husqvarna_svartpilen_801_2




Harley Davidson Sportster jako Street Tracker od DP Customs

Dojde-li na sportovní modely od Harley Davidson, výběr je značně úzký. Standardní Sportstery se podle dnešních měřítek stále řadí spíše do kategorie cruiserů, a i když americká značka představila sportovně laděný XR 1200, těžkopádnosti se nezbavila. Nápravu tak musí zjednat někdo jiný.

Svou interpretaci sportovního Harleye nyní ukázala americká firma DP Customs. Cílem bylo vytvořit osekaný Sportster, který to co shodí na kilech, nabere zase na výkonu. Celý stroj pak může být bez rozmýšlení označen za takzvaný „Street Tracker“, tedy za jakousi interpretaci retro závodních strojů americké ploché dráhy.

Motorka, která nese jednoduchý název „W“, začala svůj život jako Sportster s rokem výroby 2002. Stejně jako u každé správné stavby, i tady se začalo holým rámem, který doznal větších či menších úprav. V tomto konkrétním případě zmizela původní podsedlová část, která byla nahrazena jinou, zcela strohou a nepočítající se sedlem pro pasažéra. Na ní potom přibyla krovka, která je stejně jako klín pod motorem ručně vyrobena z hliníku. Třetí a poslední díl kapotáže – hubená nádrž, byl vyroben opět ručně, ale z laminátu. Vše potom chytlo zajímavý černobílý lak s oranžovými liniemi.

Jak bylo řečeno již v úvodu, původní Sportster se spíše než na sportování zaměřuje na poklidnou jízdu a hodiny v sedle, čemuž odpovídá i měkké nastavení odpružení. Zadní dvojice tlumičů a ocelová kyvná vidlice vzaly za své, aby byly nahrazeny nastavitelnými tlumiči od Progressive a robustní hliníkovou kyvkou. Přední vidlice jsou na první pohled původní, ale osazeny novými vnitřnostmi a progresivními pružinami. O zastavení se starají vrtané kotouče s leštěnými brzdiči Brembo. Jednoduchá sedmipaprsková kola z hliníku jsou navržena přímo hochy z DP Customs a na zakázku vyrobena v jednom jediném páru.

Robustní vzduchem chlazený dvouválec, který je srdcem každého správného Harleye, obdržel kit na zvětšení objemu od Revolution Performance. Nové válce a písty zvedly objem na 1250 ccm a standardní hlavy se dočkaly vyleštění kanálů a nových ostrých vaček. Neotřele působí ručně vyrobený výfuk, který ústí pod sedlem v Moto GP stylu. Aby jezdci neshořely sedací partie, je koncová část laufu opletena a odstíněna tepelným štítem. Protože výfuky prochází místem, kde se původně nacházela olejová nádrž, byla vyrobena jiná a umístěna hned za přední kolo. Z ní potom vede několik úhledně poskládaných, opletených hadic.

Baterie, která se stará o energii potřebnou k nastartování, pochází od Ballistic a je umístěna v zadní části rámu pod kyvnou vidlicí. Oproti konvenční baterii váží jen pětinu hmotnosti a poskytuje přitom stejný výkon. Ostatní příslušenství je opravdu spartánské. Zadní světlo je jen malinká LED svítilna, dopředu potom hledí dvojice čoček, uchycená na vidlicích. Zde se bohužel nemohu zbavit dojmu, že klasická kulatá lampa by vypadala o hodně lépe.

Sportster od DP Customs je tedy podařenou vizí toho, jak by to asi mělo vypadat, řekne-li se „sportovní Harley Davidson“. Odlehčený stroj se zvýšeným výkonem prý jede naprosto parádně, a co je důležité, bude se tu a tam skutečně využívat.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist