globalmoto_unor




„Spitfire Special“ od XTR Pepo – obrat o 180 stupňů

V čem vlastně spočívá přestavba motorky? Jak už sám výraz napovídá, mělo by se jednat o akt, kdy z původního stroje uděláme stroj úplně jiný. Odlišný filozofií, mechanikou, zkrátka všemi aspekty. Občas takové pravidlo neplatí, ale občas je dodrženo do puntíku.

Populární cafe racery se v současné době staví většinou ze stále těch samých motorek. Dává to smysl, neboť na ověřených strojích, které mají ke cafe raceru už z výroby blízko, není potřeba tolik měnit. O to větší je to ale potom výzva, když se někdo pustí do opravdu radikální přestavby. Třeba v tomto případě vznikl cafe racer nazvaný Spitfire Special z malého chopperu Honda Shadow 400 z roku 1997.

Honda Shadow rozebraná na prvočinitele se dostala k Josemu ’Pepo’ Rosellovi skrze jednoho španělského dealera náhradních dílů. Jose narozený v Itálii a vystudovaný biolog si před dvěma lety otevřel svou dílnu XTR Pepo a od té doby se o jeho přestavbách píše všude možně, ale jak sám říká, v tomto konkrétním případě si ani on nebyl jist.

Přesto se však pustil do náročných úprav, které zahrnovaly zejména úpravu originálního rámu a kyvné vidlice. Dále Pepo požádal svého dodavatele o dalších pár dílů. Na motorce se nachází vidlice z Kawasaki ZX6R, řídítka z GSXR 750 nebo části nádrže z Yamahy YBR 125. I tento přístup má svoje kouzlo, neboť prakticky všechno na motorce jsou hlavně staré, nepotřebné díly.

Kombinací různých dílů, úprav a samozřejmě i ruční výroby, povedlo se Josemu ve výsledku překopat motorku naprosto k nepoznání. Výsledný stroj se tomu původnímu zkrátka nepodobá vůbec v ničem. Působí lehce, sportovně, úplně jinak se na něm jezdí a úplně jinak se na něj kouká.

Následovala nezbytná testovací jízda a když Pepo zjistil, jak dobře výsledný produkt jezdí a funguje, rozhodl se, že z něj neudělá pouze garážovou ozdobu, ale vše zlegalizoval pro provoz na normálních silnicích. Vznikl tak velmi pěkný „nedělní“ cafe racer, který svůj život začal jako něco úplně jiného. Za nás palec nahoru.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):
Motokatalog.cz



TOPlist