globalmoto_unor




2x Honda Rebel od FCR Original: Potenciál tam je…

Model CMX1100 Rebel je největší letošní novinkou japonské značky a bylo naprosto očekávaným krokem, že jej Honda bude prezentovat i prostřednictvím customů. Teď tady máme první dva, a to od francouzské společnosti FCR Original. Jak se vám líbí?

Kapitoly článku

Do velkého Rebelu vkládá Honda velká očekávání, aby ne, když je to motorkáři vymodlený „postupový“ model k mega oblíbené pětistovce, představené již před čtyřmi lety a loni mimochodem druhé nejprodávanější motorce kategorie Custom na evropském trhu. Náš první test potvrdil, že stroj je to opravdu povedený a že na nápadu vzít lehce předělaný motor z cendura Africa Twin a postavit kolem něj bobber není nic, co by nedávalo smysl. A to i s automatickou převodovkou, kterou mají také oba první customy, o nichž je tento článek. Ty měl být spolu s 10 dealerskými přestavbami modelu CB650R hvězdami stánku Hondy na festivalu Wheels & Waves ve francouzském Biarritzu, kvůli jeho zrušení se tak premiéra odsunula pouze do virtuálního prostředí. Ale i tak je to pěkné pokoukání, že? Přitom úpravy nejsou kdovíjak divoké, rámy i motory zůstaly sériové…

CMX Sport

Podle nás naprosto logický krok, dále zdůraznit sportovní stránku Rebelu. Protože tahle motorka vás dokáže pokaždé, když na ni sednete, motivovat k velice sportovnímu svezení, a to jste předtím mohli mít předsevzetí o klidném kochání krajinou jakkoli silné. Tenhle Rebel bude k blbnutí ponoukat ještě více. Stupačky zůstávají na svém místě na původních držácích, akorát jsou zubaté závodní, ale řídítka byla vyměněna za nižší a širší. Kulatý inverzní LCD displej zůstal zachován, akorát se přesunul před řídítka za kapotku, která Rebelu dost sluší.

Krásnou přední vidlici a silnou brzdu s radiálním čtyřpístkovým třmenem má Rebel už v sérii, za to Hondu chválíme od začátku a tady nebylo, do čeho sahat s výjimkou kratičkého blatníčku, ale pro ještě sportovnější chování upravili Francouzi zadní část. Trubková kyvka dostala elegantní spodní výztuhu, s ní dostala docela grády, a je konečně pořádně vidět, neboť zmizel ten příšerný výfuk jak z Liazky a místo něj motor ventiluje svůj stres prostřednictvím ručně dělaného potrubí FCR. Standardní zadní tlumiče byly nahrazeny nastavitelnými Öhlinsy, 16“ kolo bylo vyměněno za sedmnáctipalec z modelu CB500F a obuto do sportovní Dunlopky D212 o rozměru 190/55ZR17. No, na tom úzkém ráfku asi trochu vítězství vzhledu nad funkcí, ale proč ne, je to custom…

Co se exteriéru týče, na první pohled se zdá, že je tady akorát zkrácená prdelka doplněná o LED světýlka, jenomže to není celá pravda. Také sedlo je jiné s potahem z Alcantary, a především se změnila nádrž. Jo, tohle není originál, ten je plechový a nad rámem. Původní nádrž byla pečlivě naskenována ve 3D a podle ní vyrobena nová z polyesteru a karbonu, jež je nižší a překrývá horní rámové trubky. Červeno-černé lakování ještě dále podporuje sportovní vzhled, tahle kombinace prostě funguje, navíc jsou to typicky hondí barvy.

CMX Bobber

Rebel je sportovec, ale především je to bobber, takže druhá přestavba se snaží akcentovat tuhle jeho majoritní část osobnosti. V tomto případě jsou rám i odpružení bez zásahů (pokud nepočítáme popuštění přední vidlice v brýlích o 25 mm), také motor je pouze doplněn o výfuk FCR, tentokráte matný černý s keramickým potahem, ovšem měnila se kola. Jak se na pořádný bobber sluší a patří, jsou tady 16“ vyplétané ráfky, obuté vpředu i vzadu shodně do parádních retro pneumatik Firestone Deluxe Champion o rozměru 5,00-16. Pěkné bambule.

Úpravy vnějšího designu jsou vlastně hodně podobné verzi Sport, a přesto Bobber působí úplně jinak, jednoznačně bobberově. Také tady je stejně vyrobená a tvarovaná nádrž, blatníčky jsou však z hliníku a také prošívané sedlo je klasicky bobberové. Modro-stříbrné lakování je opatřeno povrchem Mirrachrome a k Bobberu skvěle ladí. Řídítka jsou jakbysmet vyměněná a i tady je přístrojovka až před nimi, akorát ji nezakrývá žádná kapotka, přesto nevypadá nad sériovým světlometem s lakovaným rámečkem blbě. Celek doplňují miniaturní blinkry, vpředu na vidlici, vzadu na šroubech tlumičů. Hezká a přitom relativně jednoduchá práce, že? Z toho Rebela ještě něco bude…

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Která přestavba se vám líbí více?

popis ankety

  1. Hlasováno: 61x
  2. Hlasováno: 56x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Petr7474 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist