globalmoto_duben_nolan




BMW R nineT jako 2Shot od Gasoline

Australští Gasoline sice nejsou v našich končinách zase tak známou dílnou, ovšem jejich poslední dílko rozhodně zasluhuje pozornost. Dost možná i kvůli okolnostem, za jakých vzniklo. Na začátku všeho byl totiž nešťastný střet s autem.

Jistý Stuart, původem Švýcar žijící dlouhodobě australském Sydney, si vždycky zakládal na tom, že motorka by měla svému jezdci a majiteli padnout jako rukavice. Jeho dokonalým strojem byl notně upravený Triumph Thruxton, na kterém Stuart běžně jezdil. Jezdil až do onoho osudného dne, kdy pomatený turista projel křižovatku na červenou a smetl Stuarta i jeho motorku. Pro zapáleného stavitele to znamenalo šest týdnů na vozíku a celkem tři měsíce „mimo provoz“, milovaný Thruxton byl bohužel zcela odepsán.Tři měsíce jsou dlouhá doba na přemýšlení a není proto divu, že Stuart vymyslel svůj druhý dokonalý stroj. Název zní prostě a jednoduše 2Shot – tedy zkráceně Second Shot, což by se dalo do češtiny volně přeložit jako „druhý pokus“. A volba stroje, ze kterého se bude vycházet? Ta padla na soudobý model se špetkou klasických prvků. Stuart tedy zakoupil BMW R nineT.Z motorky, která ještě smrděla novotou, letěly dolů veškeré prvky kapotáže, zadní část s podsedlákem a taky nádrž. Výroba nových dílů byla zadána firmě Motorretro, která odvedla naprosto vynikající práci. Z hliníkové slitiny (pro hnidopichy označené 6061) byly během stovek hodin ruční práce vyrobeny části kapotáže, které odkazují na retro závodní stroje let šedesátých a sedmdesátých. Světla na obou koncích jsou pochopitelně LED diodová a specialitou je to zadní, prakticky jen úzký proužek, umně zasazený do hliníkové krovky.Co se laku týče, Stuart si vymyslel opravdu hodně svérázný přístup. V honbě za poněkud opotřebeným, ale naprosto ojedinělým vzhledem, byly všechny hliníkové části „poškrábány“ pilníkem v různých směrech. Na surově vypadající materiál se dále nanesla vrstva téměř neviditelného krycího laku a na přední kapotáž byl posazen štítek. Další části motorky jsou zbarveny pokud možno co nejtemněji. Třeba původně zlaté vidlice se převlékly do leskle černé a to samé se stalo s jejich spodky.

Originální dvouválcový boxer o objemu 1170 ccm je pohonnou jednotkou více než důstojnou, to ale neznamená, že se zde nenašel prostor ke zlepšení. Motor oddechuje skrze nový výfuk s dvojicí koncovek vyvedenou před zadní kolo a dostal také jiné vložky do originálního airboxu. Jeho vzhled doplňují ocelové trubice sání spolu s kryty ventilů a předním krytem od firmy RSD.Jak již bylo řečeno na samém začátku, motorka má svému jezdci sedět jako rukavice. Stuart tedy strávil mnoho času doladěním pozice za clip-on řídítky a přesouváním vzadu usazených stupaček. Společnost dělá jezdci minimalistický přístrojový panel, a aby bylo vše v pořádku po stránce australské legislativy, disponují konce řídítek skrytými blikači. Držák na SPZ u zadního kola je řešen tak, aby nijak nenarušoval vzhled a proporce stroje.Stroj 2Shot od Gasoline je perfektní ukázkou toho, jak to vypadá, když se nadšenec do motorek zapře, zahodí žal nad oplakávanou rozbitou motorkou a vytvoří nový a lepší stroj. V tomto případě to dopadlo naprosto skvěle.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist