globalmoto_unor




Royal Enfield jako dragster? To je stavba The Lock Stock

Pamatujete si ještě na podzimní výstavu Eicma a dva nové dvouválcové Enfieldy? Určitě se najde pár lidí, kteří se na novinky nemůžou dočkat. Aby to nedočkavci s čekáním neměli tak jednoduché, rozhodla se továrna přilít trochu pod kotel dragsterem se základem v nové paralelní šestsetpadesátce.

Kapitoly článku

Tenhle partizánský projekt má ukázat schopnosti rozvíjející se značky a jejích partnerů. Mezi ně by se dala zařadit i světoznámá firma stavějící rámy Harris Performance, kterou v roce 2015 Royal Enfield koupil. Z její dílny pochází kostra tohohle stroje, vyrobená z takzvané měkké oceli. Trubky rámu u sebe drží klasické bronzové sváry - radost pohledět, navíc se to hodí k oldschool vzhledu motorky.

Marně byste tu hledali zadní odpružení, jde přeci o dragstera, který potřebuje přenést maximum výkonu na zadní pneumatiku Shinko Hook Up, obutou na kovaném kole PVM o rozměru 17 x 5,25. Přední kolo nese stejnou značku a průměr, šířka je 3,50 a navíc už se dočkalo odpružení. I když co si budeme povídat, snížená přední vidlice Öhlins bude stačit tak na ty nejjemnější nerovnosti, které během 1/8 míle přední kolo potká. V silném kontrastu s archaicky vypadajícím motorem je přední monoblok Brembo s 320mm kotoučem. Tahle sestava bude po projetí cílové pásky na zpomalení bohatě stačit, zvlášť když je doplněna o zadní kotoučovou brzdu stejného výrobce.

Svůj podíl na rychlém zpomalení bude mít i nízká váha. Mimo jiné ji má na svědomí karbonová karoserie, kde zaujme hlavně přední protáhlá maska s „bodovkou“, ale i originální lakování. To je originální ruční práce jednoho z autorů Lock Stocka Peta Wycherleye. „Takzvanou dazzle kamufláží si tak trochu děláme srandu z výrobců, kteří maskují své prototypy,“ uvedl Pete. Jestli se vám celá stavba zdá nekonečně dlouhá, tak je to jenom optický klam. Rozvor 1570 milimetrů je jen o kousek větší, než u klasického Bulletu. Může za to hlavně celková nízká stavba včetně ručně šitého sedla a prapodivně zahnutých řídítek. Poměrně velkými změnami si prošla elektroinstalace, s převrtaným motorem by si totiž standardní elektronika neporadila.

Tím se dostáváme k tomu, co dělá dragstera dragsterem, a to je motor. Na starost ho dostali specialisté z americké firmy S&S Cycle, a začaly se dít věci. Objem válců narostl z 650 kubíků na 865, do jejich útrob se nastěhovaly vysokokompresní písty s kovanými ojnicemi. Oproti původnímu motoru vylezla komprese z 9,5:1 na 12,4:1. Hlavy válců schovávají závodní vačku, do zvětšených a vyleštěných kanálů pak proudí palivo skrz 38mm vstřikovače s vysokým průtokem. Pro přenesení veškerého výkonu navíc si prošla úpravami i převodovka, do které teď zapadají převody díky quickshifteru rychlostí blesku, stranou nezůstala ani spojka. Jo a málem bychom zapomněli na takovou drobnost, jakou je použití rajského plynu od Nitrous Express. Je vidět, že se na tomhle motoru pěkně máklo. A výsledek? Standardní šestsetpadesátka dává v 7 100 otáčkách 47 koní a ve 4 000 se dočkáte maximálního krouťáku 52 Nm. Lock Stock výkon zdvojnásobil. Více než 100 koní ze sebe dostane při 7 040 otáčkách a 113 Nm je k dispozici v 5 840. Úctyhodná práce.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
HlavaXBR přispěl 3 Kč
Ritchy přispěl 3 Kč
Frenkee přispěl 3 Kč
Bullet500 přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
andywild přispěla 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist