globalmoto_duben_nolan




Retro Board Racer „Ducky“ pochází z Běloruska

Ve světě motocyklových přestaveb se nikomu meze nekladou. Když máte nějaké ty peníze, prostor a hlavně šikovnost, mohou pod vašima rukama vznikat zajímavé kreace. Vezměte si například nejnovější café racer s názvem Ducky, pocházející z běloruské dílny Yuri Shif Customs.

Yuri Shif není ve světě upravených motorek žádným nováčkem. V jeho životopisu nalezneme například účast na soutěži ve stavění motorek AMD World Championship. A protože inspirace přichází z nenadání, ani nejnovější motorka z Yuriho dílny nebyla nijak dlouho plánovaným projektem. Celý nápad a vlastně i název vzešel ze žluté gumové kachničky, která ležela na Yuriho stole.

Po náhlém zásahu inspirací, vzal Yuri rám inspirovaný historickými závody Board Track, ježděnými v první polovině minulého století. Jednoduchý rám nemá zadní odpružení a je tvořen většinou z naohýbaných ocelových trubek. Spodní část je zesílena dvěma plochými ocelovými pláty, které slouží jako držáky vidlicového dvouválce a zároveň i jako opora zadního tuhého zavěšení.

Přední kolo ovšem odpruženo je a to kyvnou přední vidlicí, v jejíchž útrobách se nachází moderní, plně nastavitelný tlumič. Podobný je i pod ručně vyrobeným, plechovým sedlem, inspirovaným kachním ocasem a čalouněným hnědou kůží, ze které jsou i popruhy přes stylovou štíhlou nádrž. I kola samotná kola jasně ctí tradici Board Tracku a jedná se o velké jednadvacítky, obouvající ovšem pouze úzké, třípalcové gumy Avon. O zastavení se starají pečlivě schované, malé bubnové brzdy.

Srdcem stroje je překrásný kousek retra v podobě dvouválcového litru Harley Davidson. Ironhead z roku 1978 je vyveden v kombinaci syrového kovu a měděných detailů a plněn karburátorem Mikuni. Moderní zapalování dodala divize Screaming Eagle a hledáte-li olejovou nádrž, tak ta se schovala do levé poloviny nádrže benzínové. Benzín se vlastně nachází jen v pravé půlce. Vlevo je vedle olejové nádrže také kompletní elektroinstalace s malou baterií. Větší není potřeba, o spuštění motoru se stará klasická nakopávačka. Převodovka je výrazně starší než motor a jedná se o třístupňové ústrojí z modelu WLA z roku 1941. Primární otevřený převod je tvořen řetězem a zakončen suchou originální spojkou.

Ovládací prvky a pozice řidiče jsou opět věnovány stylu Board Track. Stupačky se nachází až skoro u zadního kola, na dolu zahnutých řídítkách najdete jen to nejnutnější, žádné přepínače blinkrů ani zrcátka zde rozhodně nehledejte.

Ve výsledku je tedy Ducky zajímavou designovou kreací, která si své vavříny ze soutěží stavitelů rozhodně zaslouží. Neobvyklý retro design je podepřen zajímavým, sytě žlutým lakem a péče o detaily je vidět na každém jednotlivém dílu. A zda to bude někdy jezdit? Inu, funkční to rozhodně je, ale myslím, že u toho se v tomto případě zůstane…

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist