Stavba MZ 251 pro stuntriding

Myšlenka na pořízení motocyklu ke Stuntridingu vznikla již v roce 2006. Tehdy jsem vlastnil Cagivu Planet 125, kterou mi bylo líto ničit. Proto jsem neváhal a zahájil hledání vhodné motorky. Jak jsem učinil při výběru, to posuďte sami.

Stavba MZ 251 pro stuntriding
Rozmýšlení nebylo zas tak těžké, koho jsem se zeptal, radil MZ 150. V tom jsem si ale řekl, proč 150, když 250 má větší výkon? Celou MZ jsem nechtěl, rám se vlní a je hodně vysoká. Proto jsem koupil motor z MZ 251 ETZ. Chtěl jsem ho usadit do rámu z Jawy 350, ale nakonec jsem použil z ČZ 175/477.
Nejdříve jsem se snažil motor do rámu usadit, měl jsem z toho i docela strach (moc místa tam nebylo). Po navaření držáků jsem začal shánět silentblok. Originál je strašně měkký a často odchází, tudíž sem použil z automobilové převodovky. Sedl tam pěkně a funguje. Poté sem řešil další problém - vyústění výfuku je uprostřed, stejně jako trubka rámu. Trubka, flexa a céóčko to napravily a díra na výfukové koleno byla na světě. Podsedlový rám s hrazdou už byla jen banalitka. Odpružení jsem chtěl nechat stávající, dopředu 18-ti a dozadu 16-ti palcové kolo. Vepředu byl na kolo namontován kotouč z Cagivy a dvoupístkový plovoucí třmen Grimeca. Vzadu kotouč Jawa Dandy třmen MZ. U toho konstrukčního řešení jsem dlouho nezůstal - ne že by to nefungovalo, ale motor na to byl moc těžký.
Nyní jsou ve předu vidlice MZ zkrácené o 7 cm, 16-ti palcové kolo se dvěma kotouči, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny z Yamahy TDM, vzadu sedumnáctipalec se třmenem z MZ.
Potom jsem začal řešit motor. Jelikož jsem s tímto motorem neměl zkušenosti, přenechal jsem tuto práci odborníkovi (díky Pavle). Udělal se komplet GO, klika, převodovka, spojka. Výbrus je už poslední, tudíž má nyní obsah něco kolem 300ccm. Jelikož jsem chtěl, aby motor dobře šlapal, dopřál jsem mu bezkontaktní zapalování Vape. Odfukuje si do dvoukomorového „laděného“ výfuku, umístěného pod sedlem.
Nádrž je z nějaké ČZ, typ nevím. Sedla jsem si dělal sám, jen jsem je nechal očalounit. Řídítka jsou crosová hliníková, na rozdíl od předchozích železných z pionýra. Lak jsem dělal společně s otcem a docela to ujde. Jelikož je motorka určená na letiště a nikdo se s ní mazlit nebude, museli se udělat patřičné úpravy. Padací rámy a pancéřové hadice jsou samozřejmostí. Navíc je tam ještě zadní brzda pod spojkou a kratší převody.
Motorka vznikla v roce 2007, v roce 2008 se jen dolaďovaly drobnosti a vychytávaly mouchy. Na nadcházející sezonu je doufám ve 100% formě. Donedávna sem si říkal, že už asi nic měnit nebudu, ale okolnosti tomu nasvědčují jinak. Zadní ráfek pude dopředu a dozadu musím sehnat 3,50x17 což není zrovna lehké, na nový nemám a starší je docela problém.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.17
Známkováno: 18x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist