globalmoto_duben_nolan




Puig DiabloX je bláznivá přestavba od výrobce příslušenství

Na veletrhu EICMA nechyběl ani stánek výrobce příslušenství Puig. Španělskou společnost znají téměř všichni, co si u motorek potrpí na doplňky, ať už se jedná o plexištítky (v téhle oblasti je Puig asi nejznámější), případně páčky, padáky, spojlery pod motor… prostě na co si vzpomenete. Motorka na stánku Španělů jde ovšem za hranici běžných doplňků – jde totiž o naháče se svébytným designem, postaveného jako showbike na základech Yamahy MT-09.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Motorka nesoucí název Puig DiabloX je ve skutečnosti druhým strojem svého druhu. Ten první, který se jmenoval pouze Diablo, představil Puig už loni, oba stroje jsou si ale v zásadě podobné. V principu jde o naháče s pozoruhodnou přední kapotáží, která vybíhá od nádrže, překrývá brýle řídítek a končí komplikovaně uspořádaným předkem.

Nosným „tématem“ celé stavby je aerodynamika. Ta je zde kromě přídě s aerodynamickými přítlačnými křídly zastoupena plexi štítem, který má elektrické nastavení v rozsahu 150 milimetrů. Elektricky se nastavují i automaticky polohovatelná křidélka v bočních kapotách a vše je podřízeno jednak ochraně jezdce, jednak stabilizaci motorky.

Za povšimnutí stojí mohutné nádechy k předním brzdám, které se starají o chlazení, zároveň eliminují turbulence od předního kola. Zadní kolo je pak kvůli aerodynamice plné – údajně tak zmizí podstatná část víření, způsobovaného otáčením klasického ráfku. Puig také uvádí, že průduchy za sedlem, doplněné vertikálními křidélky, zklidní motorku při prudkém brždění. Další spojlery jsou umístěny před motorem a potom i před předním kolem, ale aerodynamickou funkci má údajně i zakrytování trubkového podsedlového rámu.

Bez zajímavostí nejsou ani další prvky. Vpředu umístěná čočka světlometu se naklání podle náklonu motorky, aby pořád svítila tam, kam je potřeba, a jezdci dělá pod plexi štítem společnost nová digitální přístrojovka. Zadní světla tvoří diodami prosvícené plastové prvky na spodní části podsedlového rámu.

Vzhledem k tomu, že je celý vršek motorky jednolitě oplastovaný, vzala za své klasická řídítka. Místo nich jsou tady nízká clip-on řídítka na vidlicích, čímž motorka získala o hodně radikálnější jízdní pozici. Z konců řídítek vystupují chrániče páček s integrovanými zrcátky. Ty jsou, stejně jako velká hromada dalších dílů, běžně zakoupitelným příslušenstvím z katalogu Puig. Do této kategorie patří i věci jako gripy, kryty vík motoru, jiné stupačky a tak dále.

O pohonném ústrojí nepadlo ani slovo, nepředpokládáme však, že by Puig v rámci přestavby něco zásadně měnil. S nejvyšší pravděpodobností tak zůstal tříválec CP3 od Yamahy v sériovém nastavení, tedy s výkonem 119 koní a točivým momentem 93 Nm. Novinkou je akorát laděný výfuk s písmenem X integrovaným do koncovky.

Ve výsledku u Puig vytvořili zajímavou motorku, která se sice rozhodně nebude líbit všem, ale to je naprosto v pořádku. Je třeba mít na paměti, že v tomto případě jde o showbike, jehož pointa tkví v prezentaci produktů z řad motocyklového příslušenství, a pro tento účel funguje DiabloX skvěle. Přinejmenším není potřeba pochybovat o tom, že si zvláštního ospojlerovaného stroje všimnul každý, kdo na výstavišti míjel stánek španělského výrobce doplňků.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist