Roman Buš – Wildstyle

Povídání Romana Buše o novém motocyklu, soutěžích a na závěr pozvánka na jednu zajímavou víkendovou akci….

Roman Buš – Wildstyle
Většinou si stavitelé postaví motocykl do soutěže a objíždí evropské, ale i světové akce. Většinou se s takto postaveným motocyklem jezdí maximálně dva roky. Já jsem v loňském roce své motocykly prodal. Sturgis jsem absolvoval s motocyklem Event Horizon, ale ten byl v té době již půjčený.
Do letošní sezóny jsem si postavil motocykl nový, s názvem Don Scalfare. Ten je postavený kompletně z anticora. Jako každý rok jsem se zúčastnil mistrovství Evropy, které se koná  v německém Mainzu. Někteří hodnotící na mistrovství mne posílali domů, jelikož prý nemám motocykl kompletně zhotovený, nalakovaný - přesto jsem se umístil v první desítce.

Motocykl je hotov

V kolonce pro vyplnění přihlášky na mistrovství Evropy jsem napsal do kolonky popis (ač je v regulích povoleno lobovat za svůj stroj) pouze a suše - motocykl je postaveny z anticoroa, jedná se o finální podobu a leštit jej budu “smirglem“. Lakýrnici nebudou mít tentokrát co žrát.
V průběhu stavby se vyrobily dva rámy, první šel do šrotu, dvakrát se dělala nádrž, použily se tři motory, než se poslední nadobro usadil do motocyklu. Přední vidlice, která se vyrobila hned po té mojí, spolu s jedním z motorů šla k mému společníkovi do Německa na jeho další stavbu. A to před pěti lety tvrdil, že stavět motocykly již nebude a nechce!
Co se zásluh týče, rád bych poděkoval hlavně Jirkovi Freebovi za výrobu dílu z anticoro a Zbyňkovi Kloboučníkovi za výrobu kol. Právě kola byly stěžejní záležitostí na této stavbě. Původně jsem chtěl použít velké bubny z motocyklu Jawa 500. Potom jsem však objevil u Zbyňka bubny, kombinované s kotoučovými brzdami. Přední vidlice není svým mechanickým charakterem nic nového pod sluncem, ale formou designu a uložení otočného ložiska je to můj patent. (Fotky a odkaz)

Mainz

Letos byla v Mainzu velká konkurence z celé Evropy a nejvíce soutěžních exponátů. Celkové číslo se přehouplo přes 130 ks. Také o význačné osobnosti nebyla nouze. Za všechny bych jmenoval mistra fotografa pana Lichtera, který má mimochodem své předky z českého Kolína a ikonu, jednoho z prvních, ne-li prvního radikálního úpravce motocyklů HD - Arlena Nesse.
O týden později jsem absolvoval soutěž v Maďarské Budapešti, kde jsem navázal na své loňské úspěchy a potvrdil tak svoji pozici mistra východní Evropy. Dostal jsem zde rovněž zvláštní ocenění za design.

Maďarsko

Již po třetí jsme se zúčastnili soutěže v Maďarsku. Letos akce nebyla zařazena do světové asociace soutěží AMD. Změnil se i pořadatel akce. Místní, velký klub Devils. Přesto výstava měla vysokou úroveň a zúčastnilo se kolem 50ti motocyklů hlavně ze zemí bývalého východního bloku. Spolu se soutěží proběhla také výstava Hot rodů. Malinko v nás hlodala vzpomínka na první ročník, kdy si místní customizéři bez ohledu na kvalitu svých staveb rozebrali ceny mezi sebou. Letos se ale historie ve své podobě opakovala s loňským ročníkem. Takže jsme odjížděli domů se dvěma oceněními. Prvním místem v kategorii Old school a cenou za nejlepší design a zpracování.
Další klání v soutěži ve stavbě motocyklů bude následovat v termínu 14-17. května na velkém festivalu, který se bude konat na jižní Moravě v kempu Pasohlávky.
http://www.bohemiancustomshow.cz/

Kromě motocyklů z Evropy se zde můžou návštěvníci těšit třeba na firmu s dnes již ikonou a majitelem v jedné osobě Marcusem Walzem (Hardkorere Cycles).

Technické info

Wildstyle
2009 European Championship - Freestyle
Builder Roman Bus, Wildstyle
Owner Roman Bus
Location Prachatice
Country Czech Republic
Website www.wildstyle.cz

________________________________________
Bike Name Don Scalfare
Bike Year / Model 2009
Engine Make / Size S&S Panhead 93"
Transmission Type 6 Speed Ultima
Frame Make / Type Wildstyle
Front End Wildstyle
Rake 32°
Swingarm Hardtail
Wheels - Front 3,5-16" 40 Spokes
Wheels - Rear 3,5-16" 40 Spokes
Tires - Front H.D.S 5,10-16"
Tires - Rear H.D.S 5,10-16"
Brakes - Front Hydraulic Drum
Brakes - Rear Hydraulic Drum
Painter No Paint
Additional Info Complete frame, Tank, Oiltank, Seat, Handlebar, Fenders and fork build from Stainless Steel! No Paint at all!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist