globalmoto_unor




Buell XB12SS od Greaser Garage

Jako základ pro stavbu café-raceru není Buell XB12 příliš často vyhledávanou motorkou. Když už si ho některý z úpravců vybere, většinou z toho vznikne něco víc divokého. Jak ale ukazuje práce italského studia Greaser Garage, i z takové hranaté motorky se dá udělat pěkné kafíčko.

Greaser Garage kdysi založil v italském městě Genoa chlápek jménem Giorgio Pellegrino. Dlouhá léta se věnoval hlavně přestavbám Harleyů, dokud nepřibral do firmy svého dvorního dodavatele  Cristiana Rincatiho. Ten pro něj předtím ručně vyráběl sedla, brašny a další různé detaily, a poslední dva roky je plnohodnotným členem týmu. Jako poslední přišel ke Greaser Garage designér Matteo Scarsi, který popisuje jak probíhala přestavba tohoto Buellu.

"Na motorce jsme pracovali celkem víc než rok. Dělala se na zakázku pro jednoho Giorgiova kamaráda a zapáleného fanouška značky Buell, který chtěl něco unikátního, inspirovaného starými britskými závoďáky.  Zadání znělo: žádné nesmyslné plechové kapoty, kvalitní komponenty a tuna výkonu. A chci na motorce ujet stovky mil, aniž bych při tom přišel o záda."

Nejprve vznikl koncept budoucí stavby s odkrytým motorem, minimalistickou kapotáží, drátovými koly, a novým podsedlovým rámem. Postupně se přidávaly další detaily, a motor mezitím odešel na kompletní tuning k jednomu z nejlepších italských specialistů na Buelly, Pierluigimu Alghisimu.

Zadní odpružení vyrobila na zakázku firma Gubellini racing, přední vidle pochází z Kawasaki ZX10R. Kyvku bylo třeba upravit tak, aby do ní šel umístit vyplétaný ráfek Alpina, určený původně pro Ducati Monster, a přezutý do pneumatiky Avon.

"Naši přátelé v turínské firmě Metal Bike přetvořili moje náčrtky do reálné hliníkové kapotáže, včetně falešné nádrže, klínu pod motorem a zadního krytu. Sání vzduchu je na Buellu v místech, kde se normálně nachází nádrž, takže jsme vyrobili vlastní slitinové hadice, které vedou vzduch přímo k filtru", pokračuje Matteo.

Řemeslné zpracování kapotáže se v Grease Garage tak zalíbilo, že jim přišlo škoda ho zakrýt příliš velkým množstvím barvy. A pak někdo přišel s nápadem, udělat z motorky poctu teamu Hass z formule 1, a ukázat vášeň pro všechny druhy motorsportu. Přestavba sklidila obrovský úspěch na motocyklové výstavě v Sanremo, kde se s ní vyfotil Loris Capirossi!

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist