yamaha_mt09




Honda XR400R od BCR Designs

Má pověst univerzální a nerozbitné motorky, která se hodí stejně dobře do terénu jako na silnici. Honda XR400R však může posloužit i jako základ pro pěknou přestavbu ve stylu dirt tracker. Důkazem je tahle práce pánů z BCR Designs.

Americká dílna s celým názvem Benjie´s Café Racer má na kontě desítky nejrůznějších přestaveb, většinou zhotovených pro konkrétního zákazníka, ale žádná Honda XR400R se tu zatím nešroubovala. Až do chvíle, kdy se naskytla koupě modelu 2005 v samo-domo úpravě ala supermoto. V BCR Designs se už dlouho mluvilo o stavbě malého dirt trackeru, který bude schopný jezdit i po ulici, a tohle ixerko přišlo jako na zavolanou. Od přechozího majitele si s sebou přineslo tuning v podobě vyšších vaček, pístní sady zvyšující objem na 450 ccm a výfuku Akrapovič, ale také výrazné známky každodenního používání. Jako základ budoucího projekt-biku byl však jeho naprosto vyhovující.

Od začátku se myslelo v první řadě na to, že výsledek není určený ke strkání po výstavních halách, ale k normálnímu ježdění. Autoři dokonce tvrdí, že se jedná o naprosto legální záležitost, což si lze v našich podmínkách dost těžko představit, a to nejen kvůli chybějícím zrcátkům a držáku SPZ. Lidé od Benjieho pamatovali i na eventualitu, že se v budoucnu rozhodnou vrátit motorku do původního stavu, a na rámu proto zachovali všechny originální držáky i nálitky. Samotná práce začala výměnou předních vidlic za kratší, které pochází z první generace Hondy CBR600. Protože se tím dostal moc vysoko zadek motorky, bylo potřeba upravit podsedlový rám a přenastavit zadní tlumič.

Na řadu dál přišla výroba sedla, jehož kostru ze 3/4″ trubky pokrývá karbon a černý semiš prošívaný zlatou nití. Pak už dozadu stačilo vyrobit světlo z LED diod zasazených do broušeného hliníkového plechu a šlo se na nádrž. U BCR si zakládají na unikátních tvarech, a proto se místo používání hotových nádrží spoléhají na vlastní výrobu. Výjimkou není ani tahle jednoduchá kapkovitá nádrž pro XR400R, která celá vznikla na koleně, včetně víčka.

Také přední maska, která má imitovat závodní číselnou tabulku a zároveň slouží jako držák světla, je z hliníkového plechu. Z původní doplňkové výbavy zbyla na motorce výfuková koncovka Akrapovič, doplněná o nové nerezové svody s přiznanými sváry ve stylu Wabi-sabi. 

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist