Samurajská Honda CX 500 od Ed Turner

Úpravy motocyklů lze řadit do různých kategorií. Začít můžeme s těmi lehkými, které dělá mnoho z nás a které spočívají v jednoduchém nahrazení jednoho dílu jiným. Dále bychom mohli pokračovat přes přestavby různé složitosti až k těm, kdy se motorka rozebrala za účelem toho, aby vznikla znovu od samotného základu.

Samurajská Honda CX 500 od Ed Turner

Přesně ten poslední případ je i úprava francouzské dílny Ed Turner Motorcycles. Právě na jejich dveře přišel zabouchat zákazník s jasnou vizí, která však byla do značné míry přehodnocena okem samotného stavitele.Jako základ posloužila Honda CX 500 Sport. Kdo se vyzná, ten ví, že se jedná o poměrně unikátní stroj od Hondy, který má pro japonskou značku netradiční vidlicový dvouválec, uložený v rámu podélně. Tato koncepce zůstala zachována, nicméně z celého rámu zbyl jediný kousek a to krk řízení. Vše ostatní bylo od základu znovu posvářeno.O odpružení zadní kyvky se stará místo původních dvou tlumičů jen jeden nastavitelný Öhlins. Přední vidlice jsou vypůjčeny z Triumphu Speed Triple, usazeny do brýlí vlastního návrhu, vyřezaných na vodním CNC. Kola jsou vedle motoru a již zmíněného krku řízení jedinými součástmi, jejichž vzhled byl k novému motocyklu označen jako vyhovující. Brzdy jsou propůjčeny z BMW blíže neurčeného typu.Vnitřnosti původního motoru zůstaly nedotčeny, ovšem totéž se nedá prohlásit o jeho zevnějšku. Dvoubarevné schéma, kdy je důležitá hlavně rudá barva typická pro všechny stavby od Ed Turner, doplňuje množství pochromovaných doplňků a dílů z holého kovu. Airbox byl vyhozen a místo něj dostaly karburátory jen jednoduché hliníkové hubice. Výfuk je odpředu dozadu vlastní výroba.Zcela zásadním prvkem je i palivová nádrž. Opět ruční práce, ovšem netradičně vytvořená za použití kevlaru a uhlíkových vláken. Černobílé lakování zabírá jen malou část plochy a vyobrazuje samurajské masky v neuspořádaném chumlu. Navazující sedlo pro jednoho je oděno do kombinace kůže a Alcantary. Pozice jezdce ctí klasické café racery a přístrojový panel bychom zde hledali marně. Místo něj jsou k dispozici jen nejnutnější ovládací prvky.Baterka se přesunula pod čep kyvné vidlice, mimo pohledy všech přihlížejících. Její přítomnosti nasvědčuje jen malé kulaté světlo vpředu a také LED koncové světlo, umístěné pod sedlem. Jednou z mála elektrických komponent je ještě ventilátor, pomáhající v případě potřeby hliníkovému chladiči.Výsledný motocykl je úchvatnou přehlídkou mechanické práce, která nese jasný podpis tvůrce. A i když byla původní představa novopečeného majitele vlastně poněkud jiná, je prý se svým novým strojem nadmíru spokojen. Tomu se vlastně ani není co divit.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.21
Známkováno: 29x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist