journeyman_brezen




883 Sportster: uličník z Brooklynu

Harley-Davidson Sportster se za svou šedesátiletou historii stal základem tolika úprav, že není vůbec snadné vymyslet další originální způsob, jak tuhle motorku změnit. Čas od času se ale přeci jen objeví zajímavý nápad, jako je například tato přestavba, spatřená na výstavě Brooklyn Invitational.

Její autor Tim Harney se pustil do starého Sportstera 883 z roku 1989 úplně zgruntu. Jak sám říká, rozebral jej do posledního šroubku a postavil znovu po svém. Odstranil dokonce i některé původní sváry na rámu, a to jenom proto, aby je nahradil hezčími housenkami. Zároveň změnil geometrii řízení, aby s kratší stopou motocykl lépe zatáčel. Původní motor se mu zdál příliš slabý, a tak sadou válců a pístů zvětšil objem na 1 200 ccm, zvýšil kompresi, přidal ostřejší vačky a karburátor S&S Super E. Výfuk je poskládaný z nerezových svodů a karbonové koncovky Arrow, zavěšené na držáku vlastní výroby. Motor je prý teď plynulý jako by byl z japonské produkce, ale kouše pořád jako Harley.

Pak už přišla na řadu kapotáž. Vršek je ručně vyrobený z jednoho kusu, který tvoří nádrž spojená se sedlovou částí a vestavěným LED koncovým světlem. Tim vyklepal také novou olejovou nádrž a osadil jí černými hrdly od Earl’s. Také kryty předních vidlic a imitace číselné tabulky na místě přední masky jsou jeho dílem. Pod ručně dělaným klínem se schovává jednotka zapalování a Li-ion baterie Shorai. Zajímavým detailem jsou motokrosové stupačky vlastní výroby, nebo sedlo potažené klokaní kůží.

Podvozek stojí na 19” flattrackových kolech, poskládaných s ráfků značky Sun a drátového výpletu. Zadní náboje nese značku Barnes a přední střed pochází od KTM, brzdové kotouče dodala Yamaha R1 a přední radiální třmen pro změnu Aprilia. Vyšší specifikaci oproti originálnímu Sportsteru má také odpružení. Kartridžová přední vidlice z Yamahy R6 není kromě povrchu nijak  zvlášť upravena, zato zadní tlumiče Marzocchi si Tim sám vyladil pomocí ventilů Öhlins přímo na míru své váze a jízdnímu stylu. O víkendech si totiž se svým Sporsterem rád zazávodí na hliněném oválu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
David1928 přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist