globalmoto_unor




Pimp My Ride po východoněmecku: Simson Spatz R70

Možná si vzpomenete na televizní show, ve které vzali staré auto, zrepasovali ho a vtiskli mu nový tuningový vzhled. V podobném duchu přestavuje i dílna West Coast Custom, kterou taky můžete znát z televizních obrazovek. A přestavěný moped Simson z roku 1970 vypadá přesně tak, jak kdyby byl dílem jedné z televizních dílen. Přitom ho má na svědomí Němec Swen Weber z Bochumi.

Kapitoly článku

Základem ke stavbě byl Simson SR4-1, v patřičně žalostném stavu. Swen na něm nechal nějakých 400 hodin práce a 5000 euro, aby mohl vzniknout tento unikátní mokik, který nyní, díky svým 6,5 koním, jezdí 80 kilometrovou rychlostí. Nejprve se, jako už to většiny přestaveb bývá, prácovalo na rámu. Ten přišel o své plechové kryty, pak ho Swen zbavil zbytečností. Ve spodní části ho rozšířil a prodloužil, a následně vše dokonale začistil. Podobnou práci odvedl i na zadním blatníku, který zesílil, přivařil k rámu a vše samozřejmě začistil, takže to ve finále působí jako jeden elegantní kus plechu. Solidní plechařinu odvedl i na předním blatníku, zejména kolem přední vidlice. Normálně jí takhle blatník neobepíná. Elegantnější je uchycení nádrže k rámu i její samotná spodní hrana. Na vršku je zapuštěný analogový rychloměr a víčko nádrže, takže je nádrž seshora krásně plochá. Na ní navazující přední světlo je dílem východoněmeckých konstruktéru, ale Swen to ještě doladil. Masku zkrátil, snížil a vyhladil, takže to na sebe opět krásně navazuje a celé to působí kompaktním dojmem.

Svůj velký podíl na výsledném vzhledu má i zkrácená přední vidlice. Přišla o celé 4 cm. Se zadní zesílenou kyvnou vidlicí spolupracují tuningové nastavitelné tlumiče a celý skútr je přidřeplý k zemi. Úpravám se nevyhnul ani motor. Ten darovala novější verze skútru, navíc je převrtán na 63 ccm a vybavený sportovním karburátorem Amal. Dýchání zajišťuje sportovní filtr s chromovým krytem a vedením obaleným kůží, o odvod zplodin se stará výfukový svod s nerezovým krytem a parádní koncovka s ploutvičkami. Na motoru se pracovalo i zvenku. Plastový kryt řetězu nahradil kolem řetězového kolečka prodloužený kryt motoru v barvě motorky. Na něj navazuje leštěné víko s okénkem na zapalko, kolem kterého jsou křišťály Swarovski. Mimochodem, zapalování je upravené na 12V s baterií a vypínačem. Ten je schovaný pod posunovatelným sedlem. Když už jsme zmínili elektriku, tak přední světlo je předělané na standardní 12V H4 žárovku, kterou kryje čiré sklo, zadní světlo obstarává lebka s korunkou. Tu opět zdobí oblíbené křišťály.

Parádní jsou i široká řídítka s lanky taženými uvnitř a retro páčkami. Všechno doplňuje pastelový lak s ručně malovanými linkami, se kterým ladí jak všechny chromové a nerezové doplňky tak i ty kožené, v současné době doplně o zlaté. A i když jich není na mokiku málo, stále je to oproti některým americkým výtvorům decentní. Chtělo by se říct, že i s malým kašpárkem a malými investicemi, se dá udělat pěkné divadlo, ale ono toho je do tohoto Simsona nasypáno až dost a ještě se dál sype (například vyfrézované ornamenty na motoru) . Povedený celek ale dělají detaily, a proto to celé funguje. O tom svědčí i několik získaných cen na cutomerských akcích.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KALUP přispěl 1 Kč
puffybodie přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist