journeyman_brezen




The Revival Six – ufoun, co zvládá i okruhy

Na nabité scéně motocyklových staveb se cení každý kus originality a vlastního designu, ovšem jen poměrně zřídka sáhnou stavitelé po tolik extrémním pojetí, jako v případě „The Six“ od texaských Revival Cycles. Jejich stroj možná vypadá jako „král muzeí“, jenže cílem bylo, aby forma nevytlačovala funkci.

Celý projekt vznikl na míru konkrétního zákazníka – jistého pana Haase. Sběratel jedinečných motorek a majitel vlastního muzea přišel za Revival s vizí, která spočívala v unikátním kapotovaném motocyklu Majestic, vyráběném ve Francii na přelomu dvacátých a třicátých let minulého století.
Ačkoliv se Revival od formy Majesticu do určité míry odpíchnuli, výsledek nakonec vyšel zcela jinak. Když totiž začaly pod rukama stavitelů vznikat díly šasi, padlo rozhodnutí, že by byla velká škoda zakrýt čistou a elegantní mechaniku karosařinou. Od původního nápadu s aerodynamickým karbonovým „deklem“ bylo proto upuštěno.


Na odiv je vystaven hlavně motor, tvořící nejen pohon, ale také podstatnou nosnou část jednoduchého a čistého šasi. Aby byla jedinečnost celého stroje podtržena, padla volba na legendární litrový šestiválec z Hondy CBX, výhružně trčící do stran. Každý ze šesti válců ohromného agregátu oddechuje přes prostý výfuk zakončený kónusem, takže je výsledný zvuk až pozoruhodně hlasitý.


Ta největší dávka invence byla nicméně věnována zavěšení. Na každé straně motorky se objevuje ručně vyráběná kyvná vidlice, přes přepákování odpružená vlastním nastavitelným tlumičem Öhlins. Oba tlumiče jsou potom umístěny netradičně nad motorem po jedné straně motorky.


Přes přepákování je řešeno zároveň i zatáčení předního kola. Dvojice táhel vede spodem, otáčí těhlicí a zároveň udržuje geometrii při pružení. Zde si stavitelé dali za cíl jednoduchý a čistý „nerobotický“ design, ovšem komplexně zcela funkční. Zajímavostí je také zadní brzda, uložená na řetězovém kole.
Jakkoliv se to totiž nemusí na první pohled zdát, The Six je plně funkční a údajně i skvěle jezdící motorkou. Jezdecká pozice na vystrčeném sedle a bez nádrže mezi nohama sice vypadá na první pohled poněkud zvláštně, ale v rámci testování vytáhli Revival svůj stroj na zkoušku ohněm – na Circuit of the Americas nedaleko dílny v texaském Austinu.


První usednutí na motorku logicky doprovázela trocha strachu. Přestože bylo vše dopředu vymyšlené a vypočítané, bez testu v reálném světě nemohl nikdo pořádně zaručit, že se celá věc s jezdcem na hrbu nerozpadne. Výsledný dojem ovšem předčil očekávání a netradiční motorka dovolovala na okruhu zrychlovat a zrychlovat. Takže ač na to nevypadá, Six opravdu jezdí.


Na denní ježdění do práce nicméně opravdu sloužit nebude. Většinu svého života, stráví netradiční výtvor Revival Cycles v soukromém muzeu pana Haase v Dallasu.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
alcapoe přispěl 3 Kč
griso21 přispěl 3 Kč
Palma8 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist