Z legendární Hondy Super Cub se stal historický TT speciál

S pětaosmdesáti miliony vyrobených kusů, řadí se Honda Super Cub mezi vůbec nejoblíbenější motorky historie. Legendární stroj s motorem zavěšeným pod spodní trubkou rámu, stal se pověstným pro svou výdrž a každodenní využití. Není proto divu, že se svět hemží i různými úpravami.

Z legendární Hondy Super Cub se stal historický TT speciál

Jednu z nich předvedla i známá firma Deus Japan. Zde si vzal Matthew Roberts na paškál klasickou padesátku z roku 1961, kterou přestavěl na funkční okruhový stroj, inspirovaný závodními speciály let padesátých a šedesátých. Příznačný název jeho stavby zní „Světluška“.Asi netřeba zdůrazňovat, že na motorce nezůstal kámen na kameni. Celý rám byl přepracován, a co je podstatné, přibyl mu funkční a designový prvek v podobě vrchní části. Dlouhá „traverza“ se nerušeně táhne od řízení až po zadní kolo a ukrývá palivovou nádrž, baterii a veškerou další elektroniku. V zadní třetině, nachází se vykousnuté sedlo pro jezdce, jen decentně čalouněné červenou kůží. Aby se ušetřily cenné kilogramy, je vrchní část celá konstruovaná jako kompozitní monokok, ručně vyrobený za použití epoxidu.Když už došlo na rám, bylo potřeba samozřejmě vylepšit i odpružení a další prvky. Originální středy kol jsou vpleteny do nových ráfků od DID a zavěšeny vpředu do vylepšené vidlice, vzadu potom do originální kyvky, odpružené závodními plynovými tlumiči. Původní pozice jezdce jako na mopedu, byla notně upravena vzadu umístěnými stupačkami a nízkými řídítky. Přítomny jsou jen zcela základní ovládací prvky, plus původní rychloměr, stylově zasazený před nádrž.

Čtyřtaktní jednoválcová padesátka s OHV rozvodem, která dodává hybnou sílu, zůstala více méně původní. Motor byl však trochu poladěn a jeho objem byl navýšen na 60 ccm. Přesně takové zvětšení totiž povolují regulace pro závody strojů Super Cub.Ač se to zdá nepravděpodobné, tento stroj skutečně funguje v ostrém závodním nasazení. Kultura kolem Super Cubu došla v Japonsku tak daleko, že vznikla samostatná závodní série. A přesně té se Světluška zúčastňuje v kategorii, určené pro stroje vyrobené do roku 1964. Světla potřebná pro ježdění po silnici jsou jednoduše vyjímatelná, karburátoru se sundá vzduchový filtr a ponechá co nejlepší přísun vzduchu. Tolik tedy k tomu, jestli se s motorkou jezdí. Jezdí, a to dokonce hned ve dvou režimech. Zatímco o víkendech lítá Světluška po trati, přes týden může klidně dojíždět do práce.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.50
Známkováno: 12x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist