yamaha_demo_tour




Česká přestavba BMW K 100 RT z nadšenecké garáže

„Káčková“ řada motocyklů BMW, potažmo její první model K 100, má zajímavou techniku, která je však u většiny modelů ukrytá pod všeobjímající a pro většinu lidí poněkud nevzhlednou kapotáží. Tento fakt, spolu s relativně jednoduchou dostupností motorek z osmdesátých let, které ještě nenabraly na ceně (a ani nepůsobí, že by se na to chystaly), udělal z K 100 oblíbenou platformu pro přestavby. A to jak mezi profesionálními dílnami, tak mezi garážovými nadšenci. U jednoho nadšence jsem se byl na takovou přestavbu K 100 podívat.

Kapitoly článku

„Stavěl jsem barák, pracoval a měl toho dost. A tak jsem doma řekl, že si koupím motorku. Kolik času jsem na ní strávil, to sice nevím, ale byla ho spousta.“ Vypráví hasič Petr celkem jednoduché pozadí příběhu, který končí elegantním „kafáčem“ v jeho garáži a tím, že se mi přihlásil na výzvu na ukázání přestaveb, kterou dávám pod každý článek. Svoji K 100 koupil ve verzi RT, tedy s rozměrnou cestovní kapotáží. Chvíli jezdil s motorkou tak jak byla, potom ji částečně odstrojil, a nakonec přes jednu zimu kompletně rozebral, aby mu pod rukama vzešlo něco, co přece jenom víc odpovídá jeho představám.

Vznikl tak zajímavý kafáč moderních tvarů, které se ve světě přestaveb v současnosti nosí. Původní kapotáž vzala za své, stejně jako původní tvarování podsedlového rámu, který Petr narovnal a do jeho koncovky zasadil maličkaté LED světlo – navzdory svým rozměrům svítí víc než dostatečně. Nové prošívané sedlo zakončuje ručně laminovaná aerodynamická krovka, kterou ovšem lze sundat a nahradit sedlem spolujezdce. Jedním z požadavků bylo, aby motorka zůstala nadále dvoumístná a jako dvoumístná i použitelná.

SPZ spolu s osvětlením putovala na vlastnoručně vyrobený držák nad zadní kolo, kde je zároveň druhá část maličkatého zadního blatníku – opět vlastnoručně laminovaného. Podobně minimalistický je i přední blatník, který je ovšem kupovaný, vyrobený je jen jeho držák, naohýbaný ze silného hromosvodového drátu.

Zadní tlumič je nový, plně nastavitelný, přední vidlice je původní. Kola zůstala zachována stejně jako brzdy, nová řídítka uchycená pod brýlemi vidlic ovšem proměnila jízdní pozici, která je o dost víc „na ruce“. Jezdci dělá společnost celkem jednoduchý budík, který přišel z Číny. Vedle něj je pak do rámečku zasazen původní teploměr chladicí kapaliny. Předek je korunován jednoduchou kapličkou, obklopující malé kulaté světlo – jeho držáky jsou výpalky, které si se spoustou dalších dílů Petr sám navrhnul.

Na koncích řídítek se nachází maličkaté LED blinkry Motogadget v závažíčkách a taky kafáčová zrcátka Highsider. Gripy v hnědé barvě potom velmi pěkně pasují k laku, který Petr paradoxně zvolil podle první generace Dacie Duster – jen v matném provedení. Pod motorem – naležato a podélně uloženým litrovým čtyřválcem o výkonu 90 koní – se vinou svody s omotávkou, zakončené laděnou homologovanou koncovkou.

Jak naznačují už samotné držáky na brašny, cílem stavby byla funkční motorka, a to i na delší cesty. Letos během sezóny projel Petr na svém stroji kompletně Alpy a zkrátka ho využívá, jak to jen jde. Tak hodně šťastných kilometrů.

Mimochodem, máte sami zajímavou přestavbu, na které jste strávili hromadu ruční práce a o které byste chtěli vidět článek na Motorkáři.cz? Ať už jste domácí nadšenec nebo celá dílna, která se stavbou motorek zabývá, napište mi o sobě na dominik@motorkari.cz!

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist