Největší světová výstava přestaveb: Šest českých šlépějí v lázních Bad Salzuflen
Text: Tomáš Pitlík | Foto: Tomáš Pitlík, Maikel Dufke/Ben Ott | Zveřejněno: 13.12.2022 | Zobrazeno: 10 007x
Text: Tomáš Pitlík | Foto: Tomáš Pitlík, Maikel Dufke/Ben Ott | Zveřejněno: 13.12.2022 | Zobrazeno: 10 007x
Bol som, videl som. Tvorcov obdivujem. Sám som už niečo prerobil, viem čo je za každou prestavbou - stavbou námahy. V USA som nebol, podľa fotiek mám dojem že sa to tam točí takmer výlučne okolo V2. V Európe máme našťastie väčšiu motorovú, štýlovú aj kategóriovú pestrosť. Aj keď ja by som napríklad prijal menej kultového V2 a viac motoriek na „normálne“ jazdenie. Problém je, že tie „normálne“ motocykle neoslovujú. (Mám vlastnú skúsenosť.) Medzi normálne rátam samozrejme aj Bistellu, čo bola podľa mňa jasná jednotka výstavy. Určite by mala šancu aj na AMD World Championship of Custom Bike Building, ale to už nejaký čas nebolo. Neviete niekto prečo?
Článek super, krásné fotky, ale moje maximální gratulace patří Panu konstruktérovi Bistelly! To je prostě umělecké dílo, jednou to bude opěvované jako modely Leonarda Da Vinci. Prostě konstruktérský skvost.Možná to některým z vás tak nepřijde, ale většina staveb (tím je nechci nijak shazovat, to chraň bůh) staví svoji konstrukci okolo více či méně seriového motoru. Kdežto Marek šel tou nejsložitější cestou, do seriového rámu dostal svou vlastní konstruktérskou lahůdku v podobě jedinečného motoru, který nemá ve světě obdoby. A nejlepší na tom je to, že to všechno není jenom na oko, ale že to funguje a lze to legálně provozovat a ještě k tomu v ČR, což jak všichni víme, je téměř nadlidský výkon
2 reakce
Pokaždé, když něco podobného vidím, smekám před řemeslnou zručností lidí, kteří to dokážou vyrobit.
Osobně mi na tom vadí, když design zvítězí nad funkčností, ale chápu, že v těchto kategoriích se na funkčnost moc nehraje...
Jak psal níže Ray_Janus, většina z toho jsou spíš umělecká díla než motorky...
Jako, k tomu clanku - prijde mi, ze se tam odsuzuji stavby za to, ze jsou malo zajimave, pripadne jen pouzitym motorem, a zaroven se vyzdvihuje bistella, ktera je taky seriovym perakem, akorat s jinym motorem. To mi prijde trochu jako dvoji metr ne?
Jinak nic proti stavbam. Bistella je pecka, klobouk dolu pred Markem. A je tam i par dalsich, co se mi libi.
3 reakce
Za mě je to jako se sochami nebo obrazy. Praktický význam to nemá, jezdit se na tom nedá, ale hezky se na to kouká.
Nádherné stroje a "inženýrské" kreace. Pravda, je vše tak říkajíc vymyšleno...ale pořád je se na co dívat. Třeba ten hvězdicový agregát
Tak "Harley s jedním válcem" je kupodivu sériovej motor Buell Blast, v zámoří hojně vyskytovaná úsporná 500 používaná třeba v autoškolách.
Ty stroje mě nijak nezaujali. Ale hele je na světě , to je ta prodaná neprodaná... zrzněnej pérák. Zajímalo by mě jak to bylo s tím prodejem, protože ty švindly a falešné příhozy od kámošů na aukcích retrogaráže jsou fakt už vokatý. Viz 640 v bedně za 280.
4 reakce
Gratuluji VMP Písek a Markovi Foltisovi k ocenění.
Na té Bistelle je právě krásný ten příběh a způsob, jakým ho Marek vyprávěl.
https://www.motorkar...a-silnici-46647.html
Mne to príde,že Európa je tak 10 rokov dozadu za US čo sa stavieb motoriek týka...
Keď porovnám aké motorky sa stavajú napr.na Born Free, alebo Mama Tried, tak je to rozdiel pár tried...Design určite...
6 reakcí
– prostě „skútr ČZ 501 aby se v tom vyznalo“
Autorovi článku plný počet bodů - už dlouho jsem neslyšel tak dobrou hlášku.