:33

Mašer: NKG je nějaká nová značka? nebo je to třesem rukou projížďce na velkém dvouválci ( někdy to také tak mám )

Mašer. (24) napsal 29.08.2017 v 18:14

Auta (Ford a Fiat) jezdí na Brisk a to úplně bez problémů. Yamaha má NKG ...

Piki (61) napsal 29.08.2017 v 18:07+1

Fandím každému kdo se snaží o něco zlepšit náš obraz ve světě...

JohnnyS08 (219) napsal 29.08.2017 v 15:37+1

Pokud někdo mění svíčku ve fichtlu co dva dny, tak není primarní problém ve svíčce (pokud to teda vůbec je vhodná svíčka)...

Yura (239) napsal 29.08.2017 v 15:27+4

nemohu říct nic proti Briskům... moje zkušenosti jsou pozitivní. V dobách mého dětství, kdy ještě měly název PAL, u nás jezdily prakticky ve všem, co tehdy bylo v baráku k dispozici - Jawa 250, 350, fichtl, babeta, embéčko, Š 1202, Vari, později i Š Favorit. Pouze motorové pily měly svou původní "zápaďáckou" svíčku. A dnes, když dojde k intervalu výměny, vkládám zase naše svíčky, teď už Brisk - jezdí na ně obě Viraga, Fábie, Yeti, mám to v sekačkách, leta jsem je bez problémů používal i v pežůtkovi 106. Nevzpomínám si, že by někdy dělaly vážné dlouhotrvající potíže...Je pravda, že nemám nijak moderní a nové motorky a auta, ale u mě prostě Brisk zajišťuje mobilitu rodiny a živnosti, a opravdu bez problémů - zatím.

BožíJezdec (21) napsal 29.08.2017 v 14:37

Popravdě vůbec nevím jaké svíčky jsem posledních 17 let používal a to je vlastně dobře.

Deyva (3) napsal 29.08.2017 v 14:01

Do klasických strojů, jako Jawa Mustang, 350/640, Fortschritt fréza je dávám... Na Fortschrittovi jsem ji utavil jednou za poslední tři roky, na Jawě jsem sice dával nový, ale vlastně nebyl ani moc důvod, jen jsem potřeboval mít jistotu, že svíčkama to nebude . Za těch pár korun mi přijdou fajn a po přečtení tohohle článku jsem zavítal na stránky Brisku a díval se, jestli do Jawy nemají nějaký "lepší" - no našel jsem NR15S, tak jsem je objednal, zkusíme a uvidíme

limak75 (11) napsal 29.08.2017 v 13:27+1

Preferoval bych český produkt kdyby fungoval, což jsem zatím poznal jen u Škody Favorit, jinde ne.

Milosek.m (1) napsal 29.08.2017 v 13:15

Ja mel brisk v natuneny stodvace a kamarád v erku a nic jinyho v tom nefungovalo tak dobre.
Asi po 13 letech jsem si na to vzpomel když jsem měnil svice na rsv a ta co vyváděla z briskama bych nikomu nepral,nez jsem na to prisel proc to po ohrati nejde vytočit vic jak do 7t/ot a skube ,malem jsem uz na pomoc volal vestce a vkostele termín pro posednuti zlym duchem;)

Vapik (3) napsal 29.08.2017 v 12:46+3

Nazdar, do všech motocyklů a automobilů používám Brisk s naprostou spokojeností již po mnoho let. Jen tak pro zajímavost aktuálně jsou nasazeny v Jawa 350/18, Jawa 21, Jawa 350 SV, Gilera 125 Sport Honda 750CBX, Volvo XC 70, v závodních Suzuki SV 650, Jawa 350 S554, ČZ 175 katalog a dále v sekačkách, pilách a centrálách. Za posledních 10 let se nestal případ, že by mi odešla. Asi mám šťastnou ruku Heki :D.

Heki (401) napsal 29.08.2017 v 12:37+1

Mám podobnou zkušenost. Kdysi na fichtlu mi svíčka brisk pravidelně odcházela co měsíc. Vyřešila to svíčka Bosch, která funguje dodnes. Podobně poté na MZ mi také lépe fungoval (východo)německý Isolator. Když se mi pak jednou povedlo koupit svíčku už z výroby vadnou, ztratil jsem v Brisk důvěru a už kupuji jiné značky. Přestože jako patriot bych rád kupoval tuzemské výrobky, s konkurenčním NGK jsem ještě vedle nešlápl, takže měnit nebudu.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist